• Nervernautanpå

40år och IVF

Hej, finns det fler än jag där ute som just nu går igenom en ivf-resa som lite äldre? 

Jag har tidigare flera inseminationer i olika perioder, varav 3 i Danmark. 

Men nu gör vi ett sista försök med ivf (eller ja, kanske tre, det är vad vi har betalat för). 

Jag har tagit mina första sprutor Bemfola så jag är i början bara. 

Vore kul att följas åt och byta erfarenheter om någon fler är i samma situation. Dela gärna med er om ni gjort samma sak men lyckats, skulle gärna höra om fall där det gått bra, behöver få känna lite hopp. 

• Svar på tråden 40år och IVF
  • April2
    Anonym (Hoppfull) skrev 2024-10-31 21:06:32 följande:

Härligt! håller tummarna för dig imorgon. :)

Själv behöver jag nog ringa kliniken imorgon och fråga om de helt glömt bort mig? De skulle skriva ut nya läkemedel så jag hann få ut dem innan jag ska börja igen vilket preliminärt är nu i helgen. Har ju en Menopurspruta kvar men den använder jag ju upp på ett par dagar. Jag blir riktigt lack om de kommer säga att jag inte kan köra igång nu för det blir osäkerhet om jag hinner få hem fler sprutor..

Å, jobbigt! Det har varit samma för mig att läkemedlen alltid måste beställas! Men när jag ringt kliniken har de i alla fall varit snabba att skriva nya recept men det är ju en stress att inte veta om de hinner komma till apoteket Gråter
  • Eulalia84

Hur går det för er här inne?🥰

Jag gjorde FET i fredags och ruvar nu. Tycker tiden går såå långsamt, testdagen känns som en evighet bort.

• Nervernautanpå
    Eulalia84 skrev 2024-11-03 17:48:28 följande:

Jag gjorde FET i fredags och ruvar nu. Tycker tiden går såå långsamt, testdagen känns som en evighet bort.

Väntan är ju psykisk tortyr. Väntar med andra ord jag också. På torsdag är min testdag.
  • April2
    Eulalia84 skrev 2024-11-03 17:48:28 följande:

Återföring planerad imorgon! Glad
  • Eulalia84
    Nervernautanpå skrev 2024-11-03 19:40:37 följande:
    Väntan är ju psykisk tortyr. Väntar med andra ord jag också. På torsdag är min testdag.
    Ja väntan är fruktansvärd. Håller tummarna att det blir ett plus för dig på torsdag☺️ 
  • Eulalia84
    April2 skrev 2024-11-03 20:53:03 följande:
    Återföring planerad imorgon! Glad
    Håller tummarna för dig☺️
  • Mammitmu

Hej! 

jag har precis avklarat alla sprutor, ultraljud och äggplock och på tisdag har jag insättning av embryo. Ska säga att för min del var äggplocket väldigt smidigt. Gjorde inte alls ont och kände lite ?mensvärk? efter ingreppet. Inget ni ska oroa er för. 😊 lycka till er alla som är inne i sin resa. 

• Anonym (221711)

Hoppar också in härSkäms

Jag och mannen började med vårt första försök den 1/11 så vi har inte kommit så jätte långt än. 

Jag är 37 och mannen är 39, han har barn sen tidigare. Jag har inga barn. 

Håller tummarna för er allaHjärta

• Nervernautanpå
    Mammitmu skrev 2024-11-03 21:21:26 följande:

Hej! 

jag har precis avklarat alla sprutor, ultraljud och äggplock och på tisdag har jag insättning av embryo. Ska säga att för min del var äggplocket väldigt smidigt. Gjorde inte alls ont och kände lite ?mensvärk? efter ingreppet. Inget ni ska oroa er för. 😊 lycka till er alla som är inne i sin resa. 

Vad skönt att äggplocket gick så bra. Det är nog väldigt olika hur mycket det känns. Undrar vad det beror på? För mig gick det smärtfritt på ena sidan och på andra gjorde det helvetiskt ont, fick extra smärtstillande flera gånger.

Insättningen kändes ungefär som cellprovtagning. 
    Lycka till imorgon!
Svar på tråden 40år och IVF