• Anonym (jaha)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Henrik Brandao Jönsson blev idag utkastad från en radiostudio efter han gav rådet till osäkra män att åka till Köpenhamn och köpa sex. Han menade att sexköp är helt normalt i de flesta andra länder än Sverige.

Jag förespråkar inte sexköp, men det går inte förneka att förbudet mot sexköp i Sverige gör män mer desperata på nätet, ökar kvinnors valmöjligheter att välja bort män och leder till att många män stängs ute helt från att ha sex (trots att de inte ens hade velat köpa sex om de kunde).

Är det bra att kvinnor bestämmer allt om vilka män som får komma till och vilka som inte får göra det i Sverige? Ska män acceptera att de inte har någon makt att påverka det?

• Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?
  • Anonym (jaha)
    Anders1970 skrev 2024-12-08 17:49:11 följande:

Evolution är som tyngdkraften, den gäller även om man kan tycka att den är fel. Kvinnors o mäns urval spelar in på utvecklingen = evolutionen.

Evolution är varken bra eller dålig, den bara är.

Att mäns urval är satt ur spel. Är det bra för evolutionen?

Evolutionen är inte en ideologi som påverkar samhället. Att feminismen styr samhället idag har inget med evolutionen att göra.
  • Anonym (X)
    Anonym (jaha) skrev 2024-12-10 19:49:29 följande:
    Det är inte en fråga om att tycka. Kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex.
    Fast nej. En kvinna får inte ha sex med mig mot min vilja: jag bestämmer också. Sex blir det när båda (eller fler ) vill ha sex med varandra.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Undrar) skrev 2024-12-10 20:12:04 följande:
    Kvinnor är inte en homogen grupp så vad man attraheras är är olika från kvinna till kvinna
    Det stämmer inte alls enligt olika undersökningar som har gjorts. Kvinnors preferenser är väldigt lika.
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (jaha) skrev 2024-12-10 19:47:16 följande:
    Varför står de sakerna mot varandra? En man som ser sex som en rättighet blir en mer attraktiv man. för kvinnor.
    En sådan man är fruktansvärt oattraktiv och obehaglig
  • Anonym (Man2)
    Anonym (jaha) skrev 2024-12-10 20:06:09 följande:
    Eftersom alla kvinnor i hög grad har samma preferenser blir det alltid samma män som de väljer.
    Och män bestämmer vilka kvinnor som får sex och samma där vill inte mannen så blir kvinnan utan. Dom flesta män har också rätt så lika uppfattning om vad en attraktiv kvinna är. Rätt få som skulle tyckt att en ung Mona Sahlin är sexigare än Scarlett Johansen.
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (jaha) skrev 2024-12-10 20:14:35 följande:
    Det stämmer inte alls enligt olika undersökningar som har gjorts. Kvinnors preferenser är väldigt lika.
    Källa?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (X) skrev 2024-12-10 20:13:42 följande:
    Fast nej. En kvinna får inte ha sex med mig mot min vilja: jag bestämmer också. Sex blir det när båda (eller fler ) vill ha sex med varandra.
    Det räknas inte om du redan är i en relation och en kvinna vill ha dig som du säger nej till. Du tillhör redan den valda gruppen.
  • Anonym (Undrar)

Det viktigaste är personligheten

• Anonym (Man2)
    Anonym (jaha) skrev 2024-12-10 19:47:16 följande:
    Varför står de sakerna mot varandra? En man som ser sex som en rättighet blir en mer attraktiv man. för kvinnor.
    Här ger jag dig rätt att dom sakerna faktiskt inte står mot varandra. Men jag tycker det låter väldigt som väldigt dåligt faderskap att köpa en prostituerad till din son. Och gör det mig till feminist så är det helt okej.
  • Anonym (Man2)
    Anonym (jaha) skrev 2024-12-10 19:44:02 följande:
    Hur vet du att jag inte kan attrahera en kvinna? Har du sett mig försöka?

Jag är mer av en man än dig som accepterar en ursäktande underordnad roll som man.
    Helt rätt här jag drog slutsatsen att du hade svårt med att få kvinnor attraherade då jag tolkade det utifrån vad du skriver här. Men inget jag faktiskt har en aning om och du kanske är värsta Casanovan.

Det beror säkert på a vem man frågar och vad som ligger i definitionen av en man. 
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?