• Nervernautanpå

40år och IVF

Hej, finns det fler än jag där ute som just nu går igenom en ivf-resa som lite äldre? 

Jag har tidigare flera inseminationer i olika perioder, varav 3 i Danmark. 

Men nu gör vi ett sista försök med ivf (eller ja, kanske tre, det är vad vi har betalat för). 

Jag har tagit mina första sprutor Bemfola så jag är i början bara. 

Vore kul att följas åt och byta erfarenheter om någon fler är i samma situation. Dela gärna med er om ni gjort samma sak men lyckats, skulle gärna höra om fall där det gått bra, behöver få känna lite hopp. 

• Svar på tråden 40år och IVF
  • Nervernautanpå
    Anonym (Hoppfull) skrev 2024-12-04 08:03:55 följande:

Höll mig inte. Testade igen imorse. RD10. Negativt. :(

Heja heja, det är inte över än!
  • Nervernautanpå

Jag gjorde äggplock och insättning av blastocyst förra månaden som inte resulterade i graviditet. Just nu går jag och väntar på mens för att starta en ny process med insättning... men mensen kommer inte! Har ni varit med om det? Jag har regelbundet start på dag 25-27 (jag har kollat hela det här året) men ny är jag på dag 31 och har inte fått än. Tog tom gravtest imorse bara för att utesluta. Det var negativt såklart.

Har ni varit med om att det blir så försenat månaden efter hormonsprutor och så?

• Eulalia84
    Anonym (JLB) skrev 2024-12-03 11:34:30 följande:

Jag tjuvtestade idsg igen. RD11. Fortfarande negativt 😒

Känner med er❤️ Men det kan fortfarande slå om även om chansen är lite mindre.

Jag har gjort insättning igen och är på rd 5 och jag har så svårt att vara positiv denna gång. Redan tagit ut misslyckandet i förväg liksom. Känner inga symtom och kroppen känns precis som den brukar under den här delen av cykeln. Jag kommer inte att tjuvtesta men kommer veta ganska snart iallafall eftersom mensen är beräknad till måndag. 

• Eulalia84
    Nervernautanpå skrev 2024-12-04 12:40:11 följande:

Jag gjorde äggplock och insättning av blastocyst förra månaden som inte resulterade i graviditet. Just nu går jag och väntar på mens för att starta en ny process med insättning... men mensen kommer inte! Har ni varit med om det? Jag har regelbundet start på dag 25-27 (jag har kollat hela det här året) men ny är jag på dag 31 och har inte fått än. Tog tom gravtest imorse bara för att utesluta. Det var negativt såklart.

Har ni varit med om att det blir så försenat månaden efter hormonsprutor och så?

För mig har mensen kommit som en klocka på rätt dag trots äggplock och insättningar.

Men jag tror det är ganska vanligt att det kan bli förskjutet, och speciellt när man behöver att den ska komma i tid. Hoppas den kommer igång så du hinner göra insättning innan juluppehållet❤️
  • April2
    Nervernautanpå skrev 2024-12-04 12:40:11 följande:

Min mens kom några dagar senare månaden efter jag gjort en ivf. Alltså inte mensen som kom i samband med ivf-behandlingen utan månaden efter när jag gick och väntade på att köra igång en ny omgång sprutor! 😊 
  • April2

Tråkigt att höra! ❤️ 
  • April2
    Anonym (JLB) skrev 2024-12-03 11:34:30 följande:

Jag tjuvtestade idsg igen. RD11. Fortfarande negativt 😒

Å nej så tråkigt! ❤️
  • Nervernautanpå
    Eulalia84 skrev 2024-12-04 13:11:31 följande:
    För mig har mensen kommit som en klocka på rätt dag trots äggplock och insättningar.

Men jag tror det är ganska vanligt att det kan bli förskjutet, och speciellt när man behöver att den ska komma i tid. Hoppas den kommer igång så du hinner göra insättning innan juluppehållet❤️
    April2 skrev 2024-12-04 13:16:22 följande:
    Min mens kom några dagar senare månaden efter jag gjort en ivf. Alltså inte mensen som kom i samband med ivf-behandlingen utan månaden efter när jag gick och väntade på att köra igång en ny omgång sprutor! 😊 

Okej tack! Då är det inte bara min kropp som beter sig knasigt. Får fortsätta vänta då. Och i värsta fall vänta till januari.
  • Anonym (JLB)

Testade precis igen på RD12. Då är alltså embryot 14 dagar. jag tror jag ser något!! Kan ni hjälpa mig att tyda det? Testade igår på RD11 och såg ingenting alls? 

• Anonym (Hoppfull)
    Anonym (JLB) skrev 2024-12-04 17:38:16 följande:

Testade precis igen på RD12. Då är alltså embryot 14 dagar. jag tror jag ser något!! Kan ni hjälpa mig att tyda det? Testade igår på RD11 och såg ingenting alls? 

Jag tycker mig också se något!! Jag är nog ingen bra referensperson dock jag vet knappt var jag heter med denna maxade väntan och frustrationen. Testa igen! 🙌
Svar på tråden 40år och IVF