• Anonym (Halvsvensk man)

Varför är svenska kvinnor ofta tjocka och oslimmade - slutat ta hand om sig själva?

JAG TYCKER svenska kvinnor har bra förutsättningar för att se riktigt attraktiva och hälsosamma ut. JAG TYCKER svenska kvinnor är vackra, blonda och blåa ögon, långa, söta. 

Men JAG TYCKER också att fler och fler svenska kvinnor inte ser ut att riktigt ta hand om sig själva och sin skönhet. Speciellt efter en viss ålder. Blir mulliga, småfeta och ser allmänt oslimmade ut. Att dessutom strunta i att sminka sig gör inte saken bättre. 

Nu menar jag inte att svenska kvinnor ska bli som brasilianskor och börja skönhetsoperera sig för det behövs verkligen inte. Men varför är inte kvinnor mer benägna att vilja vårda sig själva? Hålla sig trimmade, sminka sig och ge den bäst bilden av sig själva? Om jag var kvinna hade jag nog velat skapa pa den bästa versionen av mig själv, inte en version som är mycket sämre. 

Jag förstår att kvinnor inte ska behöva passa upp på män och se bra ut för deras skull. Jag tänker mer för deras egna skull. 

• Svar på tråden Varför är svenska kvinnor ofta tjocka och oslimmade - slutat ta hand om sig själva?
  • Anonym (Därför att...)

Och de allra flesta svenska kvinnor skiter i vad någon annan anser om deras kropp. 

• Mrs Moneybags
    Anonym (Rob) skrev 2024-10-14 14:08:32 följande:
    Du har största ökningen av fetma bland kvinnor 

www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/mannen-fetast-men-stort-okning-av-fetma-bland-kvinnor

Övervikt och bukfetma är dessutom farligare för kvinnor.

www.hjart-lungfonden.se/forskning/scapis/kvinnor-blir-mer-andfadda-an-man-nar-de-gar-upp-i-vikt/

Det är just därför jag fokuserar mer på kvinnors övervikt.

www.uu.se/nyheter/2019/2019-09-10-kvinnors-bukfetma-starkare-kopplad-till-diabetes-och-hjart-karlsjukdom
    Nej, det är inte därför du fokuserar mest på kvinnors kroppar. 
  • BeautifulLiz

www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/mannen-fetast-men-stort-okning-av-fetma-bland-kvinnor

www.hjart-lungfonden.se/forskning/scapis/kvinnor-blir-mer-andfadda-an-man-nar-de-gar-upp-i-vikt/

www.uu.se/nyheter/2019/2019-09-10-kvinnors-bukfetma-starkare-kopplad-till-diabetes-och-hjart-karlsjukdom
    Andelen personer med fetma är fler procentuell hos män än hos kvinnor. Som du själv faktiskt länkar till. Många, många fler.
    Ska läsa länken lite senare när jag har tid dock.

Den absoluta majoriteten med det farliga bukfettet är män. 

Så du menar att du fokuserar mest på kvinnors vikt för att du bryr dig så mycket om dessa tjocka kvinnors hälsa?
    Varför bryr du dig inte om mäns hälsa lika mycket, du är ju (får vi tro) man själv?

Hur tänker du kring det jag skrev om att du högst sannolikt triggar ätstörda människor?

Skulle du kunna vara vän med en person med fetma?
    Jag är inte en blå flodhäst på riktigt.
  • Anonym (Därför att...)

Nej, det är inte därför utan för att du vill trycka ner överviktiga kvinnor.

Men tror du på riktigt att dessa kvinnor bryr sig om vad du tycker?
    Det är jag ganska säker på att de inte gör. 

Ändå gulligt hur du letar febrilt efter artiklar som stödjer det du påstår men som du inte verkar ha förmågan att förstå dig på. 
  • Agda90
    Anonym (Rob) skrev 2024-10-14 14:05:32 följande:
    De flesta kvinnor har inte en normal kosthållning. Man äter betydligt mer än man förbrukar.
    Med tanke på att fler män än kvinnor är överviktiga i det här landet så gäller detta främst män. Gå till gymmet med dig!
  • BeautifulLiz
    Agda90 skrev 2024-10-14 14:38:14 följande:
    Med tanke på att fler män än kvinnor är överviktiga i det här landet så gäller detta främst män. Gå till gymmet med dig!
    Boom, där satt den! Tungan ute
    Jag är inte en blå flodhäst på riktigt.
  • Kirenaj68
    Anonym (Tyvärr) skrev 2024-10-14 13:57:39 följande:
    Tyvärr inte. Önskar att det gjorde det.
    Alla har väl sin syn på vad normal kosthållning innebär. Varför funkar det inte för dig?
  • Anonym (?)

Vad vinner du att ha svenska kvinnor slimma ?
    Hur vet du att de är svenska? De du ser är inte alla svenska. 

• Anonym (Tyvärr)
    Kirenaj68 skrev 2024-10-14 14:42:09 följande:
    Alla har väl sin syn på vad normal kosthållning innebär. Varför funkar det inte för dig?
    Menade att jag trots normal kosthållning, träning, ingen alkohol eller rökning ändå inte har en naturlig skönhet.
  • molly50
    Anonym (Rob) skrev 2024-10-14 12:47:54 följande:
    Varför egna tiden på smink till att träna istället.  Kvinnor kan ägna timmar åt detta intresse.  Smink och kläder.  När de skulle få 1000 ggr bättre resultat av att träna och gå ner i vikt.
    Varför ägna tiden åt sjuklig vikthets istället för att gå och träna?
    Du är ju,enligt dig själv,överviktig med dina 23 I BMI.
    Du skulle dessutom behöva jobba en hel del med din sjuka ytlighet.
    Då skulle du kanske få fler kvinnor att bli attraherade av dig.
Svar på tråden Varför är svenska kvinnor ofta tjocka och oslimmade - slutat ta hand om sig själva?