• Anonym (jaha)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Henrik Brandao Jönsson blev idag utkastad från en radiostudio efter han gav rådet till osäkra män att åka till Köpenhamn och köpa sex. Han menade att sexköp är helt normalt i de flesta andra länder än Sverige.

Jag förespråkar inte sexköp, men det går inte förneka att förbudet mot sexköp i Sverige gör män mer desperata på nätet, ökar kvinnors valmöjligheter att välja bort män och leder till att många män stängs ute helt från att ha sex (trots att de inte ens hade velat köpa sex om de kunde).

Är det bra att kvinnor bestämmer allt om vilka män som får komma till och vilka som inte får göra det i Sverige? Ska män acceptera att de inte har någon makt att påverka det?

• Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-07 21:02:41 följande:
    Jag har rätt att få klaga på det som berör mig. 
    Hur skulle det vara mitt fel om jag klagar på saker som man blir påverkad av andra människor? 
    Den hårda sanningen är att givetvis beror det på dig om ingen vill knulla med dig.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-07 21:38:05 följande:
    Det handlar i så fall om tvång på mig att jag ska vara en del av sexet som finns i samhället men sedan ska jag inte få ha en åsikt om det. 
    Sex är inget som "finns i samhället" utan är något som sker mellan samtyckande parter. Om ingen ger sitt samtycke till att du får knulla dem finns inget allmänt samhällssex att delas ut/fördelas "rättvist" eller "jämlikt". Den som igen vill ha blir utan. Samma sak med förhållanden och vänner.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Fiona M
    Anonym (jaha) skrev 2024-12-08 01:01:29 följande:
    Jag hade 100% klarat mig bättre i ett land där män har makten som Sverige var förut.
    Vilken tid är det du idealiserar?
    Vad är det du tänker att männen vid makten skulle hjälpa dig med (och försämra för kvinnor)?
    Skulle kvinnor fortfarande ha rätt att bestämma vilka de vill ha sex med och tacka mej till övriga?
  • molly50
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-07 22:11:44 följande:
    Tyck som du vill då. 
    Det är ett anonymt forum och jag får tycka det är dåligt om man är utan sex. 
    Det är väl klart att du får tycka att det är dåligt att du blir utan sex.
    Men det du måste inse är att det bara är du själv som kan göra något åt situationen.
    T ex genom att gå till en psykolog och få verktyg till att hantera de problem du har. Om det är sociala svårigheter eller vad det nu må vara.
  • molly50
    Anonym (jaha) skrev 2024-12-08 01:01:29 följande:
    Det går inte att engagera sig politiskt eftersom ni bara vill ha feminister och pedofiler som representerar er. Alla andra blir hatade och förföljda som Trump blev. Sverige och andra feministiska länder är inga riktiga demokratier längre.

Jag hade 100% klarat mig bättre i ett land där män har makten som Sverige var förut.
    Varför flyttar du inte till ett sådant land då?
  • Anders1970

Ett knippe incel-män är inne och vevar i tråden...

Jag förstår då de genom det naturliga urvalet (läs evolution) bevisligen noterat detta.

Så vad finns kvar än att kräva underkastelse av sex? motparten (kvinna, man) skall bara gilla läget.
    Samtycke o annan nymodigheter gör sig icke välkomna. Vi alla har fattar ert budskap o tanke.

Enkelt gäller anpassa eller gå under i sexuell ensamhet. Just detta verkar ni streta emot, livet är orättvist osv.

Ett alternativ är att ni incel-män samlande o kräver sex av varandra, då borde ju alla bli tillfreds?

• Anonym (Så?)
    Anders1970 skrev 2024-12-08 13:20:31 följande:

Jag förstår då de genom det naturliga urvalet (läs evolution) bevisligen noterat detta.

Så vad finns kvar än att kräva underkastelse av sex? motparten (kvinna, man) skall bara gilla läget.
    Samtycke o annan nymodigheter gör sig icke välkomna. Vi alla har fattar ert budskap o tanke.

Enkelt gäller anpassa eller gå under i sexuell ensamhet. Just detta verkar ni streta emot, livet är orättvist osv.

Ett alternativ är att ni incel-män samlande o kräver sex av varandra, då borde ju alla bli tillfreds?

Sex handlar inte så mycket längre om något naurligt urval. 
  • Anonym (Så?)

Naturligt urval och evolutionen handlar inte om olika arter som har sex och de samtidigt använder sig av preventivmedel och aborter. 
  • Anonym (Så?)

Det finns många kvinnor som inte vill ha barn men har ändå sex och förhållande 
  • Anonym (Så?)

Om det nu ska handla om evolutionen så kanske det inte handlar om ett så konstigt beteende. 
    Människor skulle ju inte bette sig som vi är moderna och normala människor utan som vi levde på stenåldern 
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?