Anonym (Så?) skrev 2024-12-07 17:47:23 följande:
Och det handlar inte alls om att hjälpa andra.
Syftet är bara att man ska gynna sig själv på olika sätt.
Dina tankegångar är så fruktansvärt snedvridna och helt ur spår, bara dessa få rader du har skrivit här visar på det med all önskvärd tydlighet.
Hur kan någon tro att sex handlar om att man ska gynna sig själv?! Det är så totalt verklighetsfrämmande och lika skrämmande som det du har skrivit om kvinnors fördelar?!
Vad skulle det vara för typ av fördelar som kvinnor äger?
Det skulle vara kul att veta för jag är helt omedveten om dessa fördelar jag tydligen har haft under de ca 25 sexuellt aktiva år som har gått?!
Du har kontakt med en eller flera grupper i olika forum där män som ännu inte har haft samlag med en partner, det kan jag utläsa mellan raderna av det du skriver.
Du skriver som att detta skulle vara någon form av allmän kunskap, men den kunskapen är hemlig och bara invigda får tillgång till all den hemliga kunskap som "alla" sexuellt aktiva åtnjuter?!
Problemet är att detta inte är något som är verklighetsförankrat, utan det du skriver visar på en utbredd form av kollektiv hjärntvätt delvis skapad av den eller de grupper för icke sexuellt aktiva män från 18-19 år upp till minst 35-40 år +?!
Det är en grupp som skapar en dissociativ och verklighetsfrämmande tillvaro som inte stämmer överens med verkligheten.
Det mest tragiska är att de yngsta deltagarna i gruppen sitter och lyssnar på 10-20 år äldre män som känner sig orättvist behandlade av kvinnor bara för att dessa män fortfarande är oskuld.
Ni börjar med hur synd det är om er alla tar på sig sin egna offerkofta, sedan höjs rösterna och det börjar morras om orättvisa skapad av kvinnor, ...(?) ....som vill ha allt sex för sig själva?!
Fast det stämmer ju inte heller för då hade vi inte behövt män för sex över- huvudtaget.
Och då inte var tredje kvinna är ute på promenad med en man i koppel så har vi ingen kontroll över män heller och då män uppenbart rör sig fritt i samhället dagligen så styr vi heller inte några män generellt.
Vissa par kan ha en form av "master och underkastad" relation men det går åt två håll och är väldigt individuellt och baseras mer på hur man är som person än av vilket kön man är.
Tänk på att det som påstås i gruppen om kvinnor, sex osv, för att vara en del av verkligheten i samhället också måste kunna appliceras på alla typer av sexuella relationer alltså heterosexuella, homosexuella, bisexuella och vidare sexuella relationer med she males, lady boys, (personer med både kvinnliga bröst och manlig penis för den som undrar), m fl.
Vårat samhälle består inte av två kön, och om något av könen äger några fördelar kopplat till könet så är det män, allt från lönedisskutioner till att ens boka tid på bilverkstäder går ofta mycket smidigare om man har en snopp, vilket kan vara så på djupet frustrerande för oss utan men vi försöker skratta åt eländet istället då det händer. Vi kvinnor sitter i allafall inte i grupper på diverse forum på nätet och tycker synd om oss själva.
Men det du skriver gör mig uppriktigt mörkrädd för med de tankegångarna du och dina gruppkompisar har kommer kunna sluta riktigt illa om ni inte skärper till er, rycker upp er och tar er ut ur de offerroller ni har skapat åt er själva.
Plus att som jag började skriva tidigare de yngre deltagarna i era grupper får en alltmer verklighetsfrämmande och skev verklighetsuppfattning både om världen runtomkring dom och om sig själva.
De borde umgås med jämnåriga av båda könen och lära sig både sociala skills liksom vilken typ av personer de är och vilka personer de dras till och är attraherade av, som det är nu leder deras väg till socialt utanförskap och riskerar att bli dömda för våldsbrott mot kvinnor I framtiden.
Ingen tar något som helst ansvar i dessa grupper och drar i nödbromsen innan det går för långt.
Jag förstår inte, det finns ingen som kan vältra sig så på djupet över hur orättvist behandlade de har blivit som just män.
Utan de tycker att då de har blivit så orättvist behandlade så är de berättigade att skada eller ha ihjäl en kvinna eller två och de har förmågan att prata om sig själv i tredje person och låta som femåringar som väntar på att mamma ska komma och trösta och berömma dem för att de är så stora och duktiga män nu.
Sedan är det tydligen konstigt att vi inte vill ligga med dom efter det..
Jag har mött en sådan man för ca 15 år sedan, men det var innan incels hade ett namn.
Du som kallar dig så?, behöver skriva ut alla dessa kommentarer, påståenden och åsikter du har framfört här på familjeliv, gå till din vårdcentral och boka en tid hos din husläkare, sedan visar du honom, ( jag antar att din läkare är en han), )vad du skriver förklara att du blivit hjärntvättad i din mansgrupp och behöver hjälp ut ur din vanföreställning och skeva verklighetsuppfattning och utifrån vad du har skrivit här förstår läkaren vikten och brådskan av att hjälpa dig att komma under professionell vård, jag hoppas att det finns stödgrupper också!
Sedan borde du försöka få de yngsta deltagarna att bryta kontakten med gruppen helt och mana dom också att ta kontakt med vården för att komma till rätta.
Du verkar så totalt okunnig och oförstående om kärlek till en partner och nära relation till en partner, det behöver ju inte vara intimt jämt, det känns inte som att du är sexuellt orienterad när det kommer till dig själv. Om du aldrig har undersökt vilket kön du är dragen till kan det vara en del av problemet det känns inte som att du är dragen till kvinnor iaf. Du kan också vars asexuell då känner man nästan aldrig någon sexuell drift men man vill ha sex med sin partner när det finns en sådan, och det kommer helt och hållet utifrån kärleken man känner för sin partner.
Inget egoistiska egenintresse där heller om man har förmåga att känna kärlek för andra individer.
Om du saknar den funktionen, vilket händer jag tror var 5e svensk varje år, så hjälper vården dig att förstå varför och när man förstår ursprunget till den så kan vården ge dig bästa hjälp och vård.
Det spår du är inne på är bara skevt och helt vansinnigt det kommer aldrig att vara dig eller någon annan till hjälp.
Så jag hoppas att du bestämmer dig för att välja en ljus framtid och vänder dig till vården ♡
Med det alternativet
önskar jag dig varmt all lycka i framtiden ♡
//Sam.