Inlägg från: Anonym (Realisten) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Realisten)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Både män och kvinnor har rätt till jämlika villkor, tex lika löner, lika rätt till mat, vård och självklart lika rätt till sex.

Många kvinnor ser det som så självklart att dom skall ha samma löner som män. P.ga detta så kommer nog män att anse att dom har rätt till sex i lika stor utsträckning som kvinnor.

Att människor uppfattar att dom har mindre rättigheter i samhället än andra är den bästa garantin för missnöje i respektive grupp.

• Anonym (Realisten)
    Anonym (Tofflan) skrev 2024-11-02 21:10:33 följande:
    Det är en viss skillnad mellan lika löner och att  kräva sex.
    Ingen har "rätt" att kräva utan samtycke sex.
    Vill ingen ha sex med en är det naturligt trist men det är så livet fungerar.
    Man har ingen rättighet till någons kropp varken som kvinna eller man.

I Sverige tjänar kvinnor mindre än män. Skall vi då nöja oss med att säga "Trist, men det är så det är i Sverige" ?

Som kvinna har man ingen rätt att kräva lika mycket betalt som en man då?

Jag tror det blir bäst med konsekventa och jämställda värderingar i ett samhälle.

• Anonym (Realisten)
    Anonym (X) skrev 2024-11-02 23:29:01 följande:
    Får du in det här i sammanhang där kvinnor ska ha sex med män mot sin vilja?

Skall företag och organisationer tvingas att betala samma löner till kvinnor som dom gör till män? Skall manliga chefer tvingas betala samma löner till kvinnor som dom gör till män? Om du svarar ja på dessa frågor så är du för tvång och reglering.

Min fråga är om du är för tvång och reglering även i dom fall det inte gynnar dig själv?

• Anonym (Realisten)
    Anonym (Man2) skrev 2024-11-08 18:08:34 följande:
    Livet måste vara svårt om man förväntar sig att allt ska vara rättvist. Vissa och kanske du får mer bidrag än vad jag får som inte varit arbetslös en dag.

På köttmarknaden har fittan mycket större värde en kuken och det är inget varken du eller jag kan göra något åt och är knappast kvinnornas fel. Du kan inte få kvinnor över lag att vilja ligga med allt som har puls bara för att det finns män som kan det. Det du kan göra är att jobba på dig själv och öka ditt sex appeal.

Det du skriver stämmer nog ganska bra. Men när marknadssituationen för män är så dålig som du beskriver så leder det inte till att män i allmänhet jobbar på sig själv. Du beskriver ett önskescenario.

Den krassa verkligheten blir istället uppgivna och desillusionerade män som till slut hemfaller till sexuella trakasserier, sexköp, brottslighet i syfte att öka sin ekonomiska styrka. Det leder också som jag tidigare nämnt till avundsjuka och polarisering mellan män och kvinnor. Vilket t.ex. kan göra det svårt för lika löner mellan män och kvinnor.

Så därför är detta ett stort samhällsproblem som drabbar kvinnor minst lika mycket. Sen kan man alltid stoppa huvudet i sanden och inte låtsas om problematiken. Vilket såklart bara förvärrar problemet ytterligare.

• Anonym (Realisten)
    Anonym (Man2) skrev 2024-11-08 19:00:53 följande:
    Det du skriver stämmer säkert till stor del men det är varken män eller kvinnors fel då önskemålen inte möts och jag her inget förslag på lösning. Men var har lika lön för samma arbete med saken att göra?

Det  scenario jag beskrev kommer också att göda sig själv. När kvinnor upptäcker att det går att tjäna grova pengar på prostitution, Only-fans etc så kommer de att ägna sig åt prostitution och liknande i större utsträckning.  

Jag håller inte med dig om att män eller kvinnor är viljelösa offer för situationen. Bägge könen kan göra mer. Ett blytungt ansvar hamnar också på politiker och samhället i stort.

