• Anonym (jaha)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Henrik Brandao Jönsson blev idag utkastad från en radiostudio efter han gav rådet till osäkra män att åka till Köpenhamn och köpa sex. Han menade att sexköp är helt normalt i de flesta andra länder än Sverige.

Jag förespråkar inte sexköp, men det går inte förneka att förbudet mot sexköp i Sverige gör män mer desperata på nätet, ökar kvinnors valmöjligheter att välja bort män och leder till att många män stängs ute helt från att ha sex (trots att de inte ens hade velat köpa sex om de kunde).

Är det bra att kvinnor bestämmer allt om vilka män som får komma till och vilka som inte får göra det i Sverige? Ska män acceptera att de inte har någon makt att påverka det?

• Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?
  • Anonym (Så?)
    nihka skrev 2024-12-07 16:16:36 följande:
    Visst. Du har rätt att klaga på att andra knullar när du inte får till det. Sprid din bittterhet allt du orkar och få än fler personer att vända dig ryggen.
    Och det finns ingen rättighet till att personer som du ogillar ska få ett sämre liv. 
  • Anonym (Så?)
    nihka skrev 2024-10-16 16:37:13 följande:
    Alla får klaga på allt och alla, men det betyder inte att någon som inte klarar av attattrhera någon ska få uppleva någon typ av rättvisesex.

Du behöver lägga ner hela idén om att sex är någon slags resurs/rättighet som ska spridas tunt så alla får knulla.
    Och då finns det ingen rättighet heller att sex ska fördelas så att alla personer får uppleva ett bra sexliv även för personer som har en sexpartner 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-07 14:53:22 följande:
    Och då exempelvis ska det inte vara så många som taggar andra personer när det handlar om män som inte  sex på en nyhetssajts facebooksida för det skulle vara kul när någon man inte har sex.
    Jag har rätt att få klaga det dom berör en.
    Visst. Du har rätt att klaga på att andra knullar när du inte får till det. Sprid din bittterhet allt du orkar och få än fler personer att vända dig ryggen.

Och vad skulle vara problemet att jag får klaga på saker som berör mig?
    Om en kvinna exempelvis blir kallad hora eller hon hör att någon säger hora till kvinnor som har stora bröst så berör det ju henne.
  • Anonym (U)
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-07 18:24:51 följande:

Om en kvinna exempelvis blir kallad hora eller hon hör att någon säger hora till kvinnor som har stora bröst så berör det ju henne.
  • Anonym (Så?)
    nihka skrev 2024-12-07 16:21:46 följande:
    Sex och förhållanden fungerar alltid på samma sätt. Man väljer varandra och om ingen väljer dig blir du utan och ingen bryr sig om dig och ditt gnäll. Bitterhet över att andra knullar leder inte till att gnällaren får sex.
    Allstå hur sex ser ut i allmänhet 
  • Anonym (U)
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-07 18:24:51 följande:

Du blir emotsagd. Det tar du som förevändning för att spamma och ge igen.
    Så återigen, tror du att det faktum att du blir emotsagd innebär att du inte får klaga?
  • Anonym (U)
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-07 18:20:14 följande:
    Och då finns det ingen rättighet heller att sex ska fördelas så att alla personer får uppleva ett bra sexliv även för personer som har en sexpartner 
    Det är väl bara du som pratar om rättighet i det sammanhanget?
    Som hämnd för att du blir emotsagd när du skriver att kvinnor ska ställa upp på sex trots att de helst sluppit?
  • Anonym (U)
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-07 18:00:05 följande:
    Och du snackar om att man skulle tänka på andras valmöjligheter och om att det är viktigt att tänka på vad andra personer gillar och sedan föreslår du att jag skulle få sämre liv. 

Var står det i lagboken att du för föreslå att någon ska få sämre valmöjligheter?
    Är enda möjligheten till ett bättre liv att kvinnor ska ställa upp på sex trots att de helst sluppit?
  • Anonym (Man2)
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-07 18:17:51 följande:
    Och rent tekniskt så kan sex se ut på ett annat sätt än hur du vill ha det. 
    Du själv föreslår saker som du inte har någon rättighet till. 
    Det finns inga rättigheter när det gäller sex utan det är ett samtycke mellan två personer. Vad är det du inte fattar och har du någon diagnos där man har svårt med samspelet med andra personer? Jag hoppas ingen kvinna jag känner och bryr mig om kommer ta i dig med tång då du verkar bara bry dig om dig själv.

Hade dina åsikter inte varit extremt udda hade du fått medhåll här och det får du inte så tänk ett varv till och jag tror du behöver prata med någon för att bearbeta dina problem.
  • Fiona M
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-07 17:43:50 följande:
    Det är ett anonymt forum.. Jag jämför bara med att det är ingen rättighet heller och man har eget ansvar för sin orgasm vid sex också. 
    Du svarade inte.

Jag frågade:
    Varför skulle hag hjälpa en person som inte får en sexpartner? HUR tycker du jag skulle hjälpa den?

Det jag menar är att sex är ett samspel mellan samtyckande personer. Finns det inte ömsesidighet blir sexet inte bra, och då kommer man förmodligen inte ha sex igen -varför skulle man ha det med en person som inte bryr sig om en?
    Eftersom du hela tiden proklamerar hur oviktig kvinnans orgasm är blir det ÄNNU en grej som gör att du inte får ligga. Varför skulle en kvinna kasta bort tid på dig?
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?