• Nervernautanpå

40år och IVF

Hej, finns det fler än jag där ute som just nu går igenom en ivf-resa som lite äldre? 

Jag har tidigare flera inseminationer i olika perioder, varav 3 i Danmark. 

Men nu gör vi ett sista försök med ivf (eller ja, kanske tre, det är vad vi har betalat för). 

Jag har tagit mina första sprutor Bemfola så jag är i början bara. 

Vore kul att följas åt och byta erfarenheter om någon fler är i samma situation. Dela gärna med er om ni gjort samma sak men lyckats, skulle gärna höra om fall där det gått bra, behöver få känna lite hopp. 

• Svar på tråden 40år och IVF
  • April2
    Anonym (221711) skrev 2024-11-16 13:37:47 följande:
    Nej gud vad roligt, grattis är glad för din skullHjärta
    Tack!! 
  • Anonym (Hoppfull)

Men dagens glädjebesked i tråden glömde jag skriva en uppdatering hur det gått för mig. 

Ultraljudet gick ok. 5 äggblåsor i osynk i utvecklingen. De tror två kommer hinna spricka men siktar på 3 som är på tillväxt. Ska köra på några dagar till med sprutorna och sen blir det äggplock. Just nu glad att beskedet inte vara att avbryta igen. 

• April2
    Anonym (Hoppfull) skrev 2024-11-16 18:54:44 följande:

Men dagens glädjebesked i tråden glömde jag skriva en uppdatering hur det gått för mig. 

Ultraljudet gick ok. 5 äggblåsor i osynk i utvecklingen. De tror två kommer hinna spricka men siktar på 3 som är på tillväxt. Ska köra på några dagar till med sprutorna och sen blir det äggplock. Just nu glad att beskedet inte vara att avbryta igen. 

Skönt att höra att det inte blev avbrutet. 😊👍
  • Nervernautanpå
    April2 skrev 2024-11-16 06:53:44 följande:

Jag tog testet imorse! 15 dagar efter äggplock, ruvardag 12 med tredagars embryo. Ett ägg blev befruktat av 6. Jag hade inte så höga förhoppningar på att lyckas denna gång men jag är gravid!! 😃😊 

Wow! Vad roligt. Grattis!
  • April2
    Nervernautanpå skrev 2024-11-16 20:13:06 följande:
    Wow! Vad roligt. Grattis!
    Tack!! Känns som att jag inte riktigt vågar tro på det ännu, jag ska ta ett test imorgon också eftersom det är min egentliga testdag. 😊
  • Eulalia84
    April2 skrev 2024-11-16 06:53:44 följande:

Jag tog testet imorse! 15 dagar efter äggplock, ruvardag 12 med tredagars embryo. Ett ägg blev befruktat av 6. Jag hade inte så höga förhoppningar på att lyckas denna gång men jag är gravid!! 😃😊 

Åh vad härligt, stort grattis!❤️
  • April2
    Eulalia84 skrev 2024-11-16 22:34:53 följande:
    Åh vad härligt, stort grattis!❤️
    Tack!! Nu håller jag tu för er andra också! ❤️
  • Anonym (JLB)

Symptom? 

har sprutat Bemfola sedan 9/11. Sista ikväll. Och sista Fyremadel ikväll Också. Tar Ovitrelle imorgon. 

jag har så galet ont i brösten nu 😳 och ÄL-flytningar mer än någonsin. Är detta något ni andra också upplevt? 

• Anonym (221711)
    Anonym (JLB) skrev 2024-11-17 09:19:21 följande:

Symptom? 

har sprutat Bemfola sedan 9/11. Sista ikväll. Och sista Fyremadel ikväll Också. Tar Ovitrelle imorgon. 

jag har så galet ont i brösten nu 😳 och ÄL-flytningar mer än någonsin. Är detta något ni andra också upplevt? 

Jag hade också ont i brösten när jag tog sprutorna. 
  • Eulalia84
    Anonym (JLB) skrev 2024-11-17 09:19:21 följande:

Symptom? 

Jag har haft lika båda mina stimuleringar, ont i brösten och massa ÄL-flytningar. Som jag fattat det är det helt normalt😊
Svar på tråden 40år och IVF