• Nervernautanpå

40år och IVF

Hej, finns det fler än jag där ute som just nu går igenom en ivf-resa som lite äldre? 

Jag har tidigare flera inseminationer i olika perioder, varav 3 i Danmark. 

Men nu gör vi ett sista försök med ivf (eller ja, kanske tre, det är vad vi har betalat för). 

Jag har tagit mina första sprutor Bemfola så jag är i början bara. 

Vore kul att följas åt och byta erfarenheter om någon fler är i samma situation. Dela gärna med er om ni gjort samma sak men lyckats, skulle gärna höra om fall där det gått bra, behöver få känna lite hopp. 

• Svar på tråden 40år och IVF
  • Anonym (JLB)
    Anonym (221711) skrev 2024-11-30 05:07:07 följande:
    April2 skrev 2024-11-29 18:12:53 följande:
    Tre gånger har jag gjort det, första resulterade i ett barn som nu är 5 år, inga till frysen, andra ivf plockade de ut 10 ägg, inget utvecklades som det skulle efter befruktning så ingen återföring. Tredje ivf:en blev ett ägg av 6 befruktat och jag fick tillbaka det dag tre och är nu gravid. Trots att vi haft otur med befruktning och aldrig lyckats få långtidsodling att fungera har vi verkligen haft sån oerhörd tur ändå.

Hoppas så att det är er tur snart ❤️

Det här är första försöket för mig och min man och idag har jag testdag och jag fick negativt på stickan 😭

Försöker vara positiv men det är jätte svårt. 

Jag har tidigare gjort 4 ivf med mitt ex och alla 3 försöken på RMC misslyckades, vi fick aldrig några befruktade ägg. Fjärde gången gjorde vi ivf i Turkiet och där blev jag gravid men fick mf i vecka 14. 
    ❤️ känner med dig. 
  • Anonym (Hoppfull)
    Anonym (221711) skrev 2024-11-29 10:39:56 följande:

Hur många gånger har ni gjort ivf? 

Jag fick bruna fläckar på bindan idag så nu är jag ganska säker på att mensen är på väg😭 

Hur länge ska man hålla på och kämpa? Blir galen snart😩 

Jag är på mitt försök. Känner mig redan bekymrad över att jag inte började försöka tidigare...
  • Nervernautanpå

Är lite frustrerad på min kropp just nu. Har haft regelbunden mens hela året. Alltid på dag 25-26. Den här månaden så var det lite viktigt att få den i tid för att hinna med att sätta in en blastocyst innan kliniken går på julledigt. Och bara för det så är jag sen såklart. Är på dag 29 nu och ingen mens i sikte. Hoppas fortfarande på att hinna. Skjuts mensen fram, så skjuts ägglossningen fram och blastocyst sätts in fem dagar efter ägglossning så ja.... tiden rinner ut.

• Anonym (Hoppfull)

Ett embryo till frysen ! Lite glädje. Känns ändå som det bådar lite gott för det andra som återfördes. 

Funderar om jag kanske skulle tjuv testa imorgon men borde försöka hålla mig. 14 sen sprutan. 12 sen äggplock.   

• Nervernautanpå
    Anonym (Hoppfull) skrev 2024-12-02 17:00:16 följande:

Ett embryo till frysen ! Lite glädje. Känns ändå som det bådar lite gott för det andra som återfördes. 

Funderar om jag kanske skulle tjuv testa imorgon men borde försöka hålla mig. 14 sen sprutan. 12 sen äggplock.   

Lycka till! Håller tummarna!
  • Anonym (Hoppfull)

Tjuvtestade idag, med cb testa tidigt, negativt. Ruvardag 9 och 12 dagar sen plock? håller tummarna att jag ändå var någon dag tidig men inte så hoppfull längre :( 

• Anonym (JLB)

Jag tjuvtestade idsg igen. RD11. Fortfarande negativt 😒

• Nervernautanpå
    Anonym (Hoppfull) skrev 2024-12-03 06:49:39 följande:

Tjuvtestade idag, med cb testa tidigt, negativt. Ruvardag 9 och 12 dagar sen plock? håller tummarna att jag ändå var någon dag tidig men inte så hoppfull längre :( 

Anonym (JLB) skrev 2024-12-03 11:34:30 följande:

Förstår att ni testar tidigt. Det gjorde jag också. Men tror nästan det är bättre att vänta om man står ut för att inte bli besviken i onödan. 
    Håll ut sista biten nu, hejar på er.
  • Anonym (Hoppfull)

Nervernautanpå skrev 2024-12-03 19:52:09 följande:

Förstår att ni testar tidigt. Det gjorde jag också. Men tror nästan det är bättre att vänta om man står ut för att inte bli besviken i onödan. 
    Håll ut sista biten nu, hejar på er.

@JLB avser du fortsätta testa nu dagligen? 

Får se om jag kan hålla mig från att testa imorgonbitti igen?. Mensen borde av erfarenhet från förra månaden komma 15 dagar efter äl sprutan, alltså imorgon. Så känns klart lite avgörande imorgon. 

• Anonym (Hoppfull)

Höll mig inte. Testade igen imorse. RD10. Negativt. :(

Svar på tråden 40år och IVF