• Anonym (Hoppfull)

40år och IVF

April2 skrev 2024-10-30 21:37:36 följande:
    Det blir ägguttag på fredag! :) Mår bra, och UL visade på 7 äggblåsor i måndags så det känns hoppfullt! Glad
    Hur är läget med dig? 

Härligt! håller tummarna för dig imorgon. :)

Själv behöver jag nog ringa kliniken imorgon och fråga om de helt glömt bort mig? De skulle skriva ut nya läkemedel så jag hann få ut dem innan jag ska börja igen vilket preliminärt är nu i helgen. Har ju en Menopurspruta kvar men den använder jag ju upp på ett par dagar. Jag blir riktigt lack om de kommer säga att jag inte kan köra igång nu för det blir osäkerhet om jag hinner få hem fler sprutor..

• Anonym (Hoppfull)
    Nervernautanpå skrev 2024-11-05 17:41:29 följande:
    Blöder fortfarande så det är nog kört. Det enda som får mig att tänka att det finns typ 1% chans är att jag blöder mycket mindre än vanligt. Skulle ha ringt kliniken och rådfråga idag men hann inte med det från jobbet. Jag har fortsatt med cytogest utifall att.... men ringer imorgon och hör om det ens är lönt. Antar att dom vill att jag testar på torsdag i alla fall. 

Styrkekram. Ge inte upp helt. Som du säger det är inte över innan det är över. Håller tummarna för dig på torsdag  

Jag går och väntar på blödning för att förhoppningsvis ska få börja igen med menopuren. Kliniken trodde söndag men icke.. fick ett brev i brevlådan att de vill att jag kommer in på dag 1 eller 2 på ultraljud för att se att jag får köra på direkt utan att vänta en cykel. De sade inte det när jag var där men det är väl bara att göra.. 

• Anonym (Hoppfull)
    Nervernautanpå skrev 2024-11-07 11:56:37 följande:

Precis som jag trodde så var testet negativt. Så det är bara att bryta ihop och komma igen. Vi har ju varit i den här "svängen" i tio år nu. Med en del längre uppehåll pga att det är så sjukt jävla psykiskt jobbigt. Och dyrt såklart. Man tänker att man kanske borde vara van vid nederlag vid det här laget, men det blir inte lättare med tiden. Det blir verkligen inte det.

Nu blir det väntan en månad till nästa försök, förutsatt att det hinns med innan juluppehåll.

Så himla tråkigt. Jag känner med dig. Bryt ihop det får man verkligen och sen samla krafter.   Om du vill och avser kör igen direkt hoppas jag du hinner det innan juluppehåll. 
  • Anonym (Hoppfull)

startultraljud idag med förhoppning att få besked att få börja med nytt protokoll ikväll. En äggblåsa som verkar spöka, ev troligen samma som de såg och avbröt föregående månad. De tog blodprover för att se om den var hormoniell eller ?bara? en spökande cysta. De ringde sent på eftermiddagen och sade inget utslag på blodprovet så jag får köra på trots den spökande cystan? nu tagit första sprutan så då var man igång igen. 

• Anonym (Hoppfull)
    Anonym (221711) skrev 2024-11-08 15:17:45 följande:

Nu är det jag som håller på att bryta ihopGråter
    Hade tid för ultraljud idag och när hag såg på hennes ansikte att hon inte var nöjd med resultatet. Jag hade bara 4 äggblåsor och blåsorna va mellan 9-14 cm stora. Hon höjde dosen till 375 och bokade en ny tid på måndag. 

Jag har alltid fått mellan 12-15 äggblåsor under tidigare försök och nu plötsligt så fick jag bara 4 stycken. Bröt ihop så fort att jag gick in i bilenGråter

Hoppas att allt är bra med er och att ni har en lite bättre dag än vad jag har❤️

Hoppas högre dos ger resultat. Blir det ett till ultraljud för dig om ett par dagar?

