• Nervernautanpå

40år och IVF

Hej, finns det fler än jag där ute som just nu går igenom en ivf-resa som lite äldre? 

Jag har tidigare flera inseminationer i olika perioder, varav 3 i Danmark. 

Men nu gör vi ett sista försök med ivf (eller ja, kanske tre, det är vad vi har betalat för). 

Jag har tagit mina första sprutor Bemfola så jag är i början bara. 

Vore kul att följas åt och byta erfarenheter om någon fler är i samma situation. Dela gärna med er om ni gjort samma sak men lyckats, skulle gärna höra om fall där det gått bra, behöver få känna lite hopp. 

• Svar på tråden 40år och IVF
  • Anonym (JLB)

Det stämde! Så skönt! 

nu ska vi bara hålla tummarna i 40 veckor då?

• Anonym (221711)
    Anonym (JLB) skrev 2024-12-05 09:20:40 följande:

Det stämde! Så skönt! 

Nej vad roligt, grattis ❤️
  • Nervernautanpå

Det stämde! Så skönt! 

Grattis!
  • April2

Det stämde! Så skönt! 

Grattis!!! 🥳🙂 Vad glad jag blir för dig! 
  • Eulalia84

Det stämde! Så skönt! 

Va roligt☺️ Stort grattis!❤️
  • Anonym (Hoppfull)

Det stämde! Så skönt! 

Så roligt! Stort grattis!

Jag testade igen idag RD11 med cb testa tidigt, men fortfarande negativt. Nu inte mycket hopp alls kvar men tänker väl att jag så klart provar imorgon igen och sen en sista gång på lördag när jag fått testdag  

• Anonym (JLB)
    Anonym (Hoppfull) skrev 2024-12-05 15:14:13 följande:

Så roligt! Stort grattis!

Jag testade igen idag RD11 med cb testa tidigt, men fortfarande negativt. Nu inte mycket hopp alls kvar men tänker väl att jag så klart provar imorgon igen och sen en sista gång på lördag när jag fått testdag  

Jag fick inte svagt positivt förrän RD12 så ge inte upp! 
  • Nervernautanpå

Jag fick ingen mens den här månaden. Känns jättekonstigt, jag har aldrig haft problem med oregelbundenhet (vi har manlig faktor). Men tydligen kan det bli så av hormonsprutorna om jag förstått saken rätt? 

Jag kommer att få Provera utskrivet och får helt enkelt vänta till efter jul. Så himla tråkigt! Ville ju bara "köra på".

Ska ta ett till gravtest innan (har redan tagit två). Upplever ni skillnad på olika test? Jag har testat med det jag fick från kliniken, stod inget märke på. Sen hade jag Kronans sist. Borde jag testa med Clearblue? Blev snål när jag köpte sist, tänkte att det var skitsamma. Men när jag ska köpa ägglossningstest sen så var kliniken väldigt tydliga med att dom vill att jag använder Clearblues.

Glad för er skull som är gravida ändå. Stort grattis till er!

• Anonym (Hoppfull)
    Anonym (JLB) skrev 2024-12-06 17:23:08 följande:
    Jag fick inte svagt positivt förrän RD12 så ge inte upp! 
    RD13. Testdag enligt kliniken, dubbla tester av olika märken, båda negativa. :(

Fortfarande ingen mens trots 18 dagar sen ÄL sprutan. så har nu även gett upp att fått köra på med en FET innan julhelgerna. 
Svar på tråden 40år och IVF