• Nervernautanpå

40år och IVF

Hej, finns det fler än jag där ute som just nu går igenom en ivf-resa som lite äldre? 

Jag har tidigare flera inseminationer i olika perioder, varav 3 i Danmark. 

Men nu gör vi ett sista försök med ivf (eller ja, kanske tre, det är vad vi har betalat för). 

Jag har tagit mina första sprutor Bemfola så jag är i början bara. 

Vore kul att följas åt och byta erfarenheter om någon fler är i samma situation. Dela gärna med er om ni gjort samma sak men lyckats, skulle gärna höra om fall där det gått bra, behöver få känna lite hopp. 

• Svar på tråden 40år och IVF
  • Anonym (Hoppfull)
    Anonym (221711) skrev 2024-11-19 15:46:05 följande:

Fick ett meddelande av läkaren nyss, de andra ägget som blev befruktat har slutat dela sig så det blev ingen till frysen ☹️

Orolig över att det är samma med ägget jag ruvar på Rynkar på näsan

Hoppas att du fick guldägget direkt. Segt med väntan nu i två veckor.. 
  • April2

Fick ett meddelande av läkaren nyss, de andra ägget som blev befruktat har slutat dela sig så det blev ingen till frysen ☹️

Min första graviditet var det så, plockade tio ägg har jag för mig, två ägg befruktade, jag fick ett tillbaka dag två och det andra slutade dela sig, så ingen nedfrysning. Men det de satte in blev vår son! 😊 Så ge inte upp hoppet ännu! 
  • Anonym (221711)
    April2 skrev 2024-11-19 20:29:40 följande:
    Min första graviditet var det så, plockade tio ägg har jag för mig, två ägg befruktade, jag fick ett tillbaka dag två och det andra slutade dela sig, så ingen nedfrysning. Men det de satte in blev vår son! 😊 Så ge inte upp hoppet ännu! 
    åh tack så jätte mycket för att du berätta, jag hoppas verkligen att det blir så för mig ocksåSkäms🤞
  • Anonym (JLB)
    April2 skrev 2024-11-19 20:29:40 följande:

Härligt! 

jag ligger och väntar på äggplocket. härligt att läsa glada storys!

• Eulalia84

Tråkigt att det inte blev något till frysen men håller tummarna att det var guldägget du fick tillbaka☺️
  • Eulalia84
    Anonym (JLB) skrev 2024-11-20 08:52:57 följande:

Härligt! 

Lycka till med äggplocket!☺️
  • April2
    Anonym (JLB) skrev 2024-11-20 08:52:57 följande:

Härligt! 

Lycka till! 🙂 
  • Anonym (JLB)

Plocket är klart och de fick ut 14 (!) ägg. Jag trodde inte mina öron. Men det var 17 äggblåsor om jag förstod det rätt. Imorgon får vi veta hur många av de 14 som var mogna och hur många som befruktats. 

Det känns skönt att äggplocket är klart och det var en helt ok upplevelse. 

• Anonym (221711)
    Eulalia84 skrev 2024-11-20 09:48:09 följande:
    Tråkigt att det inte blev något till frysen men håller tummarna att det var guldägget du fick tillbaka☺️
    Tack så jätte mycket❤️
  • Anonym (221711)
    Anonym (JLB) skrev 2024-11-20 10:57:23 följande:

Plocket är klart och de fick ut 14 (!) ägg. Jag trodde inte mina öron. Men det var 17 äggblåsor om jag förstod det rätt. Imorgon får vi veta hur många av de 14 som var mogna och hur många som befruktats. 

Det känns skönt att äggplocket är klart och det var en helt ok upplevelse. 

Vad roligt, då håller vi tummarna att du får många befruktade ägg imorgon☺️
Svar på tråden 40år och IVF