• Anonym (jaha)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Henrik Brandao Jönsson blev idag utkastad från en radiostudio efter han gav rådet till osäkra män att åka till Köpenhamn och köpa sex. Han menade att sexköp är helt normalt i de flesta andra länder än Sverige.

Jag förespråkar inte sexköp, men det går inte förneka att förbudet mot sexköp i Sverige gör män mer desperata på nätet, ökar kvinnors valmöjligheter att välja bort män och leder till att många män stängs ute helt från att ha sex (trots att de inte ens hade velat köpa sex om de kunde).

Är det bra att kvinnor bestämmer allt om vilka män som får komma till och vilka som inte får göra det i Sverige? Ska män acceptera att de inte har någon makt att påverka det?

• Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?
  • Anonym (Så?)
    Anders1970 skrev 2024-12-08 13:20:31 följande:

Ett knippe incel-män är inne och vevar i tråden...

Jag förstår då de genom det naturliga urvalet (läs evolution) bevisligen noterat detta.

Så vad finns kvar än att kräva underkastelse av sex? motparten (kvinna, man) skall bara gilla läget.
    Samtycke o annan nymodigheter gör sig icke välkomna. Vi alla har fattar ert budskap o tanke.

Enkelt gäller anpassa eller gå under i sexuell ensamhet. Just detta verkar ni streta emot, livet är orättvist osv.

Ett alternativ är att ni incel-män samlande o kräver sex av varandra, då borde ju alla bli tillfreds?

Sexuellt urval behöver inte vara så bra egentligen. 
    www.gp.se/nyheter/sverige/giraffens-langa-hals-ett-sexuellt-vapen.03a164ba-f642-5b47-8bcd-2ba73b5d4981
  • Anonym (Så?)
    Anders1970 skrev 2024-11-24 02:42:47 följande:

Hej anonym (jaha)

Jag är inte feminist. Jag är en man som haft flera längre relationer och som yngre ett tag bara valde korta av sex/kompis art.

Nu lever jag med en kvinna, om jag får önska min sista relation.

Män som inte får till relation är inga offer, sex är ingen rättighet (för någon)

Du måste bli valbar (personlighet, utseende, hur man genomför sitt liv, åsikt o tankar)

Vad tror du ditt problem o tillkortakommande beror på? 

Och eftersom det skulle handla om evolutionen och naturligt urval enligt dig så kan det då hypotetiskt bli på andra villkor än vad du vill. 
  • Anders1970
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-08 14:32:44 följande:
    Och eftersom det skulle handla om evolutionen och naturligt urval enligt dig så kan det då hypotetiskt bli på andra villkor än vad du vill. 
    Inte "andra villkor än vad jag vill" För jag vill varken det ena eller det andra.

Jag saluför inte vad jag vill, utan hur det bevisligen är.

Vi har i vårt samhälle lagar o regler samt samtycke, det gäller båda könen.

Men "ja" utveckling (evolutionen) är inte alltid spik.

Nu är det väl så att incels-män är en försvinnande minoritet. Vilket i sig blir utdöende.
  • Anonym (Så?)
    Anders1970 skrev 2024-12-08 13:20:31 följande:

Ett knippe incel-män är inne och vevar i tråden...

Jag förstår då de genom det naturliga urvalet (läs evolution) bevisligen noterat detta.

Så vad finns kvar än att kräva underkastelse av sex? motparten (kvinna, man) skall bara gilla läget.
    Samtycke o annan nymodigheter gör sig icke välkomna. Vi alla har fattar ert budskap o tanke.

Enkelt gäller anpassa eller gå under i sexuell ensamhet. Just detta verkar ni streta emot, livet är orättvist osv.

Ett alternativ är att ni incel-män samlande o kräver sex av varandra, då borde ju alla bli tillfreds?

Hur ser du på kvinnor som ligger runt?
    Hur ser du på män som är föräldralediga?
  • Anonym (Så?)
    Anders1970 skrev 2024-12-08 14:40:43 följande:
    Inte "andra villkor än vad jag vill" För jag vill varken det ena eller det andra.

Jag saluför inte vad jag vill, utan hur det bevisligen är.

