• Nervernautanpå

40år och IVF

Hej, finns det fler än jag där ute som just nu går igenom en ivf-resa som lite äldre? 

Jag har tidigare flera inseminationer i olika perioder, varav 3 i Danmark. 

Men nu gör vi ett sista försök med ivf (eller ja, kanske tre, det är vad vi har betalat för). 

Jag har tagit mina första sprutor Bemfola så jag är i början bara. 

Vore kul att följas åt och byta erfarenheter om någon fler är i samma situation. Dela gärna med er om ni gjort samma sak men lyckats, skulle gärna höra om fall där det gått bra, behöver få känna lite hopp. 

• Svar på tråden 40år och IVF
  • April2
    Anonym (JLB) skrev 2024-11-17 09:19:21 följande:

Symptom? 

har sprutat Bemfola sedan 9/11. Sista ikväll. Och sista Fyremadel ikväll Också. Tar Ovitrelle imorgon. 

jag har så galet ont i brösten nu 😳 och ÄL-flytningar mer än någonsin. Är detta något ni andra också upplevt? 

Samma för mig! Ont i brösten gick över ungefär en vecka till tio dagar efter äggplocket! 😊 
  • Anonym (221711)

Den här väntan är verkligen plågsam! Testdag den 30/11 och jag håller på att bli galen Förvånad

• April2
    Anonym (221711) skrev 2024-11-18 09:28:36 följande:

Den här väntan är verkligen plågsam! Testdag den 30/11 och jag håller på att bli galen Förvånad

Känner med dig! ❤️ Det känns som en evig väntan efter varje steg i processen.. 
  • Anonym (JLB)

Tack för svar angående biverkningar, allesamman! 

nu Har jag precis tagit Ovitrelle-sprutan. Har tid för äggplock på onsdag kl 08.15 🙌🏻 
    känns spännande! 

• Nervernautanpå
    Anonym (JLB) skrev 2024-11-18 21:13:00 följande:

nu Har jag precis tagit Ovitrelle-sprutan. Har tid för äggplock på onsdag kl 08.15 🙌🏻 
    känns spännande! 

Lycka till!
  • Nervernautanpå
    Anonym (221711) skrev 2024-11-18 09:28:36 följande:

Väntan är nästan det värsta i hela processen. Kämpa på!
  • Anonym (221711)

känns spännande! 

Lycka tillSkrattande
  • Anonym (221711)
    Nervernautanpå skrev 2024-11-19 01:11:45 följande:
    Väntan är nästan det värsta i hela processen. Kämpa på!
    Ja verkligen, vill ta ett test nu men det är 12 dagar kvar till testdagen Rynkar på näsan

Har inga symptom alls så vi får se om det har tagit sig eller inte.
  • April2

känns spännande! 

Lycka till! 🙂 
  • Anonym (221711)

Fick ett meddelande av läkaren nyss, de andra ägget som blev befruktat har slutat dela sig så det blev ingen till frysen ☹️

Orolig över att det är samma med ägget jag ruvar på Rynkar på näsan

Svar på tråden 40år och IVF