• Anonym (jaha)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Henrik Brandao Jönsson blev idag utkastad från en radiostudio efter han gav rådet till osäkra män att åka till Köpenhamn och köpa sex. Han menade att sexköp är helt normalt i de flesta andra länder än Sverige.

Jag förespråkar inte sexköp, men det går inte förneka att förbudet mot sexköp i Sverige gör män mer desperata på nätet, ökar kvinnors valmöjligheter att välja bort män och leder till att många män stängs ute helt från att ha sex (trots att de inte ens hade velat köpa sex om de kunde).

Är det bra att kvinnor bestämmer allt om vilka män som får komma till och vilka som inte får göra det i Sverige? Ska män acceptera att de inte har någon makt att påverka det?

• Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Man2) skrev 2024-12-06 08:25:35 följande:
    Kön som har makten och vilka som ska underkasta sig? Vi lever i olika världar du och jag. Inte underkastar jag mig åt någon oavsett kön och inte är jag feminist heller.
    Allt du skriver här får dig att låta som en feminist.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Man2) skrev 2024-12-06 08:27:59 följande:
    Nu skrev du inte det här till mig. Men undrar ändå om du tycker det är ett föredömligt sätt att förhålla sig till sin son som pappa?
    Föredömligt vet jag inte, men jag kan tänka mig att det tidigt ger barnet ett starkt självförtroende.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-08 01:18:44 följande:
    Tror knappast dom vill bli representerade av pedofiler 
    Ingen är förvånad av det som avslöjades. Det har hänt massor av gånger i det partiet innan.
  • Anonym (Så?)
    Anonym (jaha) skrev 2024-12-08 01:24:20 följande:
    Ingen är förvånad av det som avslöjades. Det har hänt massor av gånger i det partiet innan.
    Det handlar i alla fall inte om att de stödjer pedofiler 
  • Anonym (Lasch)
    Anonym (X) skrev 2024-12-05 21:23:13 följande:
    Om du blir utkonkurrerad av flyktingar hade du aldrig chans hos kvinnorna till att börja med.
    Det där låter främlingsfientligt, Visserligen finns ett visst mansöverskott, men att en infödd man inte får ligga kan han inte skylla på flyktingar. Det finns fortfarande över 5 miljoner kvinnor i landet.
  • Anonym (Man2)
    Anonym (jaha) skrev 2024-12-08 01:13:17 följande:
    Allt du skriver här får dig att låta som en feminist.
    Du får falla mig feminist hur mycket du vill om det känns bra för dig🤗 tycker du själv att du är en man trotts att du inte kan attrahera en kvinna och vill gå till ytterligheter via lagar så du också får doppa med någon som inte är det minsta attraherad av dig?
  • Anonym (Man2)
    Anonym (jaha) skrev 2024-12-08 01:20:09 följande:
    Föredömligt vet jag inte, men jag kan tänka mig att det tidigt ger barnet ett starkt självförtroende.
    Skulle en tonåring få bättre självförtroende av att pappan köper sex åt sitt barn? Jag tycker det är bättre att uppfostra sina barn så dom kan göra sig och lyckas attrahera den dom är intresserad av men det håller du så klart inte med om då det gör mig till feminist😄
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-07 20:58:56 följande:
    Och din tolkning är att det räknas som rättighet till sex när jag får ha egna åsikter om mitt liv men det ska inte handla om rättighet till sex när jag ska bryr mig om andras känslor eller att det är ologiskt hur sex ser ut om jag inte får ha en åsikt om hur sex påverkar mig av samhället 
    Du kan inte kräva att andra ska låta bli att knulla eller att sex inte ska omtalas bara för att du inte får knulla.

Lika dumt som att rika människor inte fick ha pengar eller prata om pengar bara för att du inte är rik.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?