40år och IVF
Följs gärna åt. Snart 40, inga barn sedan tidigare som nu börjar ivf försök. Startar menopur om någon vecka.
Följs gärna åt. Snart 40, inga barn sedan tidigare som nu börjar ivf försök. Startar menopur om någon vecka.
Skönt att höra att det går bra. Jag tar min första spruta imorgon. Är också lite spruträdd, så ångesten bygger på något nu men känns spännande att äntligen komma igång på riktigt nu. Orolig att jag ska må dåligt men är ju bara ta en dag i taget nu.
Äggplock har jag inte börjat stressa upp mig för ännu. Det blir nästa veckas ångest. Nu fokus på första milstolpen med första sprutan imorgon.
Det gick över förväntan att ta ?pennan?. Lugnande att höra att det gått bra för dig med den ?längre?.
Haft ont i huvudet hela dagen idag. Får se om det bara var en tillfällighet så här dag 2 eller om det avser hänga i sig..
Jobbigt med illamående. En dag i taget!
Spännande med ul idag. Stort lycka till. Håller tummarna att det ser kanon ut nu för dig.
Jag har inte heller berättat för någon jobbet. Ja det komplicerar väldigt mycket då jag normalt reser mycket i tjänsten så just nu haglar det med vita lögner för att inte boka upp mig på resor dessa kommande par veckor.
Förstår din känsla att inte vilja tro för mycket utan utgå mentalt från att det inte går. Jag går lite likadant och mantrar för mig själv. Det går aldrig vägen första gången?. Statistiken är emot mig?. Hoppas inte för mycket. ..
men håller alla tummar för dig. Imorgon ska jag komplettera med en sprut till. Huvudvärken ger sig inte så det är tydligen mitt nya normala dessa dagar. En dag i taget?.
Så roligt och spännande! Gott mos! Check på nästa milstolpe för dig då.
Spruta 2 gick mycket bättre än väntat, första dagen? sen har det varit lite jobbigare. Jag skapar själv lite onödig ångest och så spänner jag mig. Helheten dock helt klart hanterbart och lättare än väntat. Jag trodde faktiskt inte jag skulle klara ta sprutan själv men det har funkat fint. Snart UL för mig. Håller tummarna på lite ägg nu så det kan plockas nåt. Fortfarande huvudvärk och lite allmänt sjuk-känsla. Trött och hängig. Ser fram emot att sluta med sprutorna Så hoppas jag får sluta kort efter ul.