• Anonym (jaha)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Henrik Brandao Jönsson blev idag utkastad från en radiostudio efter han gav rådet till osäkra män att åka till Köpenhamn och köpa sex. Han menade att sexköp är helt normalt i de flesta andra länder än Sverige.

Jag förespråkar inte sexköp, men det går inte förneka att förbudet mot sexköp i Sverige gör män mer desperata på nätet, ökar kvinnors valmöjligheter att välja bort män och leder till att många män stängs ute helt från att ha sex (trots att de inte ens hade velat köpa sex om de kunde).

Är det bra att kvinnor bestämmer allt om vilka män som får komma till och vilka som inte får göra det i Sverige? Ska män acceptera att de inte har någon makt att påverka det?

• Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-07 20:56:00 följande:
    Och då finns det ingen jämställt sex för någon. 
    Jo. Mellan två personer som vill ha sex med varandra.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Så?)
    Fiona M skrev 2024-12-07 20:57:54 följande:
    Jo. Att välja sexpartner är lika för båda parter.
    Det du propagerar för är däremot övergrepp.
    Då handlar det om våldtäkt hur ni tycker sex ska se ut. 
    Det handlar om tvång när skulden ska vara på mig. 
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Y) skrev 2024-12-07 20:55:49 följande:

Bara av titeln så är motsatsen att förespråka våldtäkt och övergrepp för att männen ska få bestämma. 

Skrämmande 
  • Anonym (Så?)
    nihka skrev 2024-12-07 21:00:28 följande:
    Jo. Mellan två personer som vill ha sex med varandra.
    Det har inte med jämställt sex att göra. 
    Dessutom så är den knappast redan på bådas villkor.
  • Anonym (Så?)
    nihka skrev 2024-12-07 20:59:04 följande:
    Det är inte jag som fixar att du blir bortstött. Det är du.
    Jag har rätt att få klaga på det som berör mig. 
    Hur skulle det vara mitt fel om jag klagar på saker som man blir påverkad av andra människor? 
  • Anonym (Så?)
    Fiona M skrev 2024-12-07 20:57:54 följande:
    Jo. Att välja sexpartner är lika för båda parter.
    Det du propagerar för är däremot övergrepp.
    Faktiskt inte. 
    Jag har inte sagt att man ska våldta någon. 
  • Anonym (Så?)
    nihka skrev 2024-12-07 20:59:04 följande:
    Det är inte jag som fixar att du blir bortstött. Det är du.
    Om inte jag får tycka det är dåligt att leva utan sex så borde sex i allmänhet måste se annorlunda ut. 

Jag ska inte behöva då bryr mig om vad andra tycker om eller inte, och deras åsikter över sex. Det är en åsikt då och det skulle inte vara dåligt om man lever utan sex eller bra sådan. 
  • Anonym (Så?)
    nihka skrev 2024-12-07 20:56:34 följande:
    Att skaffa en knullpartner räknas inte som "sexrelaterade  problem" Få in i skallen att du aldrig kommer att få hjälp med att skaffa en sexpartner.
    "Rättighet till sex" börjar först när du missgynnas.
  • Anonym (Så?)
    nihka skrev 2024-12-07 20:56:34 följande:
    Att skaffa en knullpartner räknas inte som "sexrelaterade  problem" Få in i skallen att du aldrig kommer att få hjälp med att skaffa en sexpartner.
    Du tolkar hur du vill. 
    Du räknar det som rättighet och rätt till sex när jag tar upp saker och det handlar inte om någon lag om rättighet till sex. 
  • Anonym (Så?)
    Fiona M skrev 2024-12-07 20:58:38 följande:
    Din åsikt delas av sexförövare.
    Då handlar det om våldtäkt till sex när en kvinna exempelvis vill ha analsex. 
    Mannen som hon var ihop tycker inte om analsex och därmed så handlar det om rättighet till sex och en våldtäkt och inte ett önskemål. 
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?