Vi har i vårt samhälle lagar o regler samt samtycke, det gäller båda könen.

Men "ja" utveckling (evolutionen) är inte alltid spik.

Nu är det väl så att incels-män är en försvinnande minoritet. Vilket i sig blir utdöende.
    Om nu sex ska handla om fortplantning, hur ser du på när olika personer använder sig av preventivmedel och aborter?
    Det finns kvinnor som har sex och förhållande men vill inte ha några barn, gör de fel då?
  • Meddelande borttaget
  • Anders1970

Lite tröttsamt "Så?" att du fördelar på flera inläggsvar.

Evolution är som tyngdkraften, den gäller även om man kan tycka att den är fel. Kvinnors o mäns urval spelar in på utvecklingen = evolutionen.

Evolution är varken bra eller dålig, den bara är.

Förstår att ni incel-män har ett helvete med detta, bli bortvalda och livet blir lite kört.

Men... Om ni utför personlig förändring och gör det bästa att anpassa er, då har ni samma chans som oss alla andra.

Ett alternativ är att ni incel-män fattar tycke för varandra eller ni mot varandra kräver sex. Det kan vara lösningen.

• Anonym (Realisten)
    Anders1970 skrev 2024-12-08 17:49:11 följande:

Lite tröttsamt "Så?" att du fördelar på flera inläggsvar.

Evolution är som tyngdkraften, den gäller även om man kan tycka att den är fel. Kvinnors o mäns urval spelar in på utvecklingen = evolutionen.

Evolution är varken bra eller dålig, den bara är.

Förstår att ni incel-män har ett helvete med detta, bli bortvalda och livet blir lite kört.

Men... Om ni utför personlig förändring och gör det bästa att anpassa er, då har ni samma chans som oss alla andra.

Ett alternativ är att ni incel-män fattar tycke för varandra eller ni mot varandra kräver sex. Det kan vara lösningen.

Ja, du Anders1970 du använder det gamla fula knepet att beklaga dig över Incel-män för att själv framstå som en bättre man. Ett annat knep som du och många andra använder är förespeglingen Incel är en liten minoritet av männen.

Till alla er kvinnor som beklagar er över Incels: Vill ni verkligen ha en man som är bra på och har lätt för att skaffa kvinnor? Vem tror ni har mest benägenhet att vara otrogen, Inceln eller han som smörar på om kvinnors rätt i tid och otid?

• Anonym (Lisa)
    Anonym (Realisten) skrev 2024-12-08 19:20:12 följande:

Ja, du Anders1970 du använder det gamla fula knepet att beklaga dig över Incel-män för att själv framstå som en bättre man. Ett annat knep som du och många andra använder är förespeglingen Incel är en liten minoritet av männen.

Till alla er kvinnor som beklagar er över Incels: Vill ni verkligen ha en man som är bra på och har lätt för att skaffa kvinnor? Vem tror ni har mest benägenhet att vara otrogen, Inceln eller han som smörar på om kvinnors rätt i tid och otid?

Felet med både dig och incels är att ni tror att det bara finns två typer av män. De som är framgångsrika och avverkar många kvinnor samt incels. 

Det finns massor av vanliga män som inte är otrogna. 

Men visst har du rätt, män som inte har ett förhållande kan ju inte vara otrogna. Men varför välja en incels när man kan välja en man med vettiga åsikter som har ett normalt socialt liv? 

• Anonym (Realisten)
    Anonym (Lisa) skrev 2024-12-08 19:34:55 följande:

Felet med både dig och incels är att ni tror att det bara finns två typer av män. De som är framgångsrika och avverkar många kvinnor samt incels. 

Det finns massor av vanliga män som inte är otrogna. 

Men visst har du rätt, män som inte har ett förhållande kan ju inte vara otrogna. Men varför välja en incels när man kan välja en man med vettiga åsikter som har ett normalt socialt liv? 

Det finns nog massor av vanliga män. Rimligen borde dock en stor majoritet av dem vara upptagna (eftersom dom varken är incels eller otrogna). 

Många kvinnor måste då välja mellan en Incel och en Casanova.
    I det läget måste ju en kvinnoföraktare vara ett bättre val än en som är otrogen och dessutom är "bra" på det. 

Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?