• Anonym (jaha)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Henrik Brandao Jönsson blev idag utkastad från en radiostudio efter han gav rådet till osäkra män att åka till Köpenhamn och köpa sex. Han menade att sexköp är helt normalt i de flesta andra länder än Sverige.

Jag förespråkar inte sexköp, men det går inte förneka att förbudet mot sexköp i Sverige gör män mer desperata på nätet, ökar kvinnors valmöjligheter att välja bort män och leder till att många män stängs ute helt från att ha sex (trots att de inte ens hade velat köpa sex om de kunde).

Är det bra att kvinnor bestämmer allt om vilka män som får komma till och vilka som inte får göra det i Sverige? Ska män acceptera att de inte har någon makt att påverka det?

• Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?
  • Anonym (Så?)
    nihka skrev 2024-12-07 20:54:40 följande:
    Du verkar inte begripa att ditt tjat om jämställdt sex inte omfattar att människor som inte hittar någon som vill knulla med dem ska få knulla.
    Och då finns det ingen jämställt sex för någon. 
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-07 20:51:22 följande:
    Det handlar i så fall om rättighet till sex när du har det, när du får hjälp av samhället för något sexrelaterade problem eller när du klagar på mig. 
    Att skaffa en knullpartner räknas inte som "sexrelaterade  problem" Få in i skallen att du aldrig kommer att få hjälp med att skaffa en sexpartner.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (X)
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-07 20:48:00 följande:
    I så fall varför vill du hämnas när du inte får som du vill? Jag har inte sagt något om rätt att knulla någon som inte vill.
    Att sex ska inte vara jämställt eller jämställt för alla handlar inte om någon rättighet 
    Hämnas?
  • Anonym (Så?)
    Du verkar inte begripa att ditt tjat om jämställdt sex inte omfattar att människor som inte hittar någon som vill knulla med dem ska få knulla.
    Din åsikt om hur jämställt sex ska se ut. 
  • Fiona M
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-07 20:56:00 följande:
    Och då finns det ingen jämställt sex för någon. 
    Jo. Att välja sexpartner är lika för båda parter.
    Det du propagerar för är däremot övergrepp.
  • Fiona M
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-07 20:56:54 följande:
    Din åsikt om hur jämställt sex ska se ut. 
    Din åsikt delas av sexförövare.
  • Anonym (Så?)
    Och din tolkning är att det räknas som rättighet till sex när jag får ha egna åsikter om mitt liv men det ska inte handla om rättighet till sex när jag ska bryr mig om andras känslor eller att det är ologiskt hur sex ser ut om jag inte får ha en åsikt om hur sex påverkar mig av samhället 
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-07 20:52:42 följande:
    Och du tycker det är okej att någon blir hånad för något.
    Jag har en rättighet att få ha en åsikt om det här men nu plötsligt ska det inte handla om att du vill ha rättighet till andras åsikter. 
    Det är inte jag som fixar att du blir bortstött. Det är du.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Fiona M
    Anonym (Y) skrev 2024-12-07 20:55:49 följande:

Bara av titeln så är motsatsen att förespråka våldtäkt och övergrepp för att männen ska få bestämma. 

Exakt.
  • Anonym (Så?)
    Fiona M skrev 2024-12-07 20:58:38 följande:
    Din åsikt delas av sexförövare.
    Så sexförbrytare snackar om jämställdhet? 
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?