• Pandan14

BIM November 2024

Barnlängtan2024 skrev 2024-11-05 09:37:01 följande:

bilden följde inte med..

Fattar ingenting 😅
  • Pandan14
    Barnlängtan2024 skrev 2024-11-05 10:11:07 följande:

Pandan14 skrev 2024-11-05 10:07:01 följande:
    Fattar ingenting 😅
    Haha! Du måste gå in och knappa in dina datum så tror jag du kommer förstå 😅 
    det är inte så klurigt, kanske skriva ner på papper ? Men det den visar är egentligen att ägget kan fästa i livmoderns så sent som 10 dagar efter ÄL, och att man utifrån det får datum på när man kan testa positivt☺️
    Ja jo skrev in alla mina uppgifter men förstår inte hur jag ska tolka de? Du kan kanske hjälpa mig? 😊 kan du förklara denna för mig och när jag kan testa?
  • Pandan14
    Barnlängtan2024 skrev 2024-11-05 10:25:12 följande:

Ja, då ska jag försöka göra det så enkelt som möjligt 😂 
    Om du hade implantation 6 dagar efter ägglossning kan du göra gravtest som tar 5hcg (finns att beställa på apotea)i urinet from måndag 4 nov.

Sen fördubblas den till 10 hcg imorgon och då kan du testa med CB tidig test som tar upp 10 hcg.

sen fördubblas den till 20 hcg och då kan du testa med vanlig test på fredag.

Detta är OM implantationen skett den dagar efter ÄL i oktober och det är ju inte säkert? det kan ske så sent som 12 dagar efter ägglossning. Du ser de på blåa linjen längst upp. 

hoppas du förstod hyfsat med alla dagar😂

AHAAA!! nu fattar jag hur jag ska läsa den!! Omg tack så mycket ❤️
  • Pandan14
    Anonym (Hoppas o försöker) skrev 2024-11-05 14:59:45 följande:

Snart dags för ÄL och andra försöket här. Så kul att många fått plus! Hoppas också. Funderar på hur man ska göra denna gång. Förra månaden gick jag all in med äl-tester men det kändes bara stressigt. Samtidigt bra att veta ju😅

Jag tänker om man inte vill hålla på med sånt så är sex var tredje dag ett bra alternativ, man behöver inte mäta eller ta massa tester och det kommer garanterat finns spermier kvar när ägget släpper ☺️
  • Pandan14

Spontat tänker jag att denna ser ganska bra ut, men vad säger ni som vet? Kan man säga nått speciellt om detta diagrammet?
  • Pandan14
    Drömmenomentrio skrev 2024-11-05 15:56:39 följande:

Här är min plus kurva om du vill jämföra lite 🤗

Tack! Tycker den hittills ser lovande ut då! Kan ju vara så att tempen sjunker drastiskt närmare mensen då det ändå är 7 dagar kvar.. men allt hopp är ju bra 🥰
  • Pandan14
    Anonym (A) skrev 2024-11-05 17:49:22 följande:

Någon som vet hur man ska resonera? 

Enligt mensens första dag och cykelns längd borde jag haft äl runt 27 okt, men jag testade inte då utan gick mer på känsla.Tog ett supertidigt gravtest för en dag sedan som visade spökstreck. Idag tänkte jag att jag kör både ägglossningstest och graviditetstest. 

På bild ser ni ägglossningstestet och graviditetstestet.
    ägglossningstestet visar positivt och dagens graviditetstest har ett udda resultat, vitt streck och lila bakgrund 🤭-  förmodligen ytterligare ogiltigt test. Samtidigt står detta på testlagret: 
    gglossningstest ger utslag på ett hormon som heter Luteiniserande hormon (LH). LH och hCG, som ett graviditetstest reagerar på, är två väldigt lika hormoner. Ett ägglossningstest kan inte se någon skillnad på de båda hormonerna och ger alltså utslag på både LH och hCG. Det är således sant att ett ägglossningstest rent tekniskt också kan användas som ett graviditetstest.? 

Hur hade ni resonerat? Ägglossning eller jättetidig graviditet? 

Jag skulle inte lita på äl test som enbart graviditetstest då jag fått positivt typ dagen innan mens och det beror på att äl testen också reagerar på östroge, som stiger innan mens :/ 
  • Pandan14
    Anonym (A) skrev 2024-11-05 18:56:44 följande:
    Jag kan tänka mig att det är så. Dock har jag två ogiltiga gravtest. Ett sent positivt äl-test.
    mens ska jag ju ha runt 13/14 om det stämmer. Så jag känner mig nådigt förvirrad???? 

förstår de.. vänta nån dag och testa igen? Har dom gått ur datum? 
  • Pandan14
    TrueResolution skrev 2024-11-05 19:55:58 följande:

Grattis till alla plus, glädjs med er! Vilken fars-dag-present vissa pappor där ute lär få! 😍 

Här blev det fast gubbe på clearblue imorse(!) Inget syns dock på vanliga ÄL-stickor men varit kasst utslag på dem senaste månaderna så testar att "lita" på digitalt denna månaden. Innebär då också att ägglossning är en vecka tidigare än vad min app brukar beräkna 🙈 

mös igår och ska försöka få till det idag eller imorgon med, beroende på hur bebisen väljer att sova 😂 Heja Heja! 

ingenting är som väntans tider på att sedan få börja vänta 9 månader 😂

Har tänkt på det med 😂 vi alla här väntar och väntar på våra pluss och sen när vi för hoppningarna får det så ska vi vänta i nio månader till 😂
Svar på tråden BIM November 2024