• Anonym (jaha)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Henrik Brandao Jönsson blev idag utkastad från en radiostudio efter han gav rådet till osäkra män att åka till Köpenhamn och köpa sex. Han menade att sexköp är helt normalt i de flesta andra länder än Sverige.

Jag förespråkar inte sexköp, men det går inte förneka att förbudet mot sexköp i Sverige gör män mer desperata på nätet, ökar kvinnors valmöjligheter att välja bort män och leder till att många män stängs ute helt från att ha sex (trots att de inte ens hade velat köpa sex om de kunde).

Är det bra att kvinnor bestämmer allt om vilka män som får komma till och vilka som inte får göra det i Sverige? Ska män acceptera att de inte har någon makt att påverka det?

• Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?
  • Anders1970
    Anonym (Realisten) skrev 2024-12-08 19:20:12 följande:

Ja, du Anders1970 du använder det gamla fula knepet att beklaga dig över Incel-män för att själv framstå som en bättre man. Ett annat knep som du och många andra använder är förespeglingen Incel är en liten minoritet av männen.

Till alla er kvinnor som beklagar er över Incels: Vill ni verkligen ha en man som är bra på och har lätt för att skaffa kvinnor? Vem tror ni har mest benägenhet att vara otrogen, Inceln eller han som smörar på om kvinnors rätt i tid och otid?

Jag är en vanlig man, troligtvis varken bättre eller sämre.

Men jag har en stadig förträfflig relation och innan dess haft flera korta o längre relationer.

Ni incel-män (Realisten) är ju förlegade, aktivt bort valda av både män och kvinnor.

Ni incel-män är ju en minoritet, även det är fakta samt på utdöende.

Ett tips är att ni incel-män fattar tycke eller ni mot varandra kräver sex. Det kan vara lösningen. Då får ni turas om att underkasta er mot varandra och exakt får som ni vill.
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (Realisten) skrev 2024-12-08 19:58:19 följande:
    Det finns nog massor av vanliga män. Rimligen borde dock en stor majoritet av dem vara upptagna (eftersom dom varken är incels eller otrogna). 

Många kvinnor måste då välja mellan en Incel och en Casanova.
    I det läget måste ju en kvinnoföraktare vara ett bättre val än en som är otrogen och dessutom är "bra" på det. 

Ännu ett fel du gör. Du tror att kvinnor måste ha en man. Kvinnor väljer hellre att leva ensam än med ett rövhål. 

Sedan kanske du vet att många relationer tar slut. Så det finns bra män ute på marknaden. 

• Anonym (Realisten)
    Anders1970 skrev 2024-12-08 20:07:34 följande:
    Jag är en vanlig man, troligtvis varken bättre eller sämre.

Men jag har en stadig förträfflig relation och innan dess haft flera korta o längre relationer.

Ni incel-män (Realisten) är ju förlegade, aktivt bort valda av både män och kvinnor.

Ni incel-män är ju en minoritet, även det är fakta samt på utdöende.

Ett tips är att ni incel-män fattar tycke eller ni mot varandra kräver sex. Det kan vara lösningen. Då får ni turas om att underkasta er mot varandra och exakt får som ni vill.
    Jag förstår att du är desperat i att klassa dig själv som en icke-incel. 
    Du är verkligen desperat livrädd för att någon skulle se dig som Incel. 

Det är i själva verket inställsamma män som du som gör allt för att få medhåll från damer som är på utdöende. 
  • Anonym (Man2)
    Anonym (Realisten) skrev 2024-12-08 19:20:12 följande:

Ja, du Anders1970 du använder det gamla fula knepet att beklaga dig över Incel-män för att själv framstå som en bättre man. Ett annat knep som du och många andra använder är förespeglingen Incel är en liten minoritet av männen.

Till alla er kvinnor som beklagar er över Incels: Vill ni verkligen ha en man som är bra på och har lätt för att skaffa kvinnor? Vem tror ni har mest benägenhet att vara otrogen, Inceln eller han som smörar på om kvinnors rätt i tid och otid?

Fast han ju rätt. Nog är dom som helt blir bortvalda en minoritet. Och att du tycker en kvinna ska välja en man med sjuka åsikter och taskig personlighet som ett par i tråden här visar upp istället för någon som tycker är trevlig för att risken att bli bedragen är mindre är ju bara konstigt. Vad säger att den missanpassade mannen skulle vara trogen om mot all förmodan tillfälle gavs och vem skulle du själv välja av en attraktiv och trevlig kvinna eller en missanpassad kvinna med taskig personlighet? Tänk på att den första kvinnan jag nämner har fler alternativ och högre risk att hon är otrogen.
  • Anonym (Man2)
    Anonym (Realisten) skrev 2024-12-08 20:23:48 följande:

Det är i själva verket inställsamma män som du som gör allt för att få medhåll från damer som är på utdöende. 
    Är alla som inte är som dig inställsamma?
  • Anders1970
    Anonym (Realisten) skrev 2024-12-08 20:23:48 följande:

Har inga problem att bli kallad incel. Så vi säger att från nu är jag en incel-män. Detta är helt okej.

Men valt namn eller benämning tar inte bort vem jag är, vad jag gör o jobbar med eller relation samt barn.

Övrigt är jag extremt lycklig, vid god hälsa och prima kondition.
  • Anonym (Undrar)
    Det finns nog massor av vanliga män. Rimligen borde dock en stor majoritet av dem vara upptagna (eftersom dom varken är incels eller otrogna). 

I det läget måste ju en kvinnoföraktare vara ett bättre val än en som är otrogen och dessutom är "bra" på det. 

Skulle inte vara intresserad av någon i dessa två kategorier, lever hellre ensam
  • Anonym (Undrar)
    Anders1970 skrev 2024-12-08 17:49:11 följande:

Lite tröttsamt "Så?" att du fördelar på flera inläggsvar.

Evolution är som tyngdkraften, den gäller även om man kan tycka att den är fel. Kvinnors o mäns urval spelar in på utvecklingen = evolutionen.

Evolution är varken bra eller dålig, den bara är.

Förstår att ni incel-män har ett helvete med detta, bli bortvalda och livet blir lite kört.

Men... Om ni utför personlig förändring och gör det bästa att anpassa er, då har ni samma chans som oss alla andra.

Ett alternativ är att ni incel-män fattar tycke för varandra eller ni mot varandra kräver sex. Det kan vara lösningen.

Väl talat
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Man2) skrev 2024-12-08 20:30:17 följande:
    Fast han ju rätt. Nog är dom som helt blir bortvalda en minoritet. Och att du tycker en kvinna ska välja en man med sjuka åsikter och taskig personlighet som ett par i tråden här visar upp istället för någon som tycker är trevlig för att risken att bli bedragen är mindre är ju bara konstigt. Vad säger att den missanpassade mannen skulle vara trogen om mot all förmodan tillfälle gavs och vem skulle du själv välja av en attraktiv och trevlig kvinna eller en missanpassad kvinna med taskig personlighet? Tänk på att den första kvinnan jag nämner har fler alternativ och högre risk att hon är otrogen.
    Håller med

Ja, otrohet förekommer även hos de männen du beskriver
  • molly50

Om det är de enda alternativen att välja bland så väljer nog många kvinnor hellre att vara singel.
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?