• Anonym (jaha)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Henrik Brandao Jönsson blev idag utkastad från en radiostudio efter han gav rådet till osäkra män att åka till Köpenhamn och köpa sex. Han menade att sexköp är helt normalt i de flesta andra länder än Sverige.

Jag förespråkar inte sexköp, men det går inte förneka att förbudet mot sexköp i Sverige gör män mer desperata på nätet, ökar kvinnors valmöjligheter att välja bort män och leder till att många män stängs ute helt från att ha sex (trots att de inte ens hade velat köpa sex om de kunde).

Är det bra att kvinnor bestämmer allt om vilka män som får komma till och vilka som inte får göra det i Sverige? Ska män acceptera att de inte har någon makt att påverka det?

• Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?
  • molly50
    Anonym (Realisten) skrev 2024-12-09 21:32:17 följande:
    Fast det är ju inte det det handlar. 
    Här handlar det om att du bara snackar om hur bra du klarar dig utan en man när du har man och inkomst.
    Ungefär som när en miljonär skall lära en hemlös hur man överlever utan pengar.
    Fast jag vet ändå bättre än du vad jag själv känner.
    Och jag är så pass gammal nu att jag hellre skulle leva ensam än att vara med någon som inte känns rätt.
  • Anonym (Realisten)

"Om min man lämnade mig skulle jag få panik och snabbt försöka få en ny man, jag skulle inte få ihop det ekonomiskt annars."

Ingen kvinna har någonsin skrivit denna meningen på Familjeliv. Någonsin. Ändå vet alla att detta inträffar titt som tätt.

• Anonym (Man2)
    Anonym (Realisten) skrev 2024-12-09 22:03:12 följande:

"Om min man lämnade mig skulle jag få panik och snabbt försöka få en ny man, jag skulle inte få ihop det ekonomiskt annars."

Ingen kvinna har någonsin skrivit denna meningen på Familjeliv. Någonsin. Ändå vet alla att detta inträffar titt som tätt.

Dom finns också, .men tror du det tankesättet är vanligt? Jag tror inte det.
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Realisten) skrev 2024-12-09 21:32:17 följande:
    Fast det är ju inte det det handlar. 
    Här handlar det om att du bara snackar om hur bra du klarar dig utan en man när du har man och inkomst.
    Ungefär som när en miljonär skall lära en hemlös hur man överlever utan pengar.
    Man kan inte jämföra äpplen och päron

Lever hellre ensam än att leva med någon icke attraktiv man, kvinnor klarar sig  bra ekonomiskt utan problem
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Realisten) skrev 2024-12-09 22:03:12 följande:

Kvinnor försörjer sig själv, inte så svårt att förstå 2024 
  • Fiona M
    Anonym (Realisten) skrev 2024-12-09 15:20:11 följande:
    Det är lätt att vara idealist när man har glädje av en mans lön (direkt eller indirekt) och är lyckligt gift.
    Hur menar du med glädje av en mans lön? Går det inte åt båda håll och är ömsesidigt som så mycket annat i en relation?

Ja, har man haft ett lyckligt förhållande är det väl inte troligt att man nöjer sig med mindre efter det. Varför skulle man?
  • Anonym (Realisten)

Följande är fakta : Svenska hushåll tillhör det mest belånade i hela världen.

Kvinnor har lägre löner och mindre förmögenheter än män.

Kvinnor får det ofta tufft vid en separation. (Gäller förvisso män också.)

Alla kan därför se att förnekelserna börjar bli löjliga. Jag ser ser det. Ni ser det. Alla ser det.

• Anonym (X)
    Anonym (Realisten) skrev 2024-12-09 23:09:52 följande:

Kvinnor har lägre löner och mindre förmögenheter än män.

Kvinnor får det ofta tufft vid en separation. (Gäller förvisso män också.)

Alla kan därför se att förnekelserna börjar bli löjliga. Jag ser ser det. Ni ser det. Alla ser det.

Förnekelse? Av vad?

Men ändå är det just män som gnäller, inte kvinnor. Det finner jag intressant, speciellt när jag ofta får höra hur män?ska? bete sig.
  • Anonym (X)
    Anonym (Realisten) skrev 2024-12-09 23:09:52 följande:

Danmark har i tråden förts fram som ett land i framkant, men har högre belåningsgrad än oss.
  • Anonym (Snällasöta)
    Anonym (Realisten) skrev 2024-12-09 16:41:14 följande:
    molly50 skrev 2024-12-09 16:20:32 följande:
    Jag har inte valt min man pga hans lön och skulle kunna klara mig ensam med.
    Jag valde honom pga den han är och att han dessutom ser bra ut är bara ett plus.
    det finns säkert kvinnor,sk golddiggers,som tar män pga deras lön,men dit hör inte jag.

Ja,det kan du göra. Det är fint.

?....För när storfiskar'n talar om hur stora fiskar han får

Ja, då så skarvar han som han vill, då räcker armarna inte till...?

Tycker det är lite intressant att du anklagar så många människor du inte ens känner för att vara lögnare. 
    Finns ett engelskt ordspråk " It takes one to know one"

Jag lever egenvalt själv och kommer att fortsätta med det. 
    Har det aldeles utmärkt.
    Du kommer nog tycka att jag ljuger oxå. 

Så gott o se, att det finns en hel hög med fina människor i tråden som prövar förklara tålmodigt. Att världen består mest av folk med fina värderingar 
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?