• Nervernautanpå

40år och IVF

Hej, finns det fler än jag där ute som just nu går igenom en ivf-resa som lite äldre? 

Jag har tidigare flera inseminationer i olika perioder, varav 3 i Danmark. 

Men nu gör vi ett sista försök med ivf (eller ja, kanske tre, det är vad vi har betalat för). 

Jag har tagit mina första sprutor Bemfola så jag är i början bara. 

Vore kul att följas åt och byta erfarenheter om någon fler är i samma situation. Dela gärna med er om ni gjort samma sak men lyckats, skulle gärna höra om fall där det gått bra, behöver få känna lite hopp. 

• Svar på tråden 40år och IVF
  • Anonym (Hoppfull)
    Eulalia84 skrev 2024-10-24 12:18:31 följande:
    Nej va tråkigt med avbruten behandling. Hoppas att det lyckas bättre nästa gång. Kör du på med ny stimulering direkt vid nästa mens? 
    Ja det är tanken, förutsatt att dom har kapacitet?. förra månaden fick jag ju inte starta för de inte hade resurser nog och nu flaggade de att det finns risk för det nästa månad och sen är det juluppehåll?. 
  • Anonym (Hoppfull)
    Nervernautanpå skrev 2024-10-24 12:38:33 följande:
    Åh nej, fasen vad tråkigt. Bättre lycka nästa gång. Dom har säkert rätt och man måste ju lita på att dom vet vad dom håller på med. Men det är svårt när man känner själv att man har noll kontroll. 

Jag är rätt säker på att mina magsmärtor kommer från behandling av Cyclogest i kombination med ägguttaget. Jag ringde kliniken och dom säger att det är normalt. Får lita på det fast det gör sjukt ont just nu. Jag tar den smärtan alla dar i veckan om det hjälper processen.

Hoppas du inte känner dig allt för nedslagen att det inte gick den här gången.

Känns ganska ok ändå faktiskt. Lite segt Såklart. Mycket trassel i vardagen att få till detta och nu vill de att jag kommer på ett extra UL innan jag börjar för att se att det är ok att köra på direkt och sen troligen ett extra Ul under processen för att kolla läget. 2 ytterligare besök / lediga dagar att pussla in.. ska säga att jag kommer inte och göra extra UL inför om de inte vet säkert att de har kapacitet att jag får köra på direkt i så fall kan jag likaväl vänta.
    Ush så jobbigt att ha så ont även om det tydligen ska vara normalt.

håller tummarna för dig 

• Orkidé8181

Hej,

vill önska alla i denna tråd stort lycka till och ge lite hopp och pepp då jag vet att jag själv letade efter historier som kunde ge mig lite hopp och styrka att gå igenom IVF utan att veta när/ om det skulle bli resultat.

Jag var över 40 när vi började med IVF, och det tog sig 😊

var 41 första vändan, fjärde försöket tog det sig då var jag 42, och strax innan jag fyllde 43 föddes en frisk liten bebis, normal graviditet och förlossning.
    inga höjda risker på KUB, både graviditet och förlossning var på samma sätt som när jag var 25-30 ( inte IVF då ) 😊

• Baam777

att skaffa barn har inte med er att göra det har med barnet först! Ni sätter inte barnet först genom att vara så gamla. Ett barn behöver sina föräldrar när de är 20 år. då är verkligen inte vuxna. då är ni 60 år. pinsamt. ta ansvar barn är inga leksaker

• Nervernautanpå
    Orkidé8181 skrev 2024-10-25 21:35:14 följande:

Hej,

vill önska alla i denna tråd stort lycka till och ge lite hopp och pepp då jag vet att jag själv letade efter historier som kunde ge mig lite hopp och styrka att gå igenom IVF utan att veta när/ om det skulle bli resultat.

var 41 första vändan, fjärde försöket tog det sig då var jag 42, och strax innan jag fyllde 43 föddes en frisk liten bebis, normal graviditet och förlossning.
    inga höjda risker på KUB, både graviditet och förlossning var på samma sätt som när jag var 25-30 ( inte IVF då ) 😊

Tack för att du delar med dig 🥰
  • Anonym (Hoppfull)
    Orkidé8181 skrev 2024-10-25 21:35:14 följande:

Hej,

Ja tack att du delar med dig. Allt skönt att höra en hoppfull erfarenhet. 
  • Orkidé8181

Vad kul att ni uppskattar min lilla historia 🥰

håller som sagt tummarna för er alla här, ni är så modiga och starka som går igenom detta ❤️

• Nervernautanpå

Idag gjorde vi den färska embryoåterföringen. Så nu blir det långa två veckor att vänta på grav-test. Det gick bra i alla fall! Två st är dessutom klara för frysen och dom hoppas att två till klarar sig dit om nån dag till. 

• Anonym (Hoppfull)
    Nervernautanpå skrev 2024-10-26 13:14:54 följande:

Idag gjorde vi den färska embryoåterföringen. Så nu blir det långa två veckor att vänta på grav-test. Det gick bra i alla fall! Två st är dessutom klara för frysen och dom hoppas att två till klarar sig dit om nån dag till. 

Så skönt att det är klart. Bara väntan kvar nu då. Tummar och tår hålls. 
  • April2
    Nervernautanpå skrev 2024-10-26 13:14:54 följande:

Å så härligt att höra! Håller tummarna för dig!!
Svar på tråden 40år och IVF