• Anonym (jaha)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Henrik Brandao Jönsson blev idag utkastad från en radiostudio efter han gav rådet till osäkra män att åka till Köpenhamn och köpa sex. Han menade att sexköp är helt normalt i de flesta andra länder än Sverige.

Jag förespråkar inte sexköp, men det går inte förneka att förbudet mot sexköp i Sverige gör män mer desperata på nätet, ökar kvinnors valmöjligheter att välja bort män och leder till att många män stängs ute helt från att ha sex (trots att de inte ens hade velat köpa sex om de kunde).

Är det bra att kvinnor bestämmer allt om vilka män som får komma till och vilka som inte får göra det i Sverige? Ska män acceptera att de inte har någon makt att påverka det?

• Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?
  • Anonym (Så?)
    nihka skrev 2024-12-07 16:16:36 följande:
    Visst. Du har rätt att klaga på att andra knullar när du inte får till det. Sprid din bittterhet allt du orkar och få än fler personer att vända dig ryggen.
    Då handlar det om att pågrund av din bitterhet då klarar du inte av att höra någon kritik. 
    Om du inte får som du vill så måste andra straffas också.
  • Anonym (Så?)
    Fiona M skrev 2024-12-07 15:32:46 följande:
    Varför skulle hag hjälpa en person som inte får en sexpartner? HUR tycker du jag skulle hjälpa den?

Det jag menar är att sex är ett samspel mellan samtyckande personer. Finns det inte ömsesidighet blir sexet inte bra, och då kommer man förmodligen inte ha sex igen -varför skulle man ha det med en person som inte bryr sig om en?
    Eftersom du hela tiden proklamerar hur oviktig kvinnans orgasm är blir det ÄNNU en grej som gör att du inte får ligga. Varför skulle en kvinna kasta bort tid på dig?
    Det är ett anonymt forum.. Jag jämför bara med att det är ingen rättighet heller och man har eget ansvar för sin orgasm vid sex också. 
  • Anonym (Så?)
    nihka skrev 2024-12-07 16:16:36 följande:
    Visst. Du har rätt att klaga på att andra knullar när du inte får till det. Sprid din bittterhet allt du orkar och få än fler personer att vända dig ryggen.
    Du snackar om rättigheter och lagar och sedan accepterar du inte om man får ha egna åsikter om hur sex påverkar en. 
  • Anonym (Så?)
    Fiona M skrev 2024-12-07 15:32:46 följande:
    Varför skulle hag hjälpa en person som inte får en sexpartner? HUR tycker du jag skulle hjälpa den?

Det jag menar är att sex är ett samspel mellan samtyckande personer. Finns det inte ömsesidighet blir sexet inte bra, och då kommer man förmodligen inte ha sex igen -varför skulle man ha det med en person som inte bryr sig om en?
    Eftersom du hela tiden proklamerar hur oviktig kvinnans orgasm är blir det ÄNNU en grej som gör att du inte får ligga. Varför skulle en kvinna kasta bort tid på dig?
    Och det handlar inte alls om att hjälpa andra.
    Syftet är bara att man ska gynna sig själv på olika sätt. 
  • Anonym (Så?)
    nihka skrev 2024-12-04 20:54:46 följande:
    Du låter extremt bitter. Ingen ska få knulla om inte du får det.
    Och om du inte får som du vill så ska andra bestraffas också. 
  • Anonym (Så?)
    nihka skrev 2024-12-07 17:08:49 följande:
    Jodå. Man kan göra det absoluta minimum jobbet kräver och inte bjuda på en millimeter extra.
    Och det finns ingen rättighet att få dom du vill men då hänvisar du inte till någon lag. 
  • Anonym (Så?)
    nihka skrev 2024-11-29 23:49:58 följande:
    Om det är lättare för kvinnor att få sex av män så är det ju männens fel.
    Kvinnor som utnyttjar och acceptar fördelar som kvinnor får. 
    Man påstår inte att det är kvinnors fel när kvinnor missgynnas jämfört med männen
  • Anonym (Så?)
    nihka skrev 2024-11-29 23:55:04 följande:
    Sex är inte någon rättighet för någon. Vad krävs för att det ska sjunka in hos dig?
    Och då borde man höra det oftare 
  • Anonym (Så?)
    nihka skrev 2024-11-30 00:11:31 följande:
    Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?Det finns inget som heter "bli utan sex mot ens vilja". Det finns bara "få sex efter samtycke".
    Det är likadant även för andra saker att det kan vara mot ens vilja man blir utan sex. 
    Annars hade du inte sagt exempelvis att det skulle handla om någons vilja när någon har sex med någon som de ogillar.

Om det inte finns mot någons vilja, hur kan du då föreslå att jag skulle bli utan olika saker?
  • Anonym (Så?)
    nihka skrev 2024-12-04 20:32:36 följande:
    Så för att du ska känna dig behandlad med respekt ska kvinnor som inte vill knulla dig frivilligt skickas din väg så du får valet att knulla med dem mot deras vilja.
    Ni är ointresserade egentligen om att man ska få några val. 
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?