• Nervernautanpå

40år och IVF

Hej, finns det fler än jag där ute som just nu går igenom en ivf-resa som lite äldre? 

Jag har tidigare flera inseminationer i olika perioder, varav 3 i Danmark. 

Men nu gör vi ett sista försök med ivf (eller ja, kanske tre, det är vad vi har betalat för). 

Jag har tagit mina första sprutor Bemfola så jag är i början bara. 

Vore kul att följas åt och byta erfarenheter om någon fler är i samma situation. Dela gärna med er om ni gjort samma sak men lyckats, skulle gärna höra om fall där det gått bra, behöver få känna lite hopp. 

• Svar på tråden 40år och IVF
  • Nervernautanpå
    Eulalia84 skrev 2025-01-04 21:17:52 följande:
    Det löste sig som tur var med läkemedlen och jag har fått hem dom😊

Hur har det gått för dig, har mensen dykt upp än?
    Vad skönt att det löste sig. En sån stress man verkligen inte behöver.

Mensen är 4 dar sen... så min cykel verkar rätt rubbad efter behandling. Men förra månaden kom den ju tillslut så jag hoppas att kroppen löser det själv även den här gången. 
  • Anonym (Hoppfull)
    Eulalia84 skrev 2025-01-04 21:17:52 följande:
    Det löste sig som tur var med läkemedlen och jag har fått hem dom😊

Hur har det gått för dig, har mensen dykt upp än?

Skönt att det löste sig med läkemedel. De har inte skrivit ut några nya till mig än vilket stressar mig lite även om jag har en hel vecka hemma fortfarande. 

Nej. Fortsatte med bruna flytningar i över en vecka men nu kom mensen så nu börjas det med ägglossningstester, igen. Förhoppningsvis ger de utslag denna månaden nu. 

• Semlan2025

Hej! fyller 40 nästa månad och är gravid, med hjälp av IFV 💙  BF maj -25 Heja er🌟

• Anonym (221711)

Hur går det för er tjejer? 

Jag har haft långa protokollet den här gången så jag har sprayat sen den 19/12. Började med sprutorna idag. Håller tummarna att det går bättre den här gången🥰 

• Eulalia84
    Anonym (221711) skrev 2025-01-08 22:07:35 följande:

Hur går det för er tjejer? 

Jag har haft långa protokollet den här gången så jag har sprayat sen den 19/12. Började med sprutorna idag. Håller tummarna att det går bättre den här gången🥰 

Härligt att du är igång igen. Håller tummarna nu!🤩

Jag väntar fortfarande på mensen som skulle ha kommit i måndags för att sätta igång med sprutor igen. Den brukar aldrig vara sen men nu känns kroppen upp och ner efter mitt kemiska, så få se när den dyker upp.
  • Anonym (Hoppfull)
    Eulalia84 skrev 2025-01-08 22:34:26 följande:

Jag väntar fortfarande på mensen som skulle ha kommit i måndags för att sätta igång med sprutor igen. Den brukar aldrig vara sen men nu känns kroppen upp och ner efter mitt kemiska, så få se när den dyker upp.
    Känner med dig. Själv har jag fortsatt bruna flytningar och håller  på med ägglossningstester och känner mig bara allmänt pessimistisk att det inte kommer bli något positivt utslag denna månaden heller då allt verkar urballat. 
  • Karriäristen

Vi har två barn som båda är tillkomna med IVF. Barnen är 6 och 2. Vi är 48 och 46. Allting gick smidigt och vi har inte rest utomlands eller gjort några konstiga saker. Det ska dock sägas att vi hade väldigt bra värden, båda två. Värdena försämrades mellan barn 1 och barn 2. Skulle vi hypotetiskt vilja ha ett barn 3 skulle vi behöva åka utomlands och sannolikt prova någon mer radikal metod. Vi har inga planer på det.

Sanningen ligger i betraktarens öga
  • Anonym (221711)
    Eulalia84 skrev 2025-01-08 22:34:26 följande:

Hoppas att din mens kommer snart och att du kan börja med sprutorna igen❤️
  • Anonym (221711)
    Karriäristen skrev 2025-01-09 06:24:33 följande:

Vi har två barn som båda är tillkomna med IVF. Barnen är 6 och 2. Vi är 48 och 46. Allting gick smidigt och vi har inte rest utomlands eller gjort några konstiga saker. Det ska dock sägas att vi hade väldigt bra värden, båda två. Värdena försämrades mellan barn 1 och barn 2. Skulle vi hypotetiskt vilja ha ett barn 3 skulle vi behöva åka utomlands och sannolikt prova någon mer radikal metod. Vi har inga planer på det.

Skönt att höra allt allting gick bra för er🥰 
  • Anonym (221711)

Okej tjejer nu har jag en fråga, jag råkade ta min spruta en timme tidigare. Brukar alltid ta sprutan vid 21.00 och idag råkade jag ta den kl 20.00 för dum som jag är så trodde jag att klockan va 21.00 😩 

Tror ni att det gör något? Läkaren sa att jag skulle ta sprutorna samma tid varje dag🥹

Svar på tråden 40år och IVF