• Anonym (Halvsvensk man)

Varför är svenska kvinnor ofta tjocka och oslimmade - slutat ta hand om sig själva?

JAG TYCKER svenska kvinnor har bra förutsättningar för att se riktigt attraktiva och hälsosamma ut. JAG TYCKER svenska kvinnor är vackra, blonda och blåa ögon, långa, söta. 

Men JAG TYCKER också att fler och fler svenska kvinnor inte ser ut att riktigt ta hand om sig själva och sin skönhet. Speciellt efter en viss ålder. Blir mulliga, småfeta och ser allmänt oslimmade ut. Att dessutom strunta i att sminka sig gör inte saken bättre. 

Nu menar jag inte att svenska kvinnor ska bli som brasilianskor och börja skönhetsoperera sig för det behövs verkligen inte. Men varför är inte kvinnor mer benägna att vilja vårda sig själva? Hålla sig trimmade, sminka sig och ge den bäst bilden av sig själva? Om jag var kvinna hade jag nog velat skapa pa den bästa versionen av mig själv, inte en version som är mycket sämre. 

Jag förstår att kvinnor inte ska behöva passa upp på män och se bra ut för deras skull. Jag tänker mer för deras egna skull. 

• Svar på tråden Varför är svenska kvinnor ofta tjocka och oslimmade - slutat ta hand om sig själva?
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Ronny)
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-14 23:41:43 följande:
    Men det handlar inte om att vara ögongodis. 
    Det handlar om att vara presentabel och visa upp respekt för både sig själv och sin omgivning. 
    Aha, så du VILL diskutera män också ändå?
  • Anonym (Halvsvensk man)
    Anonym (Ronny) skrev 2024-10-14 23:53:36 följande:
    Aha, så du VILL diskutera män också ändå?
    Nej kvinnor. Sluta prata om män. Du får gärna skapa en tråd om män om du vill, lovar att diskutera det där. Men håll dig till ämnet. 

I övrigt så tror jag bara det är du och och alkis-Pecka på parkbänken som tycker att människor som luktar svett är bra och går igång på det. 
  • Anonym (Ronny)
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-14 23:55:48 följande:
    Nej kvinnor. Sluta prata om män. Du får gärna skapa en tråd om män om du vill, lovar att diskutera det där. Men håll dig till ämnet. 
    Glömde du vad du skrev? Det handlade ju inte om ögongodis utan nåt slags kollektivt ansvar att vara presentabel, alltså måste det gälla alla.
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-14 23:55:48 följande:
    I övrigt så tror jag bara det är du och och alkis-Pecka på parkbänken som tycker att människor som luktar svett är bra och går igång på det.
    Du tar upp biologi utan att ha nån jävla koll på det? Men bara säg det då.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Ronny)
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-15 00:05:19 följande:
    Så här är det alkis-Pecka. 

Alla människor gillar musik som låter bra. Alla människor gillar vackra platser. Alla människor gillar vackra människor. 
    Gillar du själv när en treåring försöker spela piano genom att slå på det, eller gillar du när någon som kan spela en melodi spelar? 
    Gillar du en kvinna som luktar avföring, väger 150 kg och har tappat håret eller gillar du en kvinna som är vältränad, har vackert hår och vackra ögon? 

Sluta dumma dig nu alkis. Ingen gillar svett. 
    Sluta dumma dig och påstå att saker är biologi när du har noll koll och bara kan ta till personangrepp.
  • Aniiee
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-15 00:05:19 följande:
    Så här är det alkis-Pecka. 

Alla människor gillar musik som låter bra. Alla människor gillar vackra platser. Alla människor gillar vackra människor. 
    Gillar du själv när en treåring försöker spela piano genom att slå på det, eller gillar du när någon som kan spela en melodi spelar? 
    Gillar du en kvinna som luktar avföring, väger 150 kg och har tappat håret eller gillar du en kvinna som är vältränad, har vackert hår och vackra ögon? 

Sluta dumma dig nu alkis. Ingen gillar svett. 
    För det första så behöver du inte gå till överdrifter. Det blir så oseriöst då, och visar bara på att du dels inte kan diskutera och dels har en agenda som inte stämmer överens med den du hävdar att du har.

För det andra så missar du att folk, och kulturer, är olika och uppskattar olika saker och anser olika saker vara vakra.

För det tredje så gör du bäst i att dra in näsan lite angående biologi, för där har du faktiskt fel, färgat av modern svensk/västerlänsk hygienstandard, som inte är detsamma som biologi. Orsaken till att feromonparfym blivit så populärt är för att vi tvättar bort det naturliga feromonet (svetten).

Och sluta kalla folk för diverse dumheter, det igen drar bara ner nivån, vilket bara är tråkigt.
    Bring sunscreen, an umbrella, and winter boots
  • sillson

Enligt den statistik som finns hos SCB så är det vanligare med övervikt hos svenska män än hos kvinnor. Den korrekta frågan lyder alltså: Varför är inte kvinnor lika feta som männen.

• Anonym (Whiskypinne)
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-14 23:44:31 följande:
    Det handlar inte endast om att du ska trivas. Utan vi andra normala ska också trivas. 

Uppskattar du när någon går runt på din arbetsplats och luktar bajs utan att ha duschat på 6 månader? 
    Om någon gör det så är det alltid en man, så kvinnor känner sig inte träffade av ett sånt påstående. Jag har flera exempel från mitt arbetsliv, det var t.ex. en entreprenör som blev avhyst på mitt förra jobb för han luktade så man blev orolig för renrummets status om han skulle vara där ens några timmar.

När man frågar flera hundra kvinnor så sa de i en nätenkät att 24% av män faller igenom på personlig hygien. Var fjärde vuxen man kan alltså inte ens tvätta sig, det är där en kvinna får börja med att få er att bete er som något mindre efterblivna.

Och sen undrar män varför kvinnor inte pallar med dem längre.
  • Anonym (Girl)

Har inte sminkat mig sedan jag gick på gymnasiet. Är 35+ idag. Orkar inte lägga tid och energi på det, dessutom är det opraktiskt med smink. Däremot har jag alltid varit smal och tränat 3-4 ggr i veckan. Får uppvaktning och komplimanger av män trots att jag inte har nåt smink. Sen är det inte därför jag lever, för att göra män nöjda men men som svar på TS fråga så är det få män som bryr sig om smink. 

Svar på tråden Varför är svenska kvinnor ofta tjocka och oslimmade - slutat ta hand om sig själva?