BIM November 2024
bilden följde inte med..
bilden följde inte med..
Ja, då ska jag försöka göra det så enkelt som möjligt 😂
Om du hade implantation 6 dagar efter ägglossning kan du göra gravtest som tar 5hcg (finns att beställa på apotea)i urinet from måndag 4 nov.
Sen fördubblas den till 10 hcg imorgon och då kan du testa med CB tidig test som tar upp 10 hcg.
sen fördubblas den till 20 hcg och då kan du testa med vanlig test på fredag.
Detta är OM implantationen skett den dagar efter ÄL i oktober och det är ju inte säkert? det kan ske så sent som 12 dagar efter ägglossning. Du ser de på blåa linjen längst upp.
hoppas du förstod hyfsat med alla dagar😂
Snart dags för ÄL och andra försöket här. Så kul att många fått plus! Hoppas också. Funderar på hur man ska göra denna gång. Förra månaden gick jag all in med äl-tester men det kändes bara stressigt. Samtidigt bra att veta ju😅
Någon som vet hur man ska resonera?
Enligt mensens första dag och cykelns längd borde jag haft äl runt 27 okt, men jag testade inte då utan gick mer på känsla.Tog ett supertidigt gravtest för en dag sedan som visade spökstreck. Idag tänkte jag att jag kör både ägglossningstest och graviditetstest.
På bild ser ni ägglossningstestet och graviditetstestet.
ägglossningstestet visar positivt och dagens graviditetstest har ett udda resultat, vitt streck och lila bakgrund 🤭- förmodligen ytterligare ogiltigt test. Samtidigt står detta på testlagret:
?Ägglossningstest ger utslag på ett hormon som heter Luteiniserande hormon (LH). LH och hCG, som ett graviditetstest reagerar på, är två väldigt lika hormoner. Ett ägglossningstest kan inte se någon skillnad på de båda hormonerna och ger alltså utslag på både LH och hCG. Det är således sant att ett ägglossningstest rent tekniskt också kan användas som ett graviditetstest.?
Hur hade ni resonerat? Ägglossning eller jättetidig graviditet?
Grattis till alla plus, glädjs med er! Vilken fars-dag-present vissa pappor där ute lär få! 😍
Här blev det fast gubbe på clearblue imorse(!) Inget syns dock på vanliga ÄL-stickor men varit kasst utslag på dem senaste månaderna så testar att "lita" på digitalt denna månaden. Innebär då också att ägglossning är en vecka tidigare än vad min app brukar beräkna 🙈
mös igår och ska försöka få till det idag eller imorgon med, beroende på hur bebisen väljer att sova 😂 Heja Heja!
ingenting är som väntans tider på att sedan få börja vänta 9 månader 😂