• Nervernautanpå

40år och IVF

Hej, finns det fler än jag där ute som just nu går igenom en ivf-resa som lite äldre? 

Jag har tidigare flera inseminationer i olika perioder, varav 3 i Danmark. 

Men nu gör vi ett sista försök med ivf (eller ja, kanske tre, det är vad vi har betalat för). 

Jag har tagit mina första sprutor Bemfola så jag är i början bara. 

Vore kul att följas åt och byta erfarenheter om någon fler är i samma situation. Dela gärna med er om ni gjort samma sak men lyckats, skulle gärna höra om fall där det gått bra, behöver få känna lite hopp. 

• Svar på tråden 40år och IVF
  • Anonym (221711)
    Nervernautanpå skrev 2025-01-15 14:54:55 följande:

En liten uppdatering från mitt håll. Det har varit några låååånga veckor då det blev ett ofrivilligt uppehåll. Just nu går jag och väntar på ägglossning. Om allt går som det ska sätter vi in en blastocyst från frysen nästa vecka.

Anonym (Hoppfull) skrev 2025-01-16 18:38:53 följande:
    Som mig. ÄNTLIGEN positivt på ägglossningstestet så nu är det inplanerat för att sätta in en (min enda) blastocyst nästa vecka! :) håller tummarna nu att allt ser bra ut och att den klarar upptiningen fint. 

Håller tummarna att allt går bra för er🥰

Själv ska jag på ul på måndag för att se hur många äggblåsor det finns. Va på ul i onsdags och då hade jag 4 äggblåsor och en massa små. Han hoppades att de små äggblåsorna skulle växa tills sig till på måndag så vi får se om han har rätt.
    Äggplock den 22/1 blir de iallafall☺️ 
  • Eulalia84
    Nervernautanpå skrev 2025-01-17 00:08:47 följande:
    Hållerctummarna för dig. Varför tror du det är färre ägg?
    Mest känslan i kroppen, kände mer symtom av sprutorna förra gången när det blev fler ägg. Nu känns det ungefär som första gången när det blev färre ägg. Hoppas såklart jag har fel, och krasst räcker det med ett ägg om det är det rätta.
  • Eulalia84
    Anonym (221711) skrev 2025-01-17 12:54:13 följande:
    Anonym (Hoppfull) skrev 2025-01-16 18:38:53 följande:
    Som mig. ÄNTLIGEN positivt på ägglossningstestet så nu är det inplanerat för att sätta in en (min enda) blastocyst nästa vecka! :) håller tummarna nu att allt ser bra ut och att den klarar upptiningen fint. 

Håller tummarna att allt går bra för er🥰

Själv ska jag på ul på måndag för att se hur många äggblåsor det finns. Va på ul i onsdags och då hade jag 4 äggblåsor och en massa små. Han hoppades att de små äggblåsorna skulle växa tills sig till på måndag så vi får se om han har rätt.
    Äggplock den 22/1 blir de iallafall☺️
    Hoppas de små hinner växa till sig till äggplocket🥰

Jag ska också göra ul på måndag, ett första för att se hur många äggblåsor det finns. Har jag otur blir det äggplock på ons som är typ den enda dagen på månaden jag inte kan vara frånvarande från jobbet. Så får se hur jag ska lösa det i så fall.

• Anonym (Hoppfull)

Lycka till er alla med veckans nästa steg! Nu håller vi tummarna att de rullar på för oss. 2025 är vårat år :) 

• Anonym (221711)
    Eulalia84 skrev 2025-01-17 16:45:39 följande:

Jag ska också göra ul på måndag, ett första för att se hur många äggblåsor det finns. Har jag otur blir det äggplock på ons som är typ den enda dagen på månaden jag inte kan vara frånvarande från jobbet. Så får se hur jag ska lösa det i så fall.

Hoppas att allting går bra för dig på måndag och att det inte blir äggplock för dig just på onsdag❤️
  • Anonym (221711)
    Anonym (Hoppfull) skrev 2025-01-17 20:42:16 följande:

Lycka till er alla med veckans nästa steg! Nu håller vi tummarna att de rullar på för oss. 2025 är vårat år :) 

Håller tummarna att 2025 år vårat år och att vi alla får Plus på stickan❤️
  • Anonym (221711)
    Eulalia84 skrev 2025-01-17 16:45:39 följande:

Hur gick det för dig? Gick det bra🥰
  • Eulalia84
    Anonym (221711) skrev 2025-01-20 18:30:58 följande:
    Hur gick det för dig? Gick det bra🥰
    Blir äggplock på torsdag för mig, så det var skönt att det inte blev onsdag. Ul visade lite blandad kompott, fanns några äggblåsor men dom var i olika storlek och dom som var små kommer inte hinna växa till sig tyvärr. 

Hur gick det för dig idag? Hade dom små vuxit till sig?🥰
  • Anonym (221711)
    Eulalia84 skrev 2025-01-20 20:10:38 följande:
    Blir äggplock på torsdag för mig, så det var skönt att det inte blev onsdag. Ul visade lite blandad kompott, fanns några äggblåsor men dom var i olika storlek och dom som var små kommer inte hinna växa till sig tyvärr. 

Hur gick det för dig idag? Hade dom små vuxit till sig?🥰
    Skönt att de löste sig med äggplock.

Det gick bättre den här gången, några av dom små hade vuxit men inte alla☺️
  • Anonym (Hoppfull)
    Anonym (221711) skrev 2025-01-21 09:14:29 följande:
    Skönt att de löste sig med äggplock.

Det gick bättre den här gången, några av dom små hade vuxit men inte alla☺️

Gott att det gått bra! 

Själv har jag gjort insättning. Upptiningen gick alltså bra :)  kände mig dock lite allmänt förvirrad och oinformerad då jag först nu förstod att jag inte ska ta några läkemedel denna gången. Tex cyclogesten som jag väl trodde att jag skulle få ett nytt recept på och börja ta omgående men tydligen inget alls.. 

Svar på tråden 40år och IVF