• Nervernautanpå

40år och IVF

Hej, finns det fler än jag där ute som just nu går igenom en ivf-resa som lite äldre? 

Jag har tidigare flera inseminationer i olika perioder, varav 3 i Danmark. 

Men nu gör vi ett sista försök med ivf (eller ja, kanske tre, det är vad vi har betalat för). 

Jag har tagit mina första sprutor Bemfola så jag är i början bara. 

Vore kul att följas åt och byta erfarenheter om någon fler är i samma situation. Dela gärna med er om ni gjort samma sak men lyckats, skulle gärna höra om fall där det gått bra, behöver få känna lite hopp. 

• Svar på tråden 40år och IVF
  • Anonym (Hoppfull)
    Anonym (221711) skrev 2024-11-12 08:31:20 följande:
    De hade jag sist jag gjorde ivf. Att man var tvungen att blanda själv och det var då jag fick mellan 12-15 äggblåsor. Men länaren intormerade mig också om att jag skulle blanda själv. fick du ingen info om det? Denna gången fick jag sprutan som man bara skulle vrida på. 
    Ringde idag. De har skrivit ut fel. Nu fått recept på pennor istället så hämtat ut dem. Ingen mer kemilabb utan instruktion ?..
  • Anonym (221711)
    Anonym (Hoppfull) skrev 2024-11-12 15:39:57 följande:
    Ringde idag. De har skrivit ut fel. Nu fått recept på pennor istället så hämtat ut dem. Ingen mer kemilabb utan instruktion ?..
    Skönt att de löste sig. Nu håller vi tummarna att allting går bra och att du får många äggblåsor.🤞
  • April2

Dag 8 efter ET, har typ inte några symtom förutom fryser (men var svettig imorse). Brösten har slutat göra ont för någon dag sedan.. Hatar denna väntan med övertolkning av symtom Flört

• April2
    Anonym (Hoppfull) skrev 2024-11-12 15:39:57 följande:
    Å vilken tur, låter stressigt med kemilabb hemma!! Förvånad
  • Anonym (221711)

Nu har jag varit på äggplock och det blev 3 ägg. Nu får vi hoppas att dom blir berfuktade 🤞🤞🤞

• April2
    Anonym (221711) skrev 2024-11-13 10:59:55 följande:

Nu har jag varit på äggplock och det blev 3 ägg. Nu får vi hoppas att dom blir berfuktade 🤞🤞🤞

Ja, ska hålla tummarna för dig! 😃
  • Anonym (221711)
    April2 skrev 2024-11-13 12:18:24 följande:
    Ja, ska hålla tummarna för dig! 😃
    Tack så jätte mycketHjärta

Hur mår du? har du några symptom? När är testdagen?Skäms
  • Anonym (Hoppfull)
    Anonym (221711) skrev 2024-11-13 10:59:55 följande:

Håller tummarna! 

Jag ska snart på ultraljud igen. Nervös att det ska bli samma besked som förra månaden att avbryta..
    Hur många dagar efter ultraljudet har ni andra gjort äggplock? Kan det vara stor variation på antalet dagar? 

• April2
    Anonym (221711) skrev 2024-11-13 12:21:45 följande:
    Tack så jätte mycketHjärta

Hur mår du? har du några symptom? När är testdagen?Skäms
    Testdag söndag, har mensvärk från och till men ingen mens ännu.. 🙂
  • April2
    Anonym (Hoppfull) skrev 2024-11-13 12:48:59 följande:

Håller tummarna! 

Jag ska snart på ultraljud igen. Nervös att det ska bli samma besked som förra månaden att avbryta..
    Hur många dagar efter ultraljudet har ni andra gjort äggplock? Kan det vara stor variation på antalet dagar? 

Mitt förra fick jag göra tre UL. Efter sista blev ÄP två dagar efteråt dvs jag tog ÄL-sprutan samma kväll som sista UL. Denna gång gjordes UL måndag och ÄP blev fredag samma vecka. 😊 
Svar på tråden 40år och IVF