• Nervernautanpå

40år och IVF

Hej, finns det fler än jag där ute som just nu går igenom en ivf-resa som lite äldre? 

Jag har tidigare flera inseminationer i olika perioder, varav 3 i Danmark. 

Men nu gör vi ett sista försök med ivf (eller ja, kanske tre, det är vad vi har betalat för). 

Jag har tagit mina första sprutor Bemfola så jag är i början bara. 

Vore kul att följas åt och byta erfarenheter om någon fler är i samma situation. Dela gärna med er om ni gjort samma sak men lyckats, skulle gärna höra om fall där det gått bra, behöver få känna lite hopp. 

• Svar på tråden 40år och IVF
  • Anonym (221711)

Tror att det är kört för mig 😭
    Fick blod på pappret när jag torka mig. Inte alls mycket men det var blod iallafall och jag har mensvärk nu☹️

• SJZ
    Anonym (221711) skrev 2024-11-25 18:26:56 följande:

Fick blod på pappret när jag torka mig. Inte alls mycket men det var blod iallafall och jag har mensvärk nu☹️

Vad tråkigt för dig ♥️
  • SJZ

Jag fick samtal imorse att mitt enda ägg hade inte befruktats...Men har pratat med läkaren att jag får göra ett till försök. Jag fyller 40 år i slutet av februari och då får jag inte göra mer via landstinget. Men jag ska köra på Menopur denna gången.Ska ringa kliniken imorgon för att stämma av när jag kan köra igång. Jag vill helst göra nästa vecka för att annars blir nästa gång i slutet av December och då kanske det inte går med tanke på röda dagar och så..sen blir nästa gång annars i slutet på Januari och det känns lite stressigt då jag ska resa bort den 15 Februari...Pratade nyss med en apotekare att Ganirelix är slut hos tillverkaren just nu. Passa på att ta ut era mediciner i tid eller be dem ändra till Fyremadel. Jag lyckades hitta ett apotek i närheten av mig som hade några kvar i lager.

• SJZ

Har du långt kvar till testdag?
  • Eulalia84

Såklart oroväckande men det behöver inte vara kört. Det är ju vanligt att blöda lite och mensvärk kan vara ett graviditetssymtom eller en biverkan av progesteron om man tar det. När har du testdag? Jag håller tummarna för dig💕
  • Anonym (221711)
    SJZ skrev 2024-11-25 18:51:43 följande:
    Har du långt kvar till testdag?
    har testdag på lördag 30/11 
  • Anonym (221711)
    Eulalia84 skrev 2024-11-25 19:06:58 följande:
    Såklart oroväckande men det behöver inte vara kört. Det är ju vanligt att blöda lite och mensvärk kan vara ett graviditetssymtom eller en biverkan av progesteron om man tar det. När har du testdag? Jag håller tummarna för dig💕
    Tack så jätte mycket❤️ 
    Jodå jag tar progesteron två gånger om dagen och har testdag på lördag. 
  • Eulalia84
    SJZ skrev 2024-11-25 18:50:46 följande:

Jag fick samtal imorse att mitt enda ägg hade inte befruktats...Men har pratat med läkaren att jag får göra ett till försök. Jag fyller 40 år i slutet av februari och då får jag inte göra mer via landstinget. Men jag ska köra på Menopur denna gången.Ska ringa kliniken imorgon för att stämma av när jag kan köra igång. Jag vill helst göra nästa vecka för att annars blir nästa gång i slutet av December och då kanske det inte går med tanke på röda dagar och så..sen blir nästa gång annars i slutet på Januari och det känns lite stressigt då jag ska resa bort den 15 Februari...Pratade nyss med en apotekare att Ganirelix är slut hos tillverkaren just nu. Passa på att ta ut era mediciner i tid eller be dem ändra till Fyremadel. Jag lyckades hitta ett apotek i närheten av mig som hade några kvar i lager.

Så tråkigt och tufft att ägget inte blev befruktat. Men bra att du får göra ett nytt försök. Hoppas du får ut fler ägg med menopur, för mig blev det bättre resultat med det☺️ 
  • Anonym (Hoppfull)

Låter som redan sagt oroväckande men behöver ju inte vara kört. håller tummarna. 
  • Anonym (Hoppfull)
    SJZ skrev 2024-11-25 18:50:46 följande:

Så himla tråkigt. Känner verkligen med dig. Jag fick ju köra på direkt då det var så få äggblåsor och behövde inte vänta en månad emellan. Hoppas du får köra på direkt och att det inte krockar med julhelgerna. Kämpa! 
Svar på tråden 40år och IVF