• Anonym (jaha)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Henrik Brandao Jönsson blev idag utkastad från en radiostudio efter han gav rådet till osäkra män att åka till Köpenhamn och köpa sex. Han menade att sexköp är helt normalt i de flesta andra länder än Sverige.

Jag förespråkar inte sexköp, men det går inte förneka att förbudet mot sexköp i Sverige gör män mer desperata på nätet, ökar kvinnors valmöjligheter att välja bort män och leder till att många män stängs ute helt från att ha sex (trots att de inte ens hade velat köpa sex om de kunde).

Är det bra att kvinnor bestämmer allt om vilka män som får komma till och vilka som inte får göra det i Sverige? Ska män acceptera att de inte har någon makt att påverka det?

• Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-08 02:40:46 följande:
    Det handlar i alla fall inte om att de stödjer pedofiler 
    Feminister har inga problem med att samarbeta med pedofiler. De hade kunnat dra en gräns, men de gör inte det.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Man2) skrev 2024-12-08 08:45:40 följande:
    Du får falla mig feminist hur mycket du vill om det känns bra för dig🤗 tycker du själv att du är en man trotts att du inte kan attrahera en kvinna och vill gå till ytterligheter via lagar så du också får doppa med någon som inte är det minsta attraherad av dig?
    Hur vet du att jag inte kan attrahera en kvinna? Har du sett mig försöka?

Jag är mer av en man än dig som accepterar en ursäktande underordnad roll som man.
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Realisten) skrev 2024-12-09 23:09:52 följande:

Följande är fakta : Svenska hushåll tillhör det mest belånade i hela världen.

Kvinnor har lägre löner och mindre förmögenheter än män.

Kvinnor får det ofta tufft vid en separation. (Gäller förvisso män också.)

Alla kan därför se att förnekelserna börjar bli löjliga. Jag ser ser det. Ni ser det. Alla ser det.

Förnekelse? Undrar vem som förnekar här
  • Anonym (X)
    Anonym (jaha) skrev 2024-12-10 19:44:02 följande:
    Hur vet du att jag inte kan attrahera en kvinna? Har du sett mig försöka?

Jag är mer av en man än dig som accepterar en ursäktande underordnad roll som man.
    Eller så tycker man inte att nåt kön är underordnat.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Man2) skrev 2024-12-08 08:49:05 följande:
    Skulle en tonåring få bättre självförtroende av att pappan köper sex åt sitt barn? Jag tycker det är bättre att uppfostra sina barn så dom kan göra sig och lyckas attrahera den dom är intresserad av men det håller du så klart inte med om då det gör mig till feminist😄
    Varför står de sakerna mot varandra? En man som ser sex som en rättighet blir en mer attraktiv man. för kvinnor.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (X) skrev 2024-12-10 19:46:41 följande:
    Det är inte en fråga om att tycka. Kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex.
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (X) skrev 2024-12-10 19:46:41 följande:
    Håller med
  • Anonym (jaha)
    Fiona M skrev 2024-12-08 11:02:03 följande:
    Vilken tid är det du idealiserar?
    Vad är det du tänker att männen vid makten skulle hjälpa dig med (och försämra för kvinnor)?
    Skulle kvinnor fortfarande ha rätt att bestämma vilka de vill ha sex med och tacka mej till övriga?
    Jag idealiserar hela 1900-talet ungefär.

Kvinnor har alltid haft rätt att tacka nej, men de har inte systematiskt valt ut män och sorterat bort andra män som idag.
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (jaha) skrev 2024-12-10 19:49:29 följande:
    Det är inte en fråga om att tycka. Kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex.
    Stämmer inte, självklart
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (jaha) skrev 2024-12-10 19:54:41 följande:
    Jag idealiserar hela 1900-talet ungefär.

Kvinnor har alltid haft rätt att tacka nej, men de har inte systematiskt valt ut män och sorterat bort andra män som idag.
    Man attraheras av den man attraheras av, inget man står och väljer
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?