• Anonym (Hoppfull)
    Anonym (221711) skrev 2024-11-11 11:33:26 följande:
    Jag hade ultraljud idag och jag hade bara 4 äggblåsor denna gången också. Men han sa att blåsorna hade växt och ser jätte fina ut. På onsdag bli det äggplock så jag håller tummarna att de går bra🤞☺️
    Så bra ändå. Det behövs bara ett fint ägg. ;)

Själv öppnade jag ett nytt paket med menopur ikväll och möttes av ett blanda-själv-kit med lösning och pulver för att sen behöva ta upp rätt mängd i en spruta. Sjukt jobbigt men gick bra. Ska dock iväg och resa igen och inte lika praktiskt att behöva ha på resandefot. Dåligt av apoteket om de är de som frångått formatet som mitt recept var på eller om det kanske är slump vad man får?. 
  • Anonym (Hoppfull)
    Anonym (221711) skrev 2024-11-12 08:31:20 följande:
    De hade jag sist jag gjorde ivf. Att man var tvungen att blanda själv och det var då jag fick mellan 12-15 äggblåsor. Men länaren intormerade mig också om att jag skulle blanda själv. fick du ingen info om det? Denna gången fick jag sprutan som man bara skulle vrida på. 
    Ringde idag. De har skrivit ut fel. Nu fått recept på pennor istället så hämtat ut dem. Ingen mer kemilabb utan instruktion ?..
  • Anonym (Hoppfull)
    Anonym (221711) skrev 2024-11-13 10:59:55 följande:

Nu har jag varit på äggplock och det blev 3 ägg. Nu får vi hoppas att dom blir berfuktade 🤞🤞🤞

Håller tummarna! 

Jag ska snart på ultraljud igen. Nervös att det ska bli samma besked som förra månaden att avbryta..
    Hur många dagar efter ultraljudet har ni andra gjort äggplock? Kan det vara stor variation på antalet dagar? 

• Anonym (Hoppfull)

Hur har era äggplock gått? Låter på kliniken som man inte kan jobba resten av dagen men när jag läser i forum låter det inte som folk ligger utslagna i smärta eller yrar efter smärtstillande? 

Så jobbigt att vänta (sms)besked. Man blir tokig och tiden står stilla. 

• Anonym (Hoppfull)
    Anonym (221711) skrev 2024-11-14 11:26:24 följande:

2 befruktade ägg😭 Är så glad så jag sitter och gråter på jobbSkäms

grattis! :)
  • Anonym (Hoppfull)
    April2 skrev 2024-11-16 06:53:44 följande:

Jag tog testet imorse! 15 dagar efter äggplock, ruvardag 12 med tredagars embryo. Ett ägg blev befruktat av 6. Jag hade inte så höga förhoppningar på att lyckas denna gång men jag är gravid!! 😃😊 

Stort grattis! 
  • Anonym (Hoppfull)

Men dagens glädjebesked i tråden glömde jag skriva en uppdatering hur det gått för mig. 

Ultraljudet gick ok. 5 äggblåsor i osynk i utvecklingen. De tror två kommer hinna spricka men siktar på 3 som är på tillväxt. Ska köra på några dagar till med sprutorna och sen blir det äggplock. Just nu glad att beskedet inte vara att avbryta igen. 

• Anonym (Hoppfull)
    Anonym (221711) skrev 2024-11-19 15:46:05 följande:

Fick ett meddelande av läkaren nyss, de andra ägget som blev befruktat har slutat dela sig så det blev ingen till frysen ☹️

Orolig över att det är samma med ägget jag ruvar på Rynkar på näsan

Hoppas att du fick guldägget direkt. Segt med väntan nu i två veckor.. 
  • Anonym (Hoppfull)

Bara 3 ägg på plocket. Var väl ungefär som väntat så borde vara glad för de kunde ju varit sämre. 

Låter som min klinik har annat förfarande än de jag hört här i tråden. Antal befraktade ägg och kvalitet på äggen får jag veta först vid återförandet. De ringer endast om det inte blir återförande alls. Det känns som extra dagar av ovist väntande för mig, onödigt och dåligt tycker jag, mindre arbete för dom tänker väl kliniken? 

• Anonym (Hoppfull)

Någon som vet eller förstår logiken att man inte väntar på dag 5 om det är färre än 5? Eller helt enkelt alltid väntar till dag 5. Är det sämre för embryot att vänta fler dagar på återförande? Finns det statistik att det tenderar att vara sämre kvalitet ju fler ägg det är? Har svårt att förstår att man har valt ett förfarande som ger sämre förutsättningar när det är färre ägg om det inte finns någon mer faktor.

• Anonym (Hoppfull)

Jag misstänkte att det var något sånt. Det är alltså en viss risk att odla till dag 5 och den vill man minimera vid få ägg. den logiken kan jag köpa.

Svar på tråden 40år och IVF