• Anonym (jaha)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Henrik Brandao Jönsson blev idag utkastad från en radiostudio efter han gav rådet till osäkra män att åka till Köpenhamn och köpa sex. Han menade att sexköp är helt normalt i de flesta andra länder än Sverige.

Jag förespråkar inte sexköp, men det går inte förneka att förbudet mot sexköp i Sverige gör män mer desperata på nätet, ökar kvinnors valmöjligheter att välja bort män och leder till att många män stängs ute helt från att ha sex (trots att de inte ens hade velat köpa sex om de kunde).

Är det bra att kvinnor bestämmer allt om vilka män som får komma till och vilka som inte får göra det i Sverige? Ska män acceptera att de inte har någon makt att påverka det?

• Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?
  • molly50
    Anonym (jaha) skrev 2024-12-10 20:28:49 följande:
    En man som visar för en kvinna att han utan problem kan få andra kvinnor är den man kvinnor attraheras mest av.
    Jag kan återigen bara tala för mig själv.
    Men jag attraheras inte av sådana män. Jag attraheras av en man som tydligt visar att det är mig han vill ha.
    Jag vill inte ha en man som visar intresse för andra kvinnor.
    Det är det nog inte många som vill,om ens någon.
  • Anonym (Man2)
    Anonym (jaha) skrev 2024-12-10 20:34:28 följande:
    Jag köper inte den bilden att jag har svårt att attrahera kvinnor bara för att kvinnor inte väljer ut just mig hela tiden när de har så många att välja på. Det säger inget om min förmåga.
    Har du lätt för att attrahera kvinnor, men konkurrensen är för hård eller hur ska jag tolka det?
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (X) skrev 2024-12-10 20:35:24 följande:
    Det säger allt om din förmåga.
    Hur många långvariga förhållanden har du haft?
    Ja, det gör det
  • Anonym (jaha)
    molly50 skrev 2024-12-10 20:29:33 följande:
    Du gnäller ju bara över hur det är här i landet och att du inte får bestämma över kvinnor,så varför då inte flytta till ett land där mannen är överordnad kvinnan?
    Du skriver ju själv att du till 100% skulle trivas bättre i ett sådant land.

Men jag tycker samtidigt att du ska fundera på om din inställning till kvinnor kan vara orsaken till att du inte lyckas träffa någon.
    Tänk om feminister hade flyttat från Sverige innan de fick makten. Det hade du väl inte sett som en bra idé.
  • Anonym (Undrar)
    molly50 skrev 2024-12-10 20:42:24 följande:
    Jag kan återigen bara tala för mig själv.
    Men jag attraheras inte av sådana män. Jag attraheras av en man som tydligt visar att det är mig han vill ha.
    Jag vill inte ha en man som visar intresse för andra kvinnor.
    Det är det nog inte många som vill,om ens någon.
    Håller med
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Man2) skrev 2024-12-10 20:42:50 följande:
    Har du lätt för att attrahera kvinnor, men konkurrensen är för hård eller hur ska jag tolka det?
    Tolka det som du vill. Det är ändå inte intressant.
  • Anonym (Man2)
    Anonym (jaha) skrev 2024-12-10 20:41:27 följande:
    Historiskt, nej. Den långsiktiga kurvan för Sverige sedan 10 år är dock tydligt negativ, så vi kan bli ännu sämre än dem med den nu inslagna vägen.
    Jag håller med dig om att Sverige blivit sämre på vissa områden och mer polarisering mellan könen i media och att vi blivit mer slutna mot varandra. Var lättare att prata med främlingar tidigare vilket är synd.
  • molly50
    Anonym (Undrar) skrev 2024-12-10 20:41:59 följande:
    Så resonerar dom flesta kvinnor
    Ja,det tror jag med.
    En man som tror sig ha rättigheter till sex känns bara obehaglig.
  • Anonym (jaha)
    molly50 skrev 2024-12-10 20:34:12 följande:
    Jag kan bara tala för mig själv.
    Men en man som ser sex som en rättighet är direkt avtändande för mig.
    Framförallt om han tror sig ha rätt med en kvinna närhelst han själv vill.
    Det är inte samma sak att han inte respekterar kvinnans samtycke. Han behöver inte just henne. En man som visar att han kan få andra kvinnor värderas högre.
  • molly50
    Anonym (jaha) skrev 2024-12-10 20:44:02 följande:
    Tänk om feminister hade flyttat från Sverige innan de fick makten. Det hade du väl inte sett som en bra idé.
    För mig får den som vill flytta till ett anat land,om man inte trivs här.
    Oavsett vilken ideologi man lever efter.
    Men nu var det ju just dig vi diskuterade eftersom du har hävdat att du skulle trivas till 100 % i ett land där mannen är överordnad kvinnan.
    Men du verkar inte vilja eller kunna svara på varför du inte gör det.
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?