• April2

40år och IVF

Hej! Jag är 40 år och har precis börjat med min tredje ivf-behandling! Sprutdag 2 idag, tar menopur 300. Förra försöket fick jag bemfola 300, 9 ägg och 5 befruktade men inget tillbaka tyvärr! 😓 

• April2
    Nervernautanpå skrev 2024-10-22 21:58:25 följande:
    Håller tummarna att det går bra den här gången!
    Tack! Glad Ska hålla alla tummar för dig med! 
  • April2
    Anonym (Hoppfull) skrev 2024-10-23 10:02:05 följande:
    Hoppas det går bättre och blir bättre kvalitet nu med menopur det bör det väl bli då det är just det menopur ska bidraga till. Håller tummarna. usch för sprutdagar. Kämpa på! 
    Tack, ja jag hoppas verkligen på det! Glad Kändes så hoppfullt sist då vi fick ut bra med ägg och även tillräckligt många befruktade så det blev ett hårt slag när vi inte kunde få något tillbaka, vi fick vända halvvägs till kliniken när de ringde och meddelade att inget utvecklats som de ville.. Jag har dock ett barn sen tidigare som vi fick via ivf men då var jag ju yngre så gissar att både äggmängd och kvalitet sjunkit!
  • April2
    Anonym (Hoppfull) skrev 2024-10-23 16:55:46 följande:
    Idag gick det förresten inte att få igenom sprutorna obemärkt i säkerhetskontrollen men gick snabbt och diskret att få igenom dem ändå. Trots en kollega jämte som aldrig märkte något.. 
    Vad jobbigt att behöva resa under tiden, förstår stressen! 
  • April2
    Nervernautanpå skrev 2024-10-26 13:14:54 följande:

Idag gjorde vi den färska embryoåterföringen. Så nu blir det långa två veckor att vänta på grav-test. Det gick bra i alla fall! Två st är dessutom klara för frysen och dom hoppas att två till klarar sig dit om nån dag till. 

Å så härligt att höra! Håller tummarna för dig!!
  • April2
    Orkidé8181 skrev 2024-10-25 21:35:14 följande:

Hej,

vill önska alla i denna tråd stort lycka till och ge lite hopp och pepp då jag vet att jag själv letade efter historier som kunde ge mig lite hopp och styrka att gå igenom IVF utan att veta när/ om det skulle bli resultat.

Jag var över 40 när vi började med IVF, och det tog sig 😊

var 41 första vändan, fjärde försöket tog det sig då var jag 42, och strax innan jag fyllde 43 föddes en frisk liten bebis, normal graviditet och förlossning.
    inga höjda risker på KUB, både graviditet och förlossning var på samma sätt som när jag var 25-30 ( inte IVF då ) 😊

Tack för att du delar med dig!  Glad 
  • April2
    Nervernautanpå skrev 2024-10-29 19:22:20 följande:
    Hur har det gått för dig?
    Det blir ägguttag på fredag! :) Mår bra, och UL visade på 7 äggblåsor i måndags så det känns hoppfullt! Glad
    Hur är läget med dig? 
  • April2
    Nervernautanpå skrev 2024-10-30 23:58:34 följande:
    Vad spännande!! Håller tummarna att det blir ett bra resultat. 

Jag går ju mest och väntar. Känner efter alldeles för mycket och pendlar upp och ner mellan hopp och ovisshet. Helt omöjligt att veta om alla symtom man inbillar sig att man har är graviditetsymtom eller bara vanlig "inför mens" symtom. Symtomen är ju lika när man googlar 🤷?♀️. 
    Ja, den tiden är inte lätt, känns som att det är svårt att fokusera på annat när man bara går och väntar också! Glad
  • April2
    Anonym (Isabelle) skrev 2024-10-30 21:47:29 följande:

Jag är 36 och väntar mitt fjärde barn, kommer vara 37 när hon föds. 57 när hon är 20, inte så stor skillnad mot 60. Jag blev gravid på vanligt sätt.. och det är många som är 40 eller 40+ som blir det också. Tycker du kvinnor ska tvångssteriliseras vid 35? Eller hur ska man undvika det annars? För barnet gör det ju ingen skillnad hur mamman blev gravid , om det var på vanligt sätt eller via IVF. 60 är förresten inte speciellt gammalt, tror inte du hade sagt något om det var pappan som var 40 när han fick barn..

Lycka till alla i tråden! 

Tack!! :)
  • April2
    Anonym (Hoppfull) skrev 2024-10-31 21:06:32 följande:

Härligt! håller tummarna för dig imorgon. :)

Själv behöver jag nog ringa kliniken imorgon och fråga om de helt glömt bort mig? De skulle skriva ut nya läkemedel så jag hann få ut dem innan jag ska börja igen vilket preliminärt är nu i helgen. Har ju en Menopurspruta kvar men den använder jag ju upp på ett par dagar. Jag blir riktigt lack om de kommer säga att jag inte kan köra igång nu för det blir osäkerhet om jag hinner få hem fler sprutor..

Å, jobbigt! Det har varit samma för mig att läkemedlen alltid måste beställas! Men när jag ringt kliniken har de i alla fall varit snabba att skriva nya recept men det är ju en stress att inte veta om de hinner komma till apoteket Gråter
Svar på tråden 40år och IVF