• Anonym (jaha)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Henrik Brandao Jönsson blev idag utkastad från en radiostudio efter han gav rådet till osäkra män att åka till Köpenhamn och köpa sex. Han menade att sexköp är helt normalt i de flesta andra länder än Sverige.

Jag förespråkar inte sexköp, men det går inte förneka att förbudet mot sexköp i Sverige gör män mer desperata på nätet, ökar kvinnors valmöjligheter att välja bort män och leder till att många män stängs ute helt från att ha sex (trots att de inte ens hade velat köpa sex om de kunde).

Är det bra att kvinnor bestämmer allt om vilka män som får komma till och vilka som inte får göra det i Sverige? Ska män acceptera att de inte har någon makt att påverka det?

• Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?
  • Anonym (U)
    Anonym (Man2) skrev 2024-12-07 21:41:03 följande:
    Är jag ensam om att se en en viss underhållning i det här sjuka resonemanget?
    Nej, absolut inte Skål
  • Anonym (X)
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-07 21:45:18 följande:
    Och du kommer inte få det som du vill hela tiden. 
    Vad tror du jag vill?
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-07 21:43:47 följande:
    Och det är precis det som jag klagade på. 
    Du får såklart ha en åsikt om det som jag skrev men  du snackar om ingen rättighet till sex när jag tar upp om att jag borde få klaga på det som jag berörs av. 
    Eftersom du pratar om att sex ska vara jämlikt i bemärkelsen att alla ska få tillgång till någon annans kropp får du naturligtvis svaret att sex inte är någon rättighet som ska fördelas jämnt bland befolkningen. En del blir utan - de som inte får någons samtycke.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (U)
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-15 14:52:32 följande:
    Varför ska det inte kallas att tvingas till sex om ni klagar?
    Det handlar inte om att tvinga någon till sex om någon person ändrar sig. 
    Här har du skrivit om tvång.
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-15 14:52:32 följande:
    Varför ska det inte kallas att tvingas till sex om ni klagar?
    Det handlar inte om att tvinga någon till sex om någon person ändrar sig. 
  • Anonym (U)
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-07 21:45:40 följande:
    Och när skrev jag det? 
    Se mitt föregående svar.
  • Anonym (Så?)
    Anonym (U) skrev 2024-12-07 21:54:47 följande:
    Se mitt föregående svar.
    Jag menade inte att tvång är inte en våldtäkt 
  • Anonym (Så?)
    nihka skrev 2024-12-07 21:50:37 följande:
    Eftersom du pratar om att sex ska vara jämlikt i bemärkelsen att alla ska få tillgång till någon annans kropp får du naturligtvis svaret att sex inte är någon rättighet som ska fördelas jämnt bland befolkningen. En del blir utan - de som inte får någons samtycke.
    Och då borde sex se annorlunda ut i samhället. 
    Sex ska inte räknas som något allmänt 
  • Anonym (Så?)
    Och det jag menade är inte att lösningen ska vara att någon tvingas till sex. 
  • Anonym (Så?)
    Och då borde det räknas som något positivt ifall vem som blir helst blir utan sex för vilken orsak som helst. 
  • Anonym (Så?)
    Det är inte en rättighet då till bra sex. 
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?