• Anonym (jaha)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Henrik Brandao Jönsson blev idag utkastad från en radiostudio efter han gav rådet till osäkra män att åka till Köpenhamn och köpa sex. Han menade att sexköp är helt normalt i de flesta andra länder än Sverige.

Jag förespråkar inte sexköp, men det går inte förneka att förbudet mot sexköp i Sverige gör män mer desperata på nätet, ökar kvinnors valmöjligheter att välja bort män och leder till att många män stängs ute helt från att ha sex (trots att de inte ens hade velat köpa sex om de kunde).

Är det bra att kvinnor bestämmer allt om vilka män som får komma till och vilka som inte får göra det i Sverige? Ska män acceptera att de inte har någon makt att påverka det?

• Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?
  • Anonym (U)
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-07 22:11:44 följande:
    Tyck som du vill då. 
    Det är ett anonymt forum och jag får tycka det är dåligt om man är utan sex. 
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-07 22:09:03 följande:
    Och det jag menade är inte att lösningen ska vara att någon tvingas till sex. 

Vad är lösningen då, rent konkret?
    Att kvinnor ska ställa upp på sex trots att de helst sluppit?
  • Anonym (Undrar)
    Fiona M skrev 2024-12-07 22:16:08 följande:
    Vem har sagt att du inte får tycka det är dåligt att bli utan sex?
    Det vi protesterar mot är att du vill ta bort kvinnans rätt att säga nej och välja bort de som de inte vill ha sex med.
    Precis så är det
  • Anonym (Så?)
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-07 22:16:37 följande:
    Och jag kan då hypotetiskt påstå att det är helt rimligt att någon man får säga hora till en kvinna men kvinnan får inte säga ifrån för då handlar det om ingen rättighet till andras åsikter. 
    Nu är det fel om någon man skulle säga hora till en kvinna eller om någon tycker det är okej med det hypotetiskt exemplet

Det är ett anonymt, du kan inte få som du vill. 
  • Anonym (Så?)
    nihka skrev 2024-12-07 21:50:37 följande:
    Eftersom du pratar om att sex ska vara jämlikt i bemärkelsen att alla ska få tillgång till någon annans kropp får du naturligtvis svaret att sex inte är någon rättighet som ska fördelas jämnt bland befolkningen. En del blir utan - de som inte får någons samtycke.
    Och jag kan då hypotetiskt påstå att det är helt rimligt att någon man får säga hora till en kvinna men kvinnan får inte säga ifrån för då handlar det om ingen rättighet till andras åsikter. 
    Nu är det fel om någon man skulle säga hora till en kvinna eller om någon tycker det är okej med det hypotetiskt exemplet

Det är ett anonymt forum , du kan inte få som du vill.

Det finns redan många personer som själva har en åsikt om vilka personer som ska ha sex och inte. 
  • Anonym (U)
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-07 22:16:37 följande:
    Nu är det fel, men ett exempel. 

Det är ett anonymt, du kan inte få som du vill. 
    Du kan väl påstå att det är torsdag sju dagar i veckan också?
    Går det att säga emot dig utan att du svarar att du får ha en åsikt och/eller ge igen med diverse mer eller mindre absurda exempel?
  • Anonym (X)
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-07 22:14:57 följande:
    Syftet är ändå inte att du vill behandla andra människor med respekt bara för det nu handlar om sex. 
    Vaddå behandla med respekt?
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (X) skrev 2024-12-07 22:25:15 följande:
    Vaddå behandla med respekt?
    Undrar jag med
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Lisa) skrev 2024-12-06 07:23:08 följande:

Men sluta gnäll och ta ansvar för ditt liv och mående. Engagera dig politisk om du vill ändra på något eller flytta. Tror du på allvar att kvinnor vill ha bittra gnällspikar till män som bara skyller ifrån sig? 

Du klarar dig inte bättre i något annat land heller, för du klarar inte av eget ansvar. 

Det går inte att engagera sig politiskt eftersom ni bara vill ha feminister och pedofiler som representerar er. Alla andra blir hatade och förföljda som Trump blev. Sverige och andra feministiska länder är inga riktiga demokratier längre.

Jag hade 100% klarat mig bättre i ett land där män har makten som Sverige var förut.
  • Anonym (Så?)
    Anonym (jaha) skrev 2024-12-08 01:01:29 följande:
    Det går inte att engagera sig politiskt eftersom ni bara vill ha feminister och pedofiler som representerar er. Alla andra blir hatade och förföljda som Trump blev. Sverige och andra feministiska länder är inga riktiga demokratier längre.

Jag hade 100% klarat mig bättre i ett land där män har makten som Sverige var förut.
    Pedofiler? 
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Lisa) skrev 2024-12-06 07:19:18 följande:
    Då borde ensamma svenska män ha samma chans om de också anstränger sig, de har ju ännu bättre förutsättningar från början. 
    Som jag visade är utländska män starkt överrepresenterade bland sexköpare, så det är en feministisk myt att det går bättre för utländska män än svenska män.

Varför blir ni feminister bara arga över svenska män som köper sex? För att det är de ni vill ha makt över.
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?