• Anonym (jaha)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Henrik Brandao Jönsson blev idag utkastad från en radiostudio efter han gav rådet till osäkra män att åka till Köpenhamn och köpa sex. Han menade att sexköp är helt normalt i de flesta andra länder än Sverige.

Jag förespråkar inte sexköp, men det går inte förneka att förbudet mot sexköp i Sverige gör män mer desperata på nätet, ökar kvinnors valmöjligheter att välja bort män och leder till att många män stängs ute helt från att ha sex (trots att de inte ens hade velat köpa sex om de kunde).

Är det bra att kvinnor bestämmer allt om vilka män som får komma till och vilka som inte får göra det i Sverige? Ska män acceptera att de inte har någon makt att påverka det?

• Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?
  • Anonym (Så?)
    Anonym (Man2) skrev 2024-12-07 18:38:57 följande:
    Det finns inga rättigheter när det gäller sex utan det är ett samtycke mellan två personer. Vad är det du inte fattar och har du någon diagnos där man har svårt med samspelet med andra personer? Jag hoppas ingen kvinna jag känner och bryr mig om kommer ta i dig med tång då du verkar bara bry dig om dig själv.

Hade dina åsikter inte varit extremt udda hade du fått medhåll här och det får du inte så tänk ett varv till och jag tror du behöver prata med någon för att bearbeta dina problem.
    Det handlar inte om att du vill att jag ska göra något som andra ska göra tillbaka till mig. 
    Mina känslor och behov ska inte spela någon roll för sex är ingen rättighet men sedan ska jag bryr mig om andras valmöjligheter, känslor för man skulle bryr sug om andra människor. 
  • Anonym (U)
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-07 19:31:34 följande:
    Jag ska bryr mig om andra människor på ett sätt som andra människor inte ska göra tillbaka för sex skulle inte vara en rättighet och inte orättvist. 
    Och andra människor " kan bara bara göra detta tillbaka" genom att inte säga emot när du skriver att kvinnor ska ställa upp på sex trots att de helst sluppit?
  • Anonym (Man2)
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-07 19:26:32 följande:
    Det skulle ju handla om att sex skulle inte vara rättvist och ingen rättighet 
    Det är ingen rättighet att ha sex hur skulle det gå till?
    Vet ju att du bara maler på och inte svarar på motfrågor. Själv så tror jag det blir lite sex senare i kväll men ingen garanti då min partner också måste vara sugen men det ordnar sig nog oavsett🤗
  • Anonym (Så?)
    Anonym (U) skrev 2024-12-07 19:38:08 följande:
    Och andra människor " kan bara bara göra detta tillbaka" genom att inte säga emot när du skriver att kvinnor ska ställa upp på sex trots att de helst sluppit?
    Om mina behov inte spelar någon roll så blir det ologiskt att jag ska bryr mig om andras känslor. 
  • Anonym (U)
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-07 19:37:58 följande:
    Det handlar inte om att du vill att jag ska göra något som andra ska göra tillbaka till mig. 
    Mina känslor och behov ska inte spela någon roll för sex är ingen rättighet men sedan ska jag bryr mig om andras valmöjligheter, känslor för man skulle bryr sug om andra människor. 
    Så en förutsättning för att du ska bry dig om andra människor är att de inte säger emot när du skriver att kvinnor ska ställa upp på sex trots att de helst sluppit?
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (U)
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-07 19:40:02 följande:
    Om mina behov inte spelar någon roll så blir det ologiskt att jag ska bryr mig om andras känslor. 
    Så det enda sättet att bry sig om dina behov är att hålla med om att kvinnor ska ställa upp på sex trots att de helst sluppit?
  • Anonym (U)
    Anonym (Kalle) skrev 2024-12-07 19:21:34 följande:
    Ingen hävdar detta. Men han har alltid gjort tolkningen att eftersom det förekommer att tidningar och andra media kan ta upp hur sex kan förbättras och hur kvinnor som har svårt att få orgasm kan träna upp förmågan så tolkar han det som att kvinnor har rätt till bra sex och rätt till orgasm. Att han har svårt med logik behöver väl inte påpekas.
    Precis. Just så.
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-07 17:42:12 följande:
    Då handlar det om att pågrund av din bitterhet då klarar du inte av att höra någon kritik. 
    Om du inte får som du vill så måste andra straffas också.
    Jag är inte bitter. Jag har det bra och vill fortsätta slippa low life som anser sig ha rätt att knulla kvinnor som inte vill ha dem.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (X)
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-07 19:40:02 följande:
    Du skiter i att du aldrig kommer ha en relation med den inställningen?
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?