• Anonym (jaha)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Henrik Brandao Jönsson blev idag utkastad från en radiostudio efter han gav rådet till osäkra män att åka till Köpenhamn och köpa sex. Han menade att sexköp är helt normalt i de flesta andra länder än Sverige.

Jag förespråkar inte sexköp, men det går inte förneka att förbudet mot sexköp i Sverige gör män mer desperata på nätet, ökar kvinnors valmöjligheter att välja bort män och leder till att många män stängs ute helt från att ha sex (trots att de inte ens hade velat köpa sex om de kunde).

Är det bra att kvinnor bestämmer allt om vilka män som får komma till och vilka som inte får göra det i Sverige? Ska män acceptera att de inte har någon makt att påverka det?

• Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?
  • Anonym (Så?)
    nihka skrev 2024-12-07 20:06:15 följande:
    Jag är inte bitter. Jag har det bra och vill fortsätta slippa low life som anser sig ha rätt att knulla kvinnor som inte vill ha dem.
    I så fall varför vill du hämnas när du inte får som du vill? Jag har inte sagt något om rätt att knulla någon som inte vill.
    Att sex ska inte vara jämställt eller jämställt för alla handlar inte om någon rättighet 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (X) skrev 2024-12-07 20:09:26 följande:
    Ja, vad skulle Nikha vara bitter för?
    Att han vill bestraffa andra när han inte håller med
  • Anonym (Så?)
    nihka skrev 2024-12-07 20:35:45 följande:
    Resonemangen är säkert bekanta bland personalen som troligtvis är oerhört tacksamma den stunden personer med den typen av syn sitter här och käftar om sina rättigheter till sex.
    Det handlar i så fall om rättighet till sex när du har det, när du får hjälp av samhället för något sexrelaterade problem eller när du klagar på mig. 
  • Anonym (Så?)
    nihka skrev 2024-12-07 20:25:38 följande:
    Inga problem. Tjata på du. Det förändar dock ingenting, mer än att du stöter bort än fler människor. 
    Och du tycker det är okej att någon blir hånad för något.
    Jag har en rättighet att få ha en åsikt om det här men nu plötsligt ska det inte handla om att du vill ha rättighet till andras åsikter. 
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-07 20:51:22 följande:
    Det handlar i så fall om rättighet till sex när du har det, när du får hjälp av samhället för något sexrelaterade problem eller när du klagar på mig. 
    Ingen får hjälp att få någon att ha sex med av samhället
  • Anonym (Så?)
    nihka skrev 2024-12-07 20:22:54 följande:
    Människors rättighet att välja bort andra människor går alltid före andra människors behov av dem.
    Och min åsikt är en rättighet och ska därmed gå före ditt behov att få bestämma vad andra säger. 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (Undrar) skrev 2024-12-07 20:53:05 följande:
    Ingen får hjälp att få någon att ha sex med av samhället
    Om han inte skulle få någon hjälp av samhället så hade det kunnat varit så att han hade haft mindre sex och ett nre sexliv. 
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-07 20:48:00 följande:
    I så fall varför vill du hämnas när du inte får som du vill? Jag har inte sagt något om rätt att knulla någon som inte vill.
    Att sex ska inte vara jämställt eller jämställt för alla handlar inte om någon rättighet 
    Du verkar inte begripa att ditt tjat om jämställdt sex inte omfattar att människor som inte hittar någon som vill knulla med dem ska få knulla.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Så?)
    Anonym (X) skrev 2024-12-07 20:09:26 följande:
    Ja, vad skulle Nikha vara bitter för?
    Att han inte får som han vill som sagt. 
    Det jag sagt har inte något med någon rättighet till sex att göra
  • Anonym (Y)

Bara av titeln så är motsatsen att förespråka våldtäkt och övergrepp för att männen ska få bestämma. 

Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?