• Anonym (jaha)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Henrik Brandao Jönsson blev idag utkastad från en radiostudio efter han gav rådet till osäkra män att åka till Köpenhamn och köpa sex. Han menade att sexköp är helt normalt i de flesta andra länder än Sverige.

Jag förespråkar inte sexköp, men det går inte förneka att förbudet mot sexköp i Sverige gör män mer desperata på nätet, ökar kvinnors valmöjligheter att välja bort män och leder till att många män stängs ute helt från att ha sex (trots att de inte ens hade velat köpa sex om de kunde).

Är det bra att kvinnor bestämmer allt om vilka män som får komma till och vilka som inte får göra det i Sverige? Ska män acceptera att de inte har någon makt att påverka det?

• Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?
  • Anonym (U)
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-07 22:07:37 följande:
    Jag menade inte att tvång är inte en våldtäkt 
    Tvinga till sex är väl våldtäkt?
  • Anonym (Så?)
    nihka skrev 2024-12-07 21:50:37 följande:
    Eftersom du pratar om att sex ska vara jämlikt i bemärkelsen att alla ska få tillgång till någon annans kropp får du naturligtvis svaret att sex inte är någon rättighet som ska fördelas jämnt bland befolkningen. En del blir utan - de som inte får någons samtycke.
    Tyck som du vill då. 
    Det är ett anonymt forum och jag får tycka det är dåligt om man är utan sex. 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (U) skrev 2024-12-07 22:11:10 följande:
    Tvinga till sex är väl våldtäkt?
    Ja. 
    Och jag skrev inte att tvång är ingen våldtäkt 
  • Anonym (U)
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-07 22:10:42 följande:
    Det är inte en rättighet då till bra sex. 
    Eftersom du påpekar detta, citera exempel där det någon yttrat att bra sex är en rättighet.
  • Anonym (X)
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-07 22:12:27 följande:
    Ja. 
    Men du skriver om att ta bort val.
  • Anonym (Så?)
    Eftersom du pratar om att sex ska vara jämlikt i bemärkelsen att alla ska få tillgång till någon annans kropp får du naturligtvis svaret att sex inte är någon rättighet som ska fördelas jämnt bland befolkningen. En del blir utan - de som inte får någons samtycke.
    Tyck som vill då som sagt. 
    Jag kan fortfarande ha en åsikt om att det är orimligt att jag får inte tycka det är dåligt att leva utan sex speciellt hur sex fungerar i samhället. 
  • Anonym (U)
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-07 22:12:27 följande:
    Ja. 
    Förklara vad du menade.
  • Anonym (Så?)
    Syftet är ändå inte att du vill behandla andra människor med respekt bara för det nu handlar om sex. 
  • Fiona M
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-07 22:13:54 följande:
    Tyck som vill då som sagt. 
    Jag kan fortfarande ha en åsikt om att det är orimligt att jag får inte tycka det är dåligt att leva utan sex speciellt hur sex fungerar i samhället. 
    Vem har sagt att du inte får tycka det är dåligt att bli utan sex?
    Det vi protesterar mot är att du vill ta bort kvinnans rätt att säga nej och välja bort de som de inte vill ha sex med.
  • Anonym (Så?)
    Och jag kan då hypotetiskt påstå att det är helt rimligt att någon man får säga hora till en kvinna men kvinnan får inte säga ifrån för då handlar det om ingen rättighet till andras åsikter. 
    Nu är det fel, men ett exempel. 

Det är ett anonymt, du kan inte få som du vill. 
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?