• Anonym (jaha)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Henrik Brandao Jönsson blev idag utkastad från en radiostudio efter han gav rådet till osäkra män att åka till Köpenhamn och köpa sex. Han menade att sexköp är helt normalt i de flesta andra länder än Sverige.

Jag förespråkar inte sexköp, men det går inte förneka att förbudet mot sexköp i Sverige gör män mer desperata på nätet, ökar kvinnors valmöjligheter att välja bort män och leder till att många män stängs ute helt från att ha sex (trots att de inte ens hade velat köpa sex om de kunde).

Är det bra att kvinnor bestämmer allt om vilka män som får komma till och vilka som inte får göra det i Sverige? Ska män acceptera att de inte har någon makt att påverka det?

• Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?
  • Fiona M
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-07 21:35:51 följande:
    Man behöver inte hålla med om hur någon tycker sex ska se ut för att det ska räknas som en våldtäkt 
    Sex utan samtycke är våldtäkt, inte att det ?ser ut? på annat sätt.
  • Anonym (Så?)
    Fiona M skrev 2024-12-07 21:36:08 följande:
    Du skriver hela tiden att förutsättningar kanämdras sp kvinnor inte kan säga nej.
    Att förutsättningar kan ändras har inte något med någon våldtäkt att göra. 
  • Anonym (U)
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-07 21:31:24 följande:
    Min poäng är, om man får inte själv tycka det är dåligt om man blir utan sex, då borde det gälla för andra också när de blir det för vilken anledning som helst och när de inte får bra sex. 

Om jag inte får tycka det är dåligt att vara utan sex för sex skulle inte vara en rättighet. 
    Då borde det inte finnas något som skulle säga att det är konstigt, dåligt och misslyckande när någon är utan sex. 
    Samhället ska inte ta för givet att man har sex. 

Ingen rättighet =ingen skyldighet.
    Nu handlar det snarare istället som att när jag är missnöjd så handlar det om att sex är ingen rättighet medan när jag hör skitsnack då handlar det inte om att man är inte skyldig att ha sex. 
    Se ovan. Citera exempel på där det skrivits att du inte får ha en åsikt.
    Exemplen ska inte vara där någon enbart argumenterar emot dig, utan det ska stå i klartext  att du inte får ha en åsikt.
  • Anonym (Undrar)
    Fiona M skrev 2024-12-07 21:36:08 följande:
    Du skriver hela tiden att förutsättningar kanämdras sp kvinnor inte kan säga nej.
    Skrämmande 
  • Anonym (Så?)
    Fiona M skrev 2024-12-07 21:33:40 följande:
    Ingen anser att du ska göra tvång på dig själv och din kropp, till skillnad mot vad du skrivit om andra här.
    Det handlar i så fall om tvång på mig att jag ska vara en del av sexet som finns i samhället men sedan ska jag inte få ha en åsikt om det. 
  • Anonym (U)
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-07 21:38:05 följande:
    Det handlar i så fall om tvång på mig att jag ska vara en del av sexet som finns i samhället men sedan ska jag inte få ha en åsikt om det. 
    Citera exempel på där det skrivits att du inte får ha en åsikt.
  • Anonym (Så?)
    Fiona M skrev 2024-12-07 21:36:55 följande:
    Sex utan samtycke är våldtäkt, inte att det ?ser ut? på annat sätt.
    Jag har inte sagt att någon ska ha sex utan samtycke. 
    Eftersom man inte ska ha rätt till sex och rätt till valmöjligheter och bra sådan så kan det drabba alla personer att de får sämre valmöjligheter 
  • Fiona M
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-07 21:37:03 följande:
    Att förutsättningar kan ändras har inte något med någon våldtäkt att göra. 
    Eftersom hela diskussionen går ut på att kvinnor bestämmer vilka de har sex med (se trådstarten) så är ändrade förutsättni gar och att inte få neka just övergrepp och våldtäkt.

Men förklara vilka förutsättningar du pratat om då, om kvinnan fortfarande har rätt att säga nej.
  • Anonym (Så?)
    Fiona M skrev 2024-12-07 21:39:58 följande:
    Eftersom hela diskussionen går ut på att kvinnor bestämmer vilka de har sex med (se trådstarten) så är ändrade förutsättni gar och att inte få neka just övergrepp och våldtäkt.

Men förklara vilka förutsättningar du pratat om då, om kvinnan fortfarande har rätt att säga nej.
    Det är tillåtet att jag skulle få dåliga förutsättningar. 
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-07 20:52:42 följande:
    Och du tycker det är okej att någon blir hånad för något.
    Jag har en rättighet att få ha en åsikt om det här men nu plötsligt ska det inte handla om att du vill ha rättighet till andras åsikter. 
    I rätten att ha en åsikt ingår inte rätten att slippa andras åsikter. Om du skriver på ett öppet forum får du räkna med att möta andras åsikter.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?