• Anonym (Halvsvensk man)

Varför är svenska kvinnor ofta tjocka och oslimmade - slutat ta hand om sig själva?

JAG TYCKER svenska kvinnor har bra förutsättningar för att se riktigt attraktiva och hälsosamma ut. JAG TYCKER svenska kvinnor är vackra, blonda och blåa ögon, långa, söta. 

Men JAG TYCKER också att fler och fler svenska kvinnor inte ser ut att riktigt ta hand om sig själva och sin skönhet. Speciellt efter en viss ålder. Blir mulliga, småfeta och ser allmänt oslimmade ut. Att dessutom strunta i att sminka sig gör inte saken bättre. 

Nu menar jag inte att svenska kvinnor ska bli som brasilianskor och börja skönhetsoperera sig för det behövs verkligen inte. Men varför är inte kvinnor mer benägna att vilja vårda sig själva? Hålla sig trimmade, sminka sig och ge den bäst bilden av sig själva? Om jag var kvinna hade jag nog velat skapa pa den bästa versionen av mig själv, inte en version som är mycket sämre. 

Jag förstår att kvinnor inte ska behöva passa upp på män och se bra ut för deras skull. Jag tänker mer för deras egna skull. 

• Svar på tråden Varför är svenska kvinnor ofta tjocka och oslimmade - slutat ta hand om sig själva?
  • Anonym (INCEL-BENNY SPEKULERAR OCH ONANERAR)
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-14 11:44:39 följande:
    Varför är svenska kvinnor ofta tjocka och oslimmade - slutat ta hand om sig själva?

JAG TYCKER svenska kvinnor har bra förutsättningar för att se riktigt attraktiva och hälsosamma ut. JAG TYCKER svenska kvinnor är vackra, blonda och blåa ögon, långa, söta. 

Men JAG TYCKER också att fler och fler svenska kvinnor inte ser ut att riktigt ta hand om sig själva och sin skönhet. Speciellt efter en viss ålder. Blir mulliga, småfeta och ser allmänt oslimmade ut. Att dessutom strunta i att sminka sig gör inte saken bättre. 

Nu menar jag inte att svenska kvinnor ska bli som brasilianskor och börja skönhetsoperera sig för det behövs verkligen inte. Men varför är inte kvinnor mer benägna att vilja vårda sig själva? Hålla sig trimmade, sminka sig och ge den bäst bilden av sig själva? Om jag var kvinna hade jag nog velat skapa pa den bästa versionen av mig själv, inte en version som är mycket sämre. 

Jag förstår att kvinnor inte ska behöva passa upp på män och se bra ut för deras skull. Jag tänker mer för deras egna skull. 

Tja, de får väl knulla (knolla) även om det är tjocka. De behöver inte anstränga sig får att träffa någon vare sig som smal eller tjock.
  • Anonym (Lever inte för män)

Därför att vi inte lever för män, eller för det enkla syftet med att vara ögongodis åt er. Nu kommer du tala om för mig. att jag inte är attraktiv. Ingen man vill ha mig, alla möjliga scenarion du hittar som innebär att jag ska känna mig som en totalt värdelös kvinna. Seriöst?

Vad bra, tänker jag. Då kanske det äntligen blir lite lugn och ro istället. Och man får vara ifred från sådant slem.

Det är det enda män har att använda emot kvinnor. Men när ni stöter på kvinnor, där ni verkligen inte kan köra den utpressnings skiten på. Där det inte fungerar. Då blir det problem för er på riktigt. Väldigt förutsägbart när det gäller män dessvärre. 

• Anonym (Lever inte för män)
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-14 23:28:49 följande:
    Jag menar att om man som kvinna inte bär smink, inte tar hand om sin kropp och hälsa, då saknar man respekt för sig själv. 

Självklart är det samma sak med alla män som lever likadant. Men nu vill jag prata om kvinnor eftersom min uppfattning är att svenska kvinnor börjar avvika starkt från kvinnor i andra länder. 

