40år och IVF
Hej! Jag är 40 år och har precis börjat med min tredje ivf-behandling! Sprutdag 2 idag, tar menopur 300. Förra försöket fick jag bemfola 300, 9 ägg och 5 befruktade men inget tillbaka tyvärr! 😓
Hej! Jag är 40 år och har precis börjat med min tredje ivf-behandling! Sprutdag 2 idag, tar menopur 300. Förra försöket fick jag bemfola 300, 9 ägg och 5 befruktade men inget tillbaka tyvärr! 😓
Idag gjorde vi den färska embryoåterföringen. Så nu blir det långa två veckor att vänta på grav-test. Det gick bra i alla fall! Två st är dessutom klara för frysen och dom hoppas att två till klarar sig dit om nån dag till.
Hej,
vill önska alla i denna tråd stort lycka till och ge lite hopp och pepp då jag vet att jag själv letade efter historier som kunde ge mig lite hopp och styrka att gå igenom IVF utan att veta när/ om det skulle bli resultat.
Jag var över 40 när vi började med IVF, och det tog sig 😊
var 41 första vändan, fjärde försöket tog det sig då var jag 42, och strax innan jag fyllde 43 föddes en frisk liten bebis, normal graviditet och förlossning.
inga höjda risker på KUB, både graviditet och förlossning var på samma sätt som när jag var 25-30 ( inte IVF då ) 😊
Jag är 36 och väntar mitt fjärde barn, kommer vara 37 när hon föds. 57 när hon är 20, inte så stor skillnad mot 60. Jag blev gravid på vanligt sätt.. och det är många som är 40 eller 40+ som blir det också. Tycker du kvinnor ska tvångssteriliseras vid 35? Eller hur ska man undvika det annars? För barnet gör det ju ingen skillnad hur mamman blev gravid , om det var på vanligt sätt eller via IVF. 60 är förresten inte speciellt gammalt, tror inte du hade sagt något om det var pappan som var 40 när han fick barn..
Lycka till alla i tråden!
Härligt! håller tummarna för dig imorgon. :)
Själv behöver jag nog ringa kliniken imorgon och fråga om de helt glömt bort mig? De skulle skriva ut nya läkemedel så jag hann få ut dem innan jag ska börja igen vilket preliminärt är nu i helgen. Har ju en Menopurspruta kvar men den använder jag ju upp på ett par dagar. Jag blir riktigt lack om de kommer säga att jag inte kan köra igång nu för det blir osäkerhet om jag hinner få hem fler sprutor..