• Anonym (Realisten)
    Anonym (Man2) skrev 2024-11-08 19:37:29 följande:
    Hur löser du ens in att jag tycker att varken kvinnor eller män är viljelösa offer? Tror du ens en stor del av kvinnor vill prostituera sig? Det tror inte jag.
    Jag läser in det iom att du skriver "det är varken män eller kvinnors fel". 

Att det är en stor del av kvinnor som vill prostituera sig blir ju en definitionsfråga. 
    Jag tror nog att när man läser i t.ex kvälltidningar att kvinnor kan tjäna 80.000 Kr/mån på Only-fans så bidrar det till att cementera män till hor-bockar och kvinnor till horor. 
  • Anonym (Realisten)
    Anders1970 skrev 2024-12-08 17:49:11 följande:

Lite tröttsamt "Så?" att du fördelar på flera inläggsvar.

Evolution är som tyngdkraften, den gäller även om man kan tycka att den är fel. Kvinnors o mäns urval spelar in på utvecklingen = evolutionen.

Evolution är varken bra eller dålig, den bara är.

Förstår att ni incel-män har ett helvete med detta, bli bortvalda och livet blir lite kört.

Men... Om ni utför personlig förändring och gör det bästa att anpassa er, då har ni samma chans som oss alla andra.

Ett alternativ är att ni incel-män fattar tycke för varandra eller ni mot varandra kräver sex. Det kan vara lösningen.

Ja, du Anders1970 du använder det gamla fula knepet att beklaga dig över Incel-män för att själv framstå som en bättre man. Ett annat knep som du och många andra använder är förespeglingen Incel är en liten minoritet av männen.

Till alla er kvinnor som beklagar er över Incels: Vill ni verkligen ha en man som är bra på och har lätt för att skaffa kvinnor? Vem tror ni har mest benägenhet att vara otrogen, Inceln eller han som smörar på om kvinnors rätt i tid och otid?

• Anonym (Realisten)
    Anonym (Lisa) skrev 2024-12-08 19:34:55 följande:

Felet med både dig och incels är att ni tror att det bara finns två typer av män. De som är framgångsrika och avverkar många kvinnor samt incels. 

Det finns massor av vanliga män som inte är otrogna. 

Men visst har du rätt, män som inte har ett förhållande kan ju inte vara otrogna. Men varför välja en incels när man kan välja en man med vettiga åsikter som har ett normalt socialt liv? 

Det finns nog massor av vanliga män. Rimligen borde dock en stor majoritet av dem vara upptagna (eftersom dom varken är incels eller otrogna). 

Många kvinnor måste då välja mellan en Incel och en Casanova.
    I det läget måste ju en kvinnoföraktare vara ett bättre val än en som är otrogen och dessutom är "bra" på det. 

• Anonym (Realisten)
    Anders1970 skrev 2024-12-08 20:07:34 följande:
    Jag är en vanlig man, troligtvis varken bättre eller sämre.

Men jag har en stadig förträfflig relation och innan dess haft flera korta o längre relationer.

Ni incel-män (Realisten) är ju förlegade, aktivt bort valda av både män och kvinnor.

Ni incel-män är ju en minoritet, även det är fakta samt på utdöende.

Ett tips är att ni incel-män fattar tycke eller ni mot varandra kräver sex. Det kan vara lösningen. Då får ni turas om att underkasta er mot varandra och exakt får som ni vill.
    Jag förstår att du är desperat i att klassa dig själv som en icke-incel. 
    Du är verkligen desperat livrädd för att någon skulle se dig som Incel. 

Det är i själva verket inställsamma män som du som gör allt för att få medhåll från damer som är på utdöende. 
  • Anonym (Realisten)
    molly50 skrev 2024-12-08 22:07:13 följande:
    Om det är de enda alternativen att välja bland så väljer nog många kvinnor hellre att vara singel.

Nej Molly50. Dom skriver på Familjeliv att dom hellre är singlar då, men det är mest snack. Det är stor skillnad på vad kvinnor säger och vad dom faktiskt gör. 

Lever du själv som singel?

• Anonym (Realisten)
    molly50 skrev 2024-12-09 14:26:12 följande:
    Och det vet du för att...?

