• Nervernautanpå

40år och IVF

Hej, finns det fler än jag där ute som just nu går igenom en ivf-resa som lite äldre? 

Jag har tidigare flera inseminationer i olika perioder, varav 3 i Danmark. 

Men nu gör vi ett sista försök med ivf (eller ja, kanske tre, det är vad vi har betalat för). 

Jag har tagit mina första sprutor Bemfola så jag är i början bara. 

Vore kul att följas åt och byta erfarenheter om någon fler är i samma situation. Dela gärna med er om ni gjort samma sak men lyckats, skulle gärna höra om fall där det gått bra, behöver få känna lite hopp. 

• Svar på tråden 40år och IVF
  • Nervernautanpå
    Anonym (Hoppfull) skrev 2024-11-13 12:48:59 följande:

Håller tummarna! 

Jag ska snart på ultraljud igen. Nervös att det ska bli samma besked som förra månaden att avbryta..
    Hur många dagar efter ultraljudet har ni andra gjort äggplock? Kan det vara stor variation på antalet dagar? 

Jag gjorde ultraljud på en fredag och äggplock på måndagen.
  • Anonym (221711)
    April2 skrev 2024-11-13 13:08:16 följande:
    Testdag söndag, har mensvärk från och till men ingen mens ännu.. 🙂
    åh så spännande, hoppas att du får ett starkt plus på söndagSkäms
  • Anonym (221711)

Sitter och väntar på meddelandet där dem berättar om det har blivit några befruktade ägg eller inte. Får panik varje gång min mobil plingar tillRynkar på näsan

När fick ni smset? på förmiddagen eller eftermiddagen? 

• Anonym (Hoppfull)

Hur har era äggplock gått? Låter på kliniken som man inte kan jobba resten av dagen men när jag läser i forum låter det inte som folk ligger utslagna i smärta eller yrar efter smärtstillande? 

Så jobbigt att vänta (sms)besked. Man blir tokig och tiden står stilla. 

• Anonym (221711)
    Anonym (Hoppfull) skrev 2024-11-14 09:57:53 följande:

Hur har era äggplock gått? Låter på kliniken som man inte kan jobba resten av dagen men när jag läser i forum låter det inte som folk ligger utslagna i smärta eller yrar efter smärtstillande? 

Jag hade äggplock igår och jag fick inte jobba eftersom att jag fick morfin. Man blir ganska snurrig i huvudet så man får inte köra bil. 

Läkaren sa till mig att jag skulle ligger ner och vila resten av dagen. Hon sa att jag bara skulle gå upp för att äta mat och för att gå på toa annars skulle jag ligga i sängen och vila.  Jag hade inte ont och jag tog inga smärtstillande. Kändes lite när jag gick men det var inte så farligt. Sen behöver de ju inte vara samma för allaSkäms
  • Anonym (221711)

2 befruktade ägg😭 Är så glad så jag sitter och gråter på jobbSkäms

• Anonym (221711)

undra om man får sätta tillbaka båda äggen? 

• April2
    Anonym (Hoppfull) skrev 2024-11-14 09:57:53 följande:

Jättebra, jag har haft väldigt bra upplevelse vid alla mina tre jag gjort. Inte jobbat samma dag pga avstånd till kliniken men dagen efter har det gått toppen! 🙂 
  • April2
    Anonym (221711) skrev 2024-11-14 11:26:24 följande:

2 befruktade ägg😭 Är så glad så jag sitter och gråter på jobbSkäms

Grattis!!! 😊🥳
  • April2
    Anonym (221711) skrev 2024-11-14 11:27:40 följande:

undra om man får sätta tillbaka båda äggen? 

Vår läkare övervägde att sätta tillbaka flera men pga att bara ett blev befruktat löste det sig av sig själv 😅
Svar på tråden 40år och IVF