• Nervernautanpå

40år och IVF

Hej, finns det fler än jag där ute som just nu går igenom en ivf-resa som lite äldre? 

Jag har tidigare flera inseminationer i olika perioder, varav 3 i Danmark. 

Men nu gör vi ett sista försök med ivf (eller ja, kanske tre, det är vad vi har betalat för). 

Jag har tagit mina första sprutor Bemfola så jag är i början bara. 

Vore kul att följas åt och byta erfarenheter om någon fler är i samma situation. Dela gärna med er om ni gjort samma sak men lyckats, skulle gärna höra om fall där det gått bra, behöver få känna lite hopp. 

• Svar på tråden 40år och IVF
  • Anonym (221711)

Jag fick hem brev från min läkare om att vi ska starta en ny behandling. Långa protokollet den här gången. Är de någon som har testat de långa protokollet? 

Förstår inte riktigt, står att jag ska börja med nässpray på cykeldag 20. Jag fick min mens den 30/11 betyder de att jag ska starta med nässpray den 19/12? Hur länge tar man nässpray? Helt förvirrad 😩

• Eulalia84
    Anonym (JLB) skrev 2024-12-05 09:20:40 följande:

Det stämde! Så skönt! 

nu ska vi bara hålla tummarna i 40 veckor då?

Stort grattis!🥳💕
  • Eulalia84
    Anonym (Hoppfull) skrev 2024-12-07 07:32:54 följande:
    RD13. Testdag enligt kliniken, dubbla tester av olika märken, båda negativa. :(

Fortfarande ingen mens trots 18 dagar sen ÄL sprutan. så har nu även gett upp att fått köra på med en FET innan julhelgerna. 
    Beklagar, vet hur tufft det är att få negativt❤️
  • Eulalia84

Jag är på rd 9 och har haft ganska kraftig mensvärk nu i ett par dagar. Känns precis som mensen ska komma när som helst och tidigare gånger har mensen kommit runt vid den här tiden. Igår kom även en liten liten rosa flytning så jag bestämde att jag skulle testa idag för att dra av plåstret. Är två dagar före bim och testa tidigt testet visar faktiskt ett svagt streck! Embryot har faktiskt fäst den här gången, jag kan bli gravid😭 Men är rädd att det är ett kemiskt eftersom jag fortfarande har rosa flytningar och ganska mycket värk på det plus att strecket var väldigt svagt men synbart. Snälla snälla låt denna stanna hos oss nu!

• April2
    Eulalia84 skrev 2024-12-08 09:02:33 följande:

Jag är på rd 9 och har haft ganska kraftig mensvärk nu i ett par dagar. Känns precis som mensen ska komma när som helst och tidigare gånger har mensen kommit runt vid den här tiden. Igår kom även en liten liten rosa flytning så jag bestämde att jag skulle testa idag för att dra av plåstret. Är två dagar före bim och testa tidigt testet visar faktiskt ett svagt streck! Embryot har faktiskt fäst den här gången, jag kan bli gravid😭 Men är rädd att det är ett kemiskt eftersom jag fortfarande har rosa flytningar och ganska mycket värk på det plus att strecket var väldigt svagt men synbart. Snälla snälla låt denna stanna hos oss nu!

Grattis!! 😊❤️
  • Anonym (Hoppfull)
    Eulalia84 skrev 2024-12-08 09:02:33 följande:

Grattis. Håller tummarna för dig  
  • Nervernautanpå

Hoppas det går bra för er som lyckats bli gravida. Och vi andra får väl helt enkelt ta nya tag efter helgerna. 

Oavsett var ni är i processen så önskar jag er en God Jul!

• Anonym (221711)
    Nervernautanpå skrev 2024-12-18 20:43:44 följande:

Hoppas det går bra för er som lyckats bli gravida. Och vi andra får väl helt enkelt ta nya tag efter helgerna. 

Oavsett var ni är i processen så önskar jag er en God Jul!

Jag påbörjar en ny behandling idag, långa protokollet så jag ska spraya i ca 2 veckor nu. Hoppas på bättre resultat denna gången☺️

Hur har de gått för dig? Fick du din mens?

Önskar också er alla en riktig God Jul🥰
  • Nervernautanpå
    Anonym (221711) skrev 2024-12-19 06:58:55 följande:
    Jag påbörjar en ny behandling idag, långa protokollet så jag ska spraya i ca 2 veckor nu. Hoppas på bättre resultat denna gången☺️

Hur har de gått för dig? Fick du din mens?

Önskar också er alla en riktig God Jul🥰
    Hoppas på en riktigt fin start på nya året för dig då! 

Ja, den kom tillslut. 10 dagar sent. Men kändes ändå skönt att den kom av sig själv, att kroppen liksom löste det utan mer mediciner. Enligt kliniken är det relativt vanligt efter behandlingen. 

Så nu är det paus för mig till nästa cykel. 
  • Anonym (Hoppfull)

Önskar er också en god jul. 

Hann inte ett nytt försök innan helgerna så nu blir det att vänta en månad till. 

Svar på tråden 40år och IVF