• Anonym (Halvsvensk man)

Varför är svenska kvinnor ofta tjocka och oslimmade - slutat ta hand om sig själva?

JAG TYCKER svenska kvinnor har bra förutsättningar för att se riktigt attraktiva och hälsosamma ut. JAG TYCKER svenska kvinnor är vackra, blonda och blåa ögon, långa, söta. 

Men JAG TYCKER också att fler och fler svenska kvinnor inte ser ut att riktigt ta hand om sig själva och sin skönhet. Speciellt efter en viss ålder. Blir mulliga, småfeta och ser allmänt oslimmade ut. Att dessutom strunta i att sminka sig gör inte saken bättre. 

Nu menar jag inte att svenska kvinnor ska bli som brasilianskor och börja skönhetsoperera sig för det behövs verkligen inte. Men varför är inte kvinnor mer benägna att vilja vårda sig själva? Hålla sig trimmade, sminka sig och ge den bäst bilden av sig själva? Om jag var kvinna hade jag nog velat skapa pa den bästa versionen av mig själv, inte en version som är mycket sämre. 

Jag förstår att kvinnor inte ska behöva passa upp på män och se bra ut för deras skull. Jag tänker mer för deras egna skull. 

• Svar på tråden Varför är svenska kvinnor ofta tjocka och oslimmade - slutat ta hand om sig själva?
  • Anonym (Rob)
    Anonym (K) skrev 2024-10-15 12:56:20 följande:

Är överviktig och utan att må dåligt av det. Äter hemlagad, nyttigt mat. Jag älskar bra mat och hatar snabbmat, godis och fika. 

Tack för omtanken men jag och många andra kvinnor har redan en man som finner oss attraktiva precis som vi är :) 

Däremot är det väldigt oattraktivt med en man som dig Rob. Som i varje tråd som handlar om vikt påstår att normalviktiga är överviktiga och som uppmuntrar till undervikt. Det är sjukt oattraktivt med män som inte förstår bättre. Män som medvetet skriver sådant som kan trigga andra till ätstörningar. 

Du uppmuntrar ju till övervikt och äta en massa godis och fika. Jag tror knappast det är nyttigare än lätt undervikt.
  • Anonym (Tror)

Tror att syftet är att du ska låtsas vara en person med utländsk bakgrund och att du ska låtsas som de är emot jämställdhet 

• Anonym (LL)
    Anonym (K) skrev 2024-10-15 12:40:46 följande:

Här har ni mig. En kvinna 30+ jag är småfet, klär mig bekvämt istället för att följa mode, sminkar mig inte osv.... Däremot är jag noga med att vara ren och klä mig i hela kläder.

Anledningen är för att jag strävar inte efter att vara attraktiv för en viss sorts människor. Jag är den jag vill vara och antingen gillar man mig eller inte. Jag är mycket mer än mitt utseende.

Däremot vad som är attraktiv är olika för vem du frågar. Det jag tycker är attraktivt hos en man är att han är omtänksam, rolig, lätt att prata med. Tycker det är viktigt att han sköter hygienen. Men han får gärna ha några trivselkilo och klä sig funktionellt men i hela och rena kläder. 

Det jag märkt är att yngre ofta attraheras mer av någons utseende och att de inte ser personligheten lika mycket medans äldre oftast attraheras av en personlighet och en bra personlighet gör personen vacker. 

Jag bär funktionella kläder, vill använda sådant som inte är bekvämt. Vägrar bära smink för att jag tycker det är obekvämt, trivs inte med det och vill ha så lite produkter som möjligt. Sen har jag kort hår för att det är jobbigt att sköta långt hår. 

Jag har en man som älskar mig för den jag är. För mig är min man den allra vackraste, min bästa vän och helt underbar. 

Och här ni mig. En kvinna närmare 60 än 50. Jag håller kroppen i form för hälsans och ögats skull. Mitt eget och min partners. Vi vill vara fina för varandra.

Jag är som du ser inte yngre på något sätt men det kan jag säga, att jag attraheras i första hand av utseende. En fin personlighet krävs också, men utan ögonfröjd vill jag inte vara med.
  • Anonym (Tror)
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-14 11:44:39 följande:
    Varför är svenska kvinnor ofta tjocka och oslimmade - slutat ta hand om sig själva?

