• Nervernautanpå

40år och IVF

Hej, finns det fler än jag där ute som just nu går igenom en ivf-resa som lite äldre? 

Jag har tidigare flera inseminationer i olika perioder, varav 3 i Danmark. 

Men nu gör vi ett sista försök med ivf (eller ja, kanske tre, det är vad vi har betalat för). 

Jag har tagit mina första sprutor Bemfola så jag är i början bara. 

Vore kul att följas åt och byta erfarenheter om någon fler är i samma situation. Dela gärna med er om ni gjort samma sak men lyckats, skulle gärna höra om fall där det gått bra, behöver få känna lite hopp. 

• Svar på tråden 40år och IVF
  • Nervernautanpå
    Anonym (221711) skrev 2024-11-04 08:59:42 följande:

Hoppar också in härSkäms

Jag och mannen började med vårt första försök den 1/11 så vi har inte kommit så jätte långt än. 

Jag är 37 och mannen är 39, han har barn sen tidigare. Jag har inga barn. 

Håller tummarna för er allaHjärta

Spännande! Har du börjat med sprutorna? 
  • Anonym (221711)
    Nervernautanpå skrev 2024-11-04 11:33:16 följande:
    Spännande! Har du börjat med sprutorna? 

Jag började med sprutorna den 1/11 Glad

Hur går det för dig? När är testdagen?

• Nervernautanpå
    Anonym (221711) skrev 2024-11-04 12:32:48 följande:

Jag började med sprutorna den 1/11 Glad

Hur går det för dig? När är testdagen?

Jag har testdag på torsdag. Tyvärr har jag haft en liten blödning idag så hoppet är inte stort just nu. Hann få upp hoppet att det kunde gå vägen den här gången.... men nu verkar det inte så. 
  • Anonym (221711)
    Nervernautanpå skrev 2024-11-04 12:50:32 följande:
    Jag har testdag på torsdag. Tyvärr har jag haft en liten blödning idag så hoppet är inte stort just nu. Hann få upp hoppet att det kunde gå vägen den här gången.... men nu verkar det inte så. 
    Ge inte upp hoppet änHjärta För ett antal år sen när jag gjorde ivf med mitt ex så fick jag också en blödning några dagar innan testdagen. Tog ett test på testdagen och jag fick ett starkt plus.
  • April2
    Nervernautanpå skrev 2024-11-04 12:50:32 följande:
    Å nej, hoppas att det går vägen för er! 
  • Nervernautanpå
    Anonym (221711) skrev 2024-11-04 18:11:57 följande:
    Ge inte upp hoppet änHjärta För ett antal år sen när jag gjorde ivf med mitt ex så fick jag också en blödning några dagar innan testdagen. Tog ett test på testdagen och jag fick ett starkt plus.
    Tack för peppen ❤️ jag höll ihop det typ halva dan och sen bröt jag ihop totalt. Någonstans vet man ju att oddsen är emot en, men det här gången trodde jag att det var annorlunda. Hann få upp hoppet lite. Men det är inte över förrän det är över...
  • Anonym (221711)
    Nervernautanpå skrev 2024-11-04 21:56:21 följande:
    Tack för peppen ❤️ jag höll ihop det typ halva dan och sen bröt jag ihop totalt. Någonstans vet man ju att oddsen är emot en, men det här gången trodde jag att det var annorlunda. Hann få upp hoppet lite. Men det är inte över förrän det är över...

Jag förstår att det är svårt men försök att tänka positivt. 
    Har du några gravidsymptom? Blöder du fortfarande? 

jag håller tummarna att du får ett start plus på torsdagSkäms

• Nervernautanpå
    Anonym (221711) skrev 2024-11-05 11:44:13 följande:

Jag förstår att det är svårt men försök att tänka positivt. 
    Har du några gravidsymptom? Blöder du fortfarande? 

jag håller tummarna att du får ett start plus på torsdagSkäms

Blöder fortfarande så det är nog kört. Det enda som får mig att tänka att det finns typ 1% chans är att jag blöder mycket mindre än vanligt. Skulle ha ringt kliniken och rådfråga idag men hann inte med det från jobbet. Jag har fortsatt med cytogest utifall att.... men ringer imorgon och hör om det ens är lönt. Antar att dom vill att jag testar på torsdag i alla fall. 
  • Anonym (221711)
    Nervernautanpå skrev 2024-11-05 17:41:29 följande:
    Blöder fortfarande så det är nog kört. Det enda som får mig att tänka att det finns typ 1% chans är att jag blöder mycket mindre än vanligt. Skulle ha ringt kliniken och rådfråga idag men hann inte med det från jobbet. Jag har fortsatt med cytogest utifall att.... men ringer imorgon och hör om det ens är lönt. Antar att dom vill att jag testar på torsdag i alla fall. 
     Man kan ju blöda trots att man är gravid. Vet att min syster blödde i början av sin graviditet så jag tycker att det är bra att du har fortsatt med cyclogest. Håller verkligen tummarna för digHjärta
Svar på tråden 40år och IVF