Sen finn s det alltid undantag överallt. 
     "Saknar respekt" eller respekterar sig själv nog att göra det som känns bäst för en och det man trivs med. Snälla du, kom på något bättre. Den där ursäkten är tunnare än ozon lagret.
  • Aniiee
    Anonym (Rob) skrev 2024-10-14 20:20:42 följande:
    Jag tror inte du bryr dig om unga tjejers hälsa när du säger så... 

Eftersom de flesta kvinnor är överviktiga redan vid bmi 22 om du räknar fettprocent.  
    Ska vi dra det en gång till eller undviker du helst det?
    Bring sunscreen, an umbrella, and winter boots
    Anonym (Lever inte för män) skrev 2024-10-14 23:35:46 följande:

Därför att vi inte lever för män, eller för det enkla syftet med att vara ögongodis åt er. Nu kommer du tala om för mig. att jag inte är attraktiv. Ingen man vill ha mig, alla möjliga scenarion du hittar som innebär att jag ska känna mig som en totalt värdelös kvinna. Seriöst?

Vad bra, tänker jag. Då kanske det äntligen blir lite lugn och ro istället. Och man får vara ifred från sådant slem.

Det är det enda män har att använda emot kvinnor. Men när ni stöter på kvinnor, där ni verkligen inte kan köra den utpressnings skiten på. Där det inte fungerar. Då blir det problem för er på riktigt. Väldigt förutsägbart när det gäller män dessvärre. 

Men det handlar inte om att vara ögongodis. 
    Det handlar om att vara presentabel och visa upp respekt för både sig själv och sin omgivning. 

Varför går inte en jurist eller mäklare klädd som en slusk i mjukisbyxor och okammat hår? För att det handlar om att vara presentabel i det offentliga rummet. 

Människan och naturen strävar åt det som är vackert, Biologiskt gillar människan det som är vacker, luktar gott, låter bra. Och OGILLAR det som är motsatsen. Det är naturens lagar. Varför går du emot naturen och skapar en dålig miljö? Varför är du en slusk? 
    Anonym (Lever inte för män) skrev 2024-10-14 23:41:20 följande:
     "Saknar respekt" eller respekterar sig själv nog att göra det som känns bäst för en och det man trivs med. Snälla du, kom på något bättre. Den där ursäkten är tunnare än ozon lagret.
    Det handlar inte endast om att du ska trivas. Utan vi andra normala ska också trivas. 

Varför får inte människor gå runt nakna? 

Uppskattar du när någon går runt på din arbetsplats och luktar bajs utan att ha duschat på 6 månader? 
  • Anonym (Ok??)
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-14 23:07:02 följande:
    Du saknar självrespekt ser jag. Tråkigt. 

Självklart handlar det inte enbart att se fin ut inför män. Det handlar om att  vara hälsosam, presentabel och att inte vara en slusk. 
    Om någon saknar självrespekt så är det väl ändå du? Som sitter på FL och är så upprörd för att kvinnor inte ser ut som du vill att de ska se ut. Finns slusk till män också. Jag har iaf bättre för mig än att bli upprörd över det. Alla får se ut precis som de vill, jag har inget behov av att attraheras av alla jag ser. Gå och köp dig en realdoll. Du får sminka henne hur mycket du vill och kan lämna oss vanliga kvinnor ifred. Win win! 

Om du ursäktar så ska jag kränga av mig mjukisbyxorna och gå och ha sex med min sambo nu. Hoppas att du också får ligga en vacker dag.
    Kram
  • Anonym (Ronny)
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-14 23:41:43 följande:
    Biologiskt gillar människan det som är vacker, luktar gott, låter bra. Och OGILLAR det som är motsatsen.
    Biologiskt gillar man svett och kön i dofter, det får igång djuret i oss. Vad ogillar vi då som motsats?
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Ronny)
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-14 23:48:20 följande:
    Gillar svett? 
    Är du uteliggare eller nått? 

Vem fan gillar när någon luktar svett? 
    Biologiskt är det hanarna som putsar sig och drar uppmärksamheten till sig medan honorna är nedtonade för att kunna ruva, så jag förstår inte alls varför du blir upprörd över just nedtonade kvinnor.
Svar på tråden Varför är svenska kvinnor ofta tjocka och oslimmade - slutat ta hand om sig själva?