• Nervernautanpå

40år och IVF

Hej, finns det fler än jag där ute som just nu går igenom en ivf-resa som lite äldre? 

Jag har tidigare flera inseminationer i olika perioder, varav 3 i Danmark. 

Men nu gör vi ett sista försök med ivf (eller ja, kanske tre, det är vad vi har betalat för). 

Jag har tagit mina första sprutor Bemfola så jag är i början bara. 

Vore kul att följas åt och byta erfarenheter om någon fler är i samma situation. Dela gärna med er om ni gjort samma sak men lyckats, skulle gärna höra om fall där det gått bra, behöver få känna lite hopp. 

• Svar på tråden 40år och IVF
  • Anonym (JLB)

Nu fick Vi meddelandet om att två blastocyster kunnat frysas. Så skönt att veta att vi kan göra en FET om det inte tar sig nu och kanske slippa stimulering och äggplock. 

• Anonym (Hoppfull)
    Anonym (JLB) skrev 2024-11-25 21:59:35 följande:

Cyclogest - vad har ni upplevt för biverkningar? 

jag är på Äggplock plus 5 dagar. RD3 bara. Är fortfarande helt otroligt svullen om buken på kvällarna. 

är detta något ni upplevt av vaggisarna eller är det fortfarande äggplocket tro?

Hej. Jag ligger ju en dag efter dig. Jag är trött, riktigt trött. Utöver det kan jag nog inte säga att jag har några biverkningar alls... känner ändå efter hela tiden men icke. 
  • Anonym (JLB)
    Anonym (Hoppfull) skrev 2024-11-26 12:00:17 följande:
    Hej. Jag ligger ju en dag efter dig. Jag är trött, riktigt trött. Utöver det kan jag nog inte säga att jag har några biverkningar alls... känner ändå efter hela tiden men icke. 

Har du fått testdag 7/12? satte du in blasto eller en tvådagars? Du har säkert skrivit det men jag hittar det inte när jag skrollar uppåt. 

min trötthet var som värst under stimuleringen efter ett par dagar. nu somnar jag visserligen på soffan vid 21 varje kväll men det är ok under dagarna 

• Anonym (Hoppfull)
    Anonym (JLB) skrev 2024-11-26 12:07:26 följande:

Har du fått testdag 7/12? satte du in blasto eller en tvådagars? Du har säkert skrivit det men jag hittar det inte när jag skrollar uppåt. 

min trötthet var som värst under stimuleringen efter ett par dagar. nu somnar jag visserligen på soffan vid 21 varje kväll men det är ok under dagarna 

Satte in en 3 dagars, testdag 7/12.

Jag var trött även under stimuleringen men kopplade den mycket till den ihärdiga huvudvärken jag hade varenda dag.  

• April2
    Anonym (221711) skrev 2024-11-26 09:04:05 följande:
    Har inte kommit mer blod så jag hoppas att det är falskt alarm.

Hur mår du?❤️
    Kanske är cyclogesten som gav blödning, tror att den kan göra det! 

Jag mår rätt bra, men orolig för att det inte ska gå hela vägen, längtar till ultraljudet nu! 😊
  • April2
    Anonym (JLB) skrev 2024-11-26 10:09:25 följande:

Nu fick Vi meddelandet om att två blastocyster kunnat frysas. Så skönt att veta att vi kan göra en FET om det inte tar sig nu och kanske slippa stimulering och äggplock. 

Å, grattis! 🙂 Det är ju toppen! 
  • Anonym (221711)
    April2 skrev 2024-11-26 17:45:23 följande:
    Kanske är cyclogesten som gav blödning, tror att den kan göra det! 

Jag mår rätt bra, men orolig för att det inte ska gå hela vägen, längtar till ultraljudet nu! 😊
     testade idag och det var negativt så det är nog kört för mig tyvärr 😭
  • Anonym (JLB)
    Anonym (Hoppfull) skrev 2024-11-26 16:36:25 följande:

Satte in en 3 dagars, testdag 7/12.

Jag var trött även under stimuleringen men kopplade den mycket till den ihärdiga huvudvärken jag hade varenda dag.  

Usch då. Huvudvärk hade jag också. Vidrig sådan. 

kul att följas åt! 

• Anonym (Hoppfull)
    Anonym (221711) skrev 2024-11-26 17:52:27 följande:
     testade idag och det var negativt så det är nog kört för mig tyvärr 😭
    Så tråkigt :( skickar en varm tanke och en styrkekram 
  • Anonym (Hoppfull)
    Anonym (JLB) skrev 2024-11-26 18:41:10 följande:

Usch då. Huvudvärk hade jag också. Vidrig sådan. 

kul att följas åt! 

Karma hittade mig direkt för det började hugga till i magen under eftermiddagen idag. Högre upp än mensvärk  Mer känslan som om jag var vrålhungrig och höll på att svälta ihjäl trots att jag ätit som vanligt. Kan ju hoppas det inte fortsätter kännas så här någon längre tid. 
Svar på tråden 40år och IVF