• Anonym (jaha)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Henrik Brandao Jönsson blev idag utkastad från en radiostudio efter han gav rådet till osäkra män att åka till Köpenhamn och köpa sex. Han menade att sexköp är helt normalt i de flesta andra länder än Sverige.

Jag förespråkar inte sexköp, men det går inte förneka att förbudet mot sexköp i Sverige gör män mer desperata på nätet, ökar kvinnors valmöjligheter att välja bort män och leder till att många män stängs ute helt från att ha sex (trots att de inte ens hade velat köpa sex om de kunde).

Är det bra att kvinnor bestämmer allt om vilka män som får komma till och vilka som inte får göra det i Sverige? Ska män acceptera att de inte har någon makt att påverka det?

• Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?
  • Anonym (Man2)
    Anonym (X) skrev 2024-12-09 16:40:30 följande:
    Jag har väl glädje av min frus lön med, inte bara hon av min -det ÄR ofta billigare att leva ihop än ensam.

Men jag är väl ingen riktig man enligt er, har aldrig knullat bem som helst bara för att det varit möjligt.
    Dom flesta inklusive mig ser det inte som det minsta manligt att sätta på vem som helst som är villig. Låter mer som en extremt desperat man tycker jag. Och håller med dig, visst finns det golddiggers men dom flesta kvinnor nöjer sig med en man som har ett jobb han trivs med och har ordnad ekonomi.
  • Anonym (Man2)
    molly50 skrev 2024-12-09 14:26:12 följande:
    Och det vet du för att...?

Nej,det gör jag förvisso inte. Jag är lyckligt gift.
    Men skulle jag bli singel igen så skulle jag hellre leva ensam än att välja bland män som inte ens attraherar mig.
    Skulle jag bli singel igen och vilja träffa någon ny så skulle det vara någon som attraherar mig och som jag trivs tillsammans med.
    Inte en man som anser att kvinnor ska ställa upp på stackars ensamma män.

Många män tycks tro att kvinnor fungerar som dem,att de bara måste ha en partner.
    Men så är det inte.
    Många kvinnor lever faktiskt hellre ensamma än att vara med någon som inte attraherar dem.
    Och finns ingen attraktion så ger det ju lika mycket,eller t om mindre,än att leva som singel.
    Dom flesta män tänker i samma banor även om det finns en minoritet som tar det dom erbjuds för att slippa vara ensam.
    Jag är också mycket hellre själv än att leva med rätt kvinna.
  • Anonym (Undrar)
    molly50 skrev 2024-12-09 16:20:32 följande:
    Jag har inte valt min man pga hans lön och skulle kunna klara mig ensam med.
    Jag valde honom pga den han är och att han dessutom ser bra ut är bara ett plus.
    det finns säkert kvinnor,sk golddiggers,som tar män pga deras lön,men dit hör inte jag.

Ja,det kan du göra. Det är fint.
    Dom flesta kvinnor är inga golddiggers 
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (X) skrev 2024-12-09 16:40:30 följande:
    Jag har väl glädje av min frus lön med, inte bara hon av min -det ÄR ofta billigare att leva ihop än ensam.

Men jag är väl ingen riktig man enligt er, har aldrig knullat bem som helst bara för att det varit möjligt.
    Dom flesta män resonerar som dig, vettigt
  • Anonym (Undrar)
    molly50 skrev 2024-12-09 20:27:23 följande:
    Det är uppenbarligen väldigt svårt för vissa män att ta att kvinnor kan klara sig utan dem...^^
    Det verkar vara så
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Man2) skrev 2024-12-09 20:38:08 följande:
    Dom flesta män tänker i samma banor även om det finns en minoritet som tar det dom erbjuds för att slippa vara ensam.
    Sunt 
  • molly50
    Anonym (Man2) skrev 2024-12-09 20:38:08 följande:
    Ja,absolut.
    Men sen finns de som är mer eller mindre desperata och som inte klarar av att vara ensamma.
    Och som har svårt att ta att många kvinnor hellre lever ensamma än att vara med någon man inte trivs med eller är attraherad av.
  • Anonym (Realisten)
    molly50 skrev 2024-12-09 20:27:23 följande:
    Det är uppenbarligen väldigt svårt för vissa män att ta att kvinnor kan klara sig utan dem...^^
    Fast det är ju inte det det handlar. 
    Här handlar det om att du bara snackar om hur bra du klarar dig utan en man när du har man och inkomst.
    Ungefär som när en miljonär skall lära en hemlös hur man överlever utan pengar.
  • molly50
    Anonym (Undrar) skrev 2024-12-09 20:41:24 följande:
    Dom flesta kvinnor är inga golddiggers 
    Nej,precis. Och det har jag heller inte påstått.
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?