Nej,det gör jag förvisso inte. Jag är lyckligt gift.
    Men skulle jag bli singel igen så skulle jag hellre leva ensam än att välja bland män som inte ens attraherar mig.
    Skulle jag bli singel igen och vilja träffa någon ny så skulle det vara någon som attraherar mig och som jag trivs tillsammans med.
    Inte en man som anser att kvinnor ska ställa upp på stackars ensamma män.

Många män tycks tro att kvinnor fungerar som dem,att de bara måste ha en partner.
    Men så är det inte.
    Många kvinnor lever faktiskt hellre ensamma än att vara med någon som inte attraherar dem.
    Och finns ingen attraktion så ger det ju lika mycket,eller t om mindre,än att leva som singel.
    Det är lätt att vara idealist när man har glädje av en mans lön (direkt eller indirekt) och är lyckligt gift.

Nu är det min tur att snacka: Hade jag bara haft miljoninkomster då hade lätt skänkt bort 90% till välgörande ändamål utan att tveka. Bla, bla.
  • Anonym (Realisten)
    Anonym (?) skrev 2024-12-09 16:12:46 följande:
    Haha, jag har försörjt min man helt i ca 5 år, därefter betalat allt gemensamt eftersom hans lön de senast 7 åren i stort sett bara ger fickpengar (ca 10000 per månad netto).
    molly50 skrev 2024-12-09 16:20:32 följande:
    Jag har inte valt min man pga hans lön och skulle kunna klara mig ensam med.
    Jag valde honom pga den han är och att han dessutom ser bra ut är bara ett plus.
    det finns säkert kvinnor,sk golddiggers,som tar män pga deras lön,men dit hör inte jag.

Ja,det kan du göra. Det är fint.

?....För när storfiskar'n talar om hur stora fiskar han får

Ja, då så skarvar han som han vill, då räcker armarna inte till...?

• Anonym (Realisten)
    molly50 skrev 2024-12-09 20:27:23 följande:
    Det är uppenbarligen väldigt svårt för vissa män att ta att kvinnor kan klara sig utan dem...^^
    Fast det är ju inte det det handlar. 
    Här handlar det om att du bara snackar om hur bra du klarar dig utan en man när du har man och inkomst.
    Ungefär som när en miljonär skall lära en hemlös hur man överlever utan pengar.
  • Anonym (Realisten)

"Om min man lämnade mig skulle jag få panik och snabbt försöka få en ny man, jag skulle inte få ihop det ekonomiskt annars."

Ingen kvinna har någonsin skrivit denna meningen på Familjeliv. Någonsin. Ändå vet alla att detta inträffar titt som tätt.

• Anonym (Realisten)

Följande är fakta : Svenska hushåll tillhör det mest belånade i hela världen.

Kvinnor har lägre löner och mindre förmögenheter än män.

Kvinnor får det ofta tufft vid en separation. (Gäller förvisso män också.)

Alla kan därför se att förnekelserna börjar bli löjliga. Jag ser ser det. Ni ser det. Alla ser det.

• Anonym (Realisten)
    Anonym (jaha) skrev 2024-12-10 20:28:49 följande:
    En man som visar för en kvinna att han utan problem kan få andra kvinnor är den man kvinnor attraheras mest av.
    Ja, det är korrekt. 
    Och det beror på att kvinnor lätt blir avundsjuka på andra kvinnor. 
  • Anonym (Realisten)
    Anonym (X) skrev 2024-12-10 21:31:05 följande:
    Bevis på att feminister har makten tack.

De allra flesta män har inga problem med att könen är jämställda istället för att ett är underordnat.

Du försöker med ett trick här. Jag tror tyvärr att många män och kvinnor låter sig luras av detta. Så här ligger det till.

Feminism handlar att kvinnor skall ha bestämmande rätt i samhället.

Jämlikhet handlar om att män och kvinnor har lika rättigheter i samhället.

Detta är två helt olika saker.

I Sverige råder Statsfeminism under skepnad av jämnlikhet. 

Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?