• Nervernautanpå

40år och IVF

Hej, finns det fler än jag där ute som just nu går igenom en ivf-resa som lite äldre? 

Jag har tidigare flera inseminationer i olika perioder, varav 3 i Danmark. 

Men nu gör vi ett sista försök med ivf (eller ja, kanske tre, det är vad vi har betalat för). 

Jag har tagit mina första sprutor Bemfola så jag är i början bara. 

Vore kul att följas åt och byta erfarenheter om någon fler är i samma situation. Dela gärna med er om ni gjort samma sak men lyckats, skulle gärna höra om fall där det gått bra, behöver få känna lite hopp. 

• Svar på tråden 40år och IVF
  • Anonym (JLB)
    Anonym (221711) skrev 2025-01-10 20:12:30 följande:

Okej tjejer nu har jag en fråga, jag råkade ta min spruta en timme tidigare. Brukar alltid ta sprutan vid 21.00 och idag råkade jag ta den kl 20.00 för dum som jag är så trodde jag att klockan va 21.00 😩 

Tror ni att det gör något? Läkaren sa att jag skulle ta sprutorna samma tid varje dag🥹

Är det de stimulerande sprutorna du menar? 

jag gjorde en stimulering i november och pga mitt arbete så varierade tiderna allt från 20.00-23.00 under hela perioden. Det gjorde för mig ingen skillnad alls. Är i vecka 10 nu. 

• Anonym (Hoppfull)
    Anonym (221711) skrev 2025-01-10 20:12:30 följande:

Okej tjejer nu har jag en fråga, jag råkade ta min spruta en timme tidigare. Brukar alltid ta sprutan vid 21.00 och idag råkade jag ta den kl 20.00 för dum som jag är så trodde jag att klockan va 21.00 😩 

Tror ni att det gör något? Läkaren sa att jag skulle ta sprutorna samma tid varje dag🥹

Jag fick till mig att det var plus minus 2 h som gällde. Var inte ens någon kommentar från dem att försöka ta samma tid / timma så det gjorde jag inte utan varierade helt inom ett spann på 4 h under kvällen?.. 
  • Anonym (221711)
    Anonym (JLB) skrev 2025-01-11 09:40:40 följande:

Är det de stimulerande sprutorna du menar? 

jag gjorde en stimulering i november och pga mitt arbete så varierade tiderna allt från 20.00-23.00 under hela perioden. Det gjorde för mig ingen skillnad alls. Är i vecka 10 nu. 

åh vad bra, tack så jätte mycket. Konstigt att läkaren sa till mig att jag ska ta sprutan samma tid varje dag🤨
  • Anonym (221711)
    Anonym (Hoppfull) skrev 2025-01-11 15:21:28 följande:
    Jag fick till mig att det var plus minus 2 h som gällde. Var inte ens någon kommentar från dem att försöka ta samma tid / timma så det gjorde jag inte utan varierade helt inom ett spann på 4 h under kvällen?.. 
    Jätte konstigt, min läkare sa att jag ska ta sprutan samma tid varje dag. 
  • Anonym (JLB)
    Anonym (221711) skrev 2025-01-11 20:04:28 följande:
    Jätte konstigt, min läkare sa att jag ska ta sprutan samma tid varje dag. 
    Kanske är så att de säger det som tumregel bara för att man inte ska digga allt för mycket och ta en om dagen. ena dagen lunchtid, nästa dag på kvällen osv. 
  • Nervernautanpå

En liten uppdatering från mitt håll. Det har varit några låååånga veckor då det blev ett ofrivilligt uppehåll. Just nu går jag och väntar på ägglossning. Om allt går som det ska sätter vi in en blastocyst från frysen nästa vecka.

• Anonym (Hoppfull)
    Nervernautanpå skrev 2025-01-15 14:54:55 följande:

En liten uppdatering från mitt håll. Det har varit några låååånga veckor då det blev ett ofrivilligt uppehåll. Just nu går jag och väntar på ägglossning. Om allt går som det ska sätter vi in en blastocyst från frysen nästa vecka.

Som mig. ÄNTLIGEN positivt på ägglossningstestet så nu är det inplanerat för att sätta in en (min enda) blastocyst nästa vecka! :) håller tummarna nu att allt ser bra ut och att den klarar upptiningen fint. 
  • Eulalia84
    Nervernautanpå skrev 2025-01-15 14:54:55 följande:

Anonym (Hoppfull) skrev 2025-01-16 18:38:53 följande:
    Som mig. ÄNTLIGEN positivt på ägglossningstestet så nu är det inplanerat för att sätta in en (min enda) blastocyst nästa vecka! :) håller tummarna nu att allt ser bra ut och att den klarar upptiningen fint. 

Härligt. Håller tummarna att allt går som det ska nu, speciellt efter all väntan😊

Det går framåt för mig också. Är på sprutdag 5 och ska på ul på måndag för att se hur det ser ut. Tror inte det blir så många ägg denna gång.
  • Nervernautanpå
    Håller verkligen tummarna nu! 
  • Nervernautanpå
    Eulalia84 skrev 2025-01-16 22:30:01 följande:
    Härligt. Håller tummarna att allt går som det ska nu, speciellt efter all väntan😊

Det går framåt för mig också. Är på sprutdag 5 och ska på ul på måndag för att se hur det ser ut. Tror inte det blir så många ägg denna gång.
    Hållerctummarna för dig. Varför tror du det är färre ägg?
Svar på tråden 40år och IVF