• Nervernautanpå

40år och IVF

Hej, finns det fler än jag där ute som just nu går igenom en ivf-resa som lite äldre? 

Jag har tidigare flera inseminationer i olika perioder, varav 3 i Danmark. 

Men nu gör vi ett sista försök med ivf (eller ja, kanske tre, det är vad vi har betalat för). 

Jag har tagit mina första sprutor Bemfola så jag är i början bara. 

Vore kul att följas åt och byta erfarenheter om någon fler är i samma situation. Dela gärna med er om ni gjort samma sak men lyckats, skulle gärna höra om fall där det gått bra, behöver få känna lite hopp. 

• Svar på tråden 40år och IVF
  • Anonym (Hoppfull)
    Nervernautanpå skrev 2024-11-05 17:41:29 följande:
    Blöder fortfarande så det är nog kört. Det enda som får mig att tänka att det finns typ 1% chans är att jag blöder mycket mindre än vanligt. Skulle ha ringt kliniken och rådfråga idag men hann inte med det från jobbet. Jag har fortsatt med cytogest utifall att.... men ringer imorgon och hör om det ens är lönt. Antar att dom vill att jag testar på torsdag i alla fall. 

Styrkekram. Ge inte upp helt. Som du säger det är inte över innan det är över. Håller tummarna för dig på torsdag  

Jag går och väntar på blödning för att förhoppningsvis ska få börja igen med menopuren. Kliniken trodde söndag men icke.. fick ett brev i brevlådan att de vill att jag kommer in på dag 1 eller 2 på ultraljud för att se att jag får köra på direkt utan att vänta en cykel. De sade inte det när jag var där men det är väl bara att göra.. 

• Nervernautanpå

Precis som jag trodde så var testet negativt. Så det är bara att bryta ihop och komma igen. Vi har ju varit i den här "svängen" i tio år nu. Med en del längre uppehåll pga att det är så sjukt jävla psykiskt jobbigt. Och dyrt såklart. Man tänker att man kanske borde vara van vid nederlag vid det här laget, men det blir inte lättare med tiden. Det blir verkligen inte det.

Nu blir det väntan en månad till nästa försök, förutsatt att det hinns med innan juluppehåll.

• Anonym (221711)
    Nervernautanpå skrev 2024-11-07 11:56:37 följande:

Precis som jag trodde så var testet negativt. Så det är bara att bryta ihop och komma igen. Vi har ju varit i den här "svängen" i tio år nu. Med en del längre uppehåll pga att det är så sjukt jävla psykiskt jobbigt. Och dyrt såklart. Man tänker att man kanske borde vara van vid nederlag vid det här laget, men det blir inte lättare med tiden. Det blir verkligen inte det.

Nu blir det väntan en månad till nästa försök, förutsatt att det hinns med innan juluppehåll.

Åh jag är ledsen för din skull jag vet exakt hur du känner dig❤️

Har du funderat på att göra ivf utomlands någon gång?
  • Nervernautanpå
    Anonym (221711) skrev 2024-11-07 12:12:44 följande:
    Åh jag är ledsen för din skull jag vet exakt hur du känner dig❤️

Har du funderat på att göra ivf utomlands någon gång?
    Vi har gjort tre inseminationer i Danmark för några år sen, och sex stycken i Sverige.
    Nu har vi köpt tre ivf-försök och fungerar inte det så kommer vi inte att försöka mer. Vi har lagt alla pengar vi har flera gånger om. Går det inte vägen på dom två försöken vi har kvar så var det väl helt enkelt inte menat för oss även om det är svårt att greppa att vi aldrig skulle få egna barn. Känns oerhört svårt att tänka sig in i att vi ska förbli barnlösa. 
  • Anonym (Hoppfull)

Så himla tråkigt. Jag känner med dig. Bryt ihop det får man verkligen och sen samla krafter.   Om du vill och avser kör igen direkt hoppas jag du hinner det innan juluppehåll. 
  • Anonym (221711)
    Nervernautanpå skrev 2024-11-07 18:37:59 följande:
    Vi har gjort tre inseminationer i Danmark för några år sen, och sex stycken i Sverige.
    Nu har vi köpt tre ivf-försök och fungerar inte det så kommer vi inte att försöka mer. Vi har lagt alla pengar vi har flera gånger om. Går det inte vägen på dom två försöken vi har kvar så var det väl helt enkelt inte menat för oss även om det är svårt att greppa att vi aldrig skulle få egna barn. Känns oerhört svårt att tänka sig in i att vi ska förbli barnlösa. 

Jag har varit i exakt samma situation som dig. Jag försökte skaffa barn med med mitt ex i 10 år men de funkade aldrig. Vi gjorde tre ivf försök i Sverige men vi fick aldrig några befruktade ägg. Sen åkte vi till Turkiet för att göra ivf där och då fick jag helt plötsligt befruktade ägg och jag blev gravid på första försöker. Fick dock missfall i månad 4 men det jag vill komma fraö till är att ivf i Sverige fungerade aldrig för oss medan i Turkiet så blev jag gravid. I Turkiet använder dem lite andra metoder än i Sverige. Min kompis hade också problem med att bli gravid och ivf funkade inte för henne i Sverige heller. Hon åkte till samma klinik som vi var på i Turkiet och idag har hon två pojkar. Jag förstår att det är jätte jobbigt och att det är extremt dyrt men jag tycker inte att ni ska ge upp änHjärta Ni kanske bara borde testa en klinik i utlandet istället. 

• Anonym (221711)

Nu är det jag som håller på att bryta ihopGråter
    Hade tid för ultraljud idag och när hag såg på hennes ansikte att hon inte var nöjd med resultatet. Jag hade bara 4 äggblåsor och blåsorna va mellan 9-14 cm stora. Hon höjde dosen till 375 och bokade en ny tid på måndag. 

Jag har alltid fått mellan 12-15 äggblåsor under tidigare försök och nu plötsligt så fick jag bara 4 stycken. Bröt ihop så fort att jag gick in i bilenGråter

Hoppas att allt är bra med er och att ni har en lite bättre dag än vad jag har❤️

• April2

Å nej vilket tråkigt besked! Jag håller på att ställa in mig på att få samma när jag har testdag nästa helg. Så oerhört psykiskt pressande all väntan och osäkerhet.. 
  • April2
    Anonym (221711) skrev 2024-11-08 15:17:45 följande:

Nu är det jag som håller på att bryta ihopGråter
    Hade tid för ultraljud idag och när hag såg på hennes ansikte att hon inte var nöjd med resultatet. Jag hade bara 4 äggblåsor och blåsorna va mellan 9-14 cm stora. Hon höjde dosen till 375 och bokade en ny tid på måndag. 

Jag har alltid fått mellan 12-15 äggblåsor under tidigare försök och nu plötsligt så fick jag bara 4 stycken. Bröt ihop så fort att jag gick in i bilenGråter

Hoppas att allt är bra med er och att ni har en lite bättre dag än vad jag har❤️

Hoppas hoppas att dosökningen ger effekt!
  • Anonym (Hoppfull)

startultraljud idag med förhoppning att få besked att få börja med nytt protokoll ikväll. En äggblåsa som verkar spöka, ev troligen samma som de såg och avbröt föregående månad. De tog blodprover för att se om den var hormoniell eller ?bara? en spökande cysta. De ringde sent på eftermiddagen och sade inget utslag på blodprovet så jag får köra på trots den spökande cystan? nu tagit första sprutan så då var man igång igen. 

Svar på tråden 40år och IVF