• Anonym (jaha)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Henrik Brandao Jönsson blev idag utkastad från en radiostudio efter han gav rådet till osäkra män att åka till Köpenhamn och köpa sex. Han menade att sexköp är helt normalt i de flesta andra länder än Sverige.

Jag förespråkar inte sexköp, men det går inte förneka att förbudet mot sexköp i Sverige gör män mer desperata på nätet, ökar kvinnors valmöjligheter att välja bort män och leder till att många män stängs ute helt från att ha sex (trots att de inte ens hade velat köpa sex om de kunde).

Är det bra att kvinnor bestämmer allt om vilka män som får komma till och vilka som inte får göra det i Sverige? Ska män acceptera att de inte har någon makt att påverka det?

• Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?
  • Anonym (Så?)
    Anonym (X) skrev 2024-12-07 19:23:18 följande:
    Inte ett dugg svårt, det är ju så världen ser ut.
    Alla skyr dig; du gnäller och tycker andra ska fixa ditt liv.
    Och det är ett anonymt forum och jag skriver eller snackar om det här utan för anonyma konton. 
  • Anonym (U)
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-07 19:22:22 följande:
    Så klart man ska bryr sig om andra människor men för sex skulle ju det vara något helt annat. 
    Det skulle handla om att sex var ingen rättighet 
    Tycker du att sex är en rättighet?
    Och därmed ska kvinnor ställa upp på sex trots att de helst sluppit?
  • Anonym (Så?)
    Anonym (U) skrev 2024-12-07 19:23:43 följande:
    Hur bryr man sig om andra människor? Genom att inte säga emot när du skriver att kvinnor ska ställa upp på sex trots att de helst sluppit?
    Tänker du någonsin på något annat?
    Det skulle ju handla om att sex skulle inte vara rättvist och ingen rättighet 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (U) skrev 2024-12-07 19:26:30 följande:
    Tycker du att sex är en rättighet?
    Och därmed ska kvinnor ställa upp på sex trots att de helst sluppit?
    Och med din logik så gör jag ju inget fel. 
    Det finns ingen rättighet till bra sex. 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (X) skrev 2024-12-07 19:23:18 följande:
    Inte ett dugg svårt, det är ju så världen ser ut.
    Alla skyr dig; du gnäller och tycker andra ska fixa ditt liv.
    De flesta personer kan klaga på att samhället eller andra människor ska fixa deras liv. 
  • Anonym (U)
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-07 19:24:41 följande:
    Det blir ologiskt om sex skulle inte vara en rättighet, inte rättvist, handla om att sex handlar om naturligt urval och man ska inte bryr sig om mina könslor men sedan anklagar du mig för att inte bryr sig om andras känslor. 
    Hur bryr man sig om dina känslor? Genom att inte säga emot när du skriver att kvinnor ska ställa upp på sex trots att de helst sluppit?
  • Anonym (Så?)
    Anonym (U) skrev 2024-12-07 19:28:27 följande:
    Hur bryr man sig om dina känslor? Genom att inte säga emot när du skriver att kvinnor ska ställa upp på sex trots att de helst sluppit?
    Jag ska bryr mig om andra människor på ett sätt som andra människor inte ska göra tillbaka för sex skulle inte vara en rättighet och inte orättvist. 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (U) skrev 2024-12-07 18:32:47 följande:
    Det är väl bara du som pratar om rättighet i det sammanhanget?
    Som hämnd för att du blir emotsagd när du skriver att kvinnor ska ställa upp på sex trots att de helst sluppit?
    Faktiskt inte. 
  • Anonym (U)
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-07 19:26:32 följande:
    Och du, du har en annan åsikt? Tycker du att sex är en rättighet?
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-07 19:26:32 följande:
    Hur blir sex rättvist? Eller är det fortfarande att kvinnor ska ställa upp på sex trots att de helst sluppit?
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-07 19:27:14 följande:
    Och med din logik så gör jag ju inget fel. 
    Det finns ingen rättighet till bra sex. 

Vilken är min logik enligt din åsikt?
    Vilka hävdar att bra sex är en rättighet? Citera exempel.
  • Anonym (U)
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-07 19:33:52 följande:
    Faktiskt inte. 
    Citera exempel.
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?