40år och IVF
Den här väntan är verkligen plågsam! Testdag den 30/11 och jag håller på att bli galen
Den här väntan är verkligen plågsam! Testdag den 30/11 och jag håller på att bli galen
Tack för svar angående biverkningar, allesamman!
nu Har jag precis tagit Ovitrelle-sprutan. Har tid för äggplock på onsdag kl 08.15 🙌🏻
känns spännande!
Fick ett meddelande av läkaren nyss, de andra ägget som blev befruktat har slutat dela sig så det blev ingen till frysen ☹️
Orolig över att det är samma med ägget jag ruvar på
Härligt!
jag ligger och väntar på äggplocket. härligt att läsa glada storys!
Plocket är klart och de fick ut 14 (!) ägg. Jag trodde inte mina öron. Men det var 17 äggblåsor om jag förstod det rätt. Imorgon får vi veta hur många av de 14 som var mogna och hur många som befruktats.
Det känns skönt att äggplocket är klart och det var en helt ok upplevelse.
Vad har ni fått för instruktion angående progesteron? Jag började dagen efter äggplock och skulle ta i tre veckor. Det innebär att jag ska sluta på fredag. Jag känner mig lite nervös över detta, tänk om jag inte producerar tillräckligt själv.. Jag kommer inte ihåg hur det var då jag blev gravid efter första ivf-en om jag tog längre tid då men var ju betydligt yngre då också.. 😅
Har ni läst brukningsanvisningen? Står såhär, om graviditet har bekräftats ska behandligen med Cyclogest fortsätta i 38 dagar från behandlingens början.
Hur kommer de sig att jag bara ska ta tabletterna tills testdagen bara? Det är ju inte ens i närheten av 38 dagar. Enligt det som står i brukningsanvisningen så ska jag ta tabletterna till sista december underfär ifall jag får positivt.
Bara 3 ägg på plocket. Var väl ungefär som väntat så borde vara glad för de kunde ju varit sämre.
Låter som min klinik har annat förfarande än de jag hört här i tråden. Antal befraktade ägg och kvalitet på äggen får jag veta först vid återförandet. De ringer endast om det inte blir återförande alls. Det känns som extra dagar av ovist väntande för mig, onödigt och dåligt tycker jag, mindre arbete för dom tänker väl kliniken?