JAG TYCKER svenska kvinnor har bra förutsättningar för att se riktigt attraktiva och hälsosamma ut. JAG TYCKER svenska kvinnor är vackra, blonda och blåa ögon, långa, söta. 

Men JAG TYCKER också att fler och fler svenska kvinnor inte ser ut att riktigt ta hand om sig själva och sin skönhet. Speciellt efter en viss ålder. Blir mulliga, småfeta och ser allmänt oslimmade ut. Att dessutom strunta i att sminka sig gör inte saken bättre. 

Nu menar jag inte att svenska kvinnor ska bli som brasilianskor och börja skönhetsoperera sig för det behövs verkligen inte. Men varför är inte kvinnor mer benägna att vilja vårda sig själva? Hålla sig trimmade, sminka sig och ge den bäst bilden av sig själva? Om jag var kvinna hade jag nog velat skapa pa den bästa versionen av mig själv, inte en version som är mycket sämre. 

Jag förstår att kvinnor inte ska behöva passa upp på män och se bra ut för deras skull. Jag tänker mer för deras egna skull. 

Det finns en viss sanning det som du skriver.
    Nu verkar det mer handla om att män är till för att behaga kvinnor än kvinnor som är till för att behaga män.
    Att det är svårare för män att få klaga på kvinnorna 
  • Anonym (Tror)
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-14 11:44:39 följande:

Jag hade inte läst ordentligt vad du skrev då du skrev att kvinnor ska inte sköta om sig själva för männens skull.
  • Anonym (Naturlig)
    Anonym (G) skrev 2024-10-14 13:26:49 följande:

Jag har tänkt att det vore bra om jag gick ner ett par kilo, men när jag ser sånt här så tappar jag motivationen.

Som om det vore någon form av plikt att vara tittgodis för andra! Kräks

Det bästa är när man gör nåt för sig själv vad gäller motion, smink etc. För att DU ska må bra. Vi ska inte göra det för att behaga andra människor, som vi inte ens känner.

Det är annorlunda när ett par vill göra sig extrafina för varandra, eller om man har ett jobb där man måste vara representativ, såsom politiker eller personer vilka jobbar i offentligheten. 
  • molly50
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-14 23:07:02 följande:
    Du saknar självrespekt ser jag. Tråkigt. 

Självklart handlar det inte enbart att se fin ut inför män. Det handlar om att  vara hälsosam, presentabel och att inte vara en slusk. 
    Är man alltså,enligt dig,en slusk om man inte vill sminka sig?
    Jag kan bara tala för mig själv.
    Och jag är gift med en man som tycker att jag är fin precis som jag är.
    Så varför ska jag sminka mig och klä upp mig för att behaga andra män?
  • molly50
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-14 23:44:31 följande:
    Det handlar inte endast om att du ska trivas. Utan vi andra normala ska också trivas. 

Varför får inte människor gå runt nakna? 

Uppskattar du när någon går runt på din arbetsplats och luktar bajs utan att ha duschat på 6 månader? 
    Du tycker inte det är skillnad på att gå omkring osminkad och i mjukisbyxor och på att gå omkring oduschad och lukta bajs?
  • molly50
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-14 23:48:20 följande:
    Gillar svett? 
    Är du uteliggare eller nått? 

Vem fan gillar när någon luktar svett? 
    Det luktar inte gått när någon har dränkt sig i parfym heller.
    Framförallt inte när man är doftöverkänslig som jag.
    Och många män verkar tro att de doftar gott när de har tappat en halv flaska parfym över sig.
  • molly50
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-14 23:51:10 följande:
    Jag är inte upprörd. 

Jag har en frågeställning som jag undrar över. Och det är inte bara jag som undrar. Många utländska kvinnor undrar, många män undrar, finns till och med svenska kvinnor som undrar. 

Vad är det som driver dig att att se miserabel ut? Förstår inte det? 
    Bor du i en hydda i skogen? Skrattande
    Hur ser du själv ut?
    Du kanske skulle visa en bild på dig själv innan du anklagar andra för att se miserabla ut?
Svar på tråden Varför är svenska kvinnor ofta tjocka och oslimmade - slutat ta hand om sig själva?