• Abbe123

BF maj 2025

Tänkte starta en grupp där vi som har BF i maj 2025 kan följas åt. Lyfta tanke funderingar och frågar med andra som är i samma sits. 😊

Skriv gärna lite kort info om er själv och beräknat BF.

Själv är jag 35 år gammal och jag har sedan tidigare ett barn som idag är 5,5 år gammal.

• Svar på tråden BF maj 2025
  • ssandra00

Hej, så kul med denna grupp. Plussade förra veckan. Är idag i vecka 5 +1. 
    Är 25 år gammal, inga barn, fick en kemisk graviditet förra månaden. Trodde inte jag skulle bli gravid denna månaden men plussade. Enligt kalendern är BF 1 maj. Vilken vecka är du och när är BF? Vad har du för symptom hittills?

• Anonym (Bebis)

Kul med en tråd för oss med Bf i maj! Jag är 39 år och vi har försökt i 1 år ungefär. 

Jag har inga barn sedan tidigare men har varit gravid tre gånger i min ungdom trots preventivmedel. 

Jag plussade idag så är i vecka 4+0.

• JLFRFRE

Åh vad roligt med en tråd där vi kan följas åt! 
    Är 33 år, plussade förra veckan och är nu på 4+5 idag med BF 4 maj enligt appen jag har ☺️ Första barnet. 

• ssandra00

Vad är era symptom? är i vecka 5+1 idag, själv har jag inte alls mycket symptom förutom ömhet samt molvärk. Man blir ju lite orolig när man inte har så mycket symptom haha, kan inte längta till att må dåligt... 
    har ni bokat tid hos BM? 

• JLFRFRE
    ssandra00 skrev 2024-08-31 22:19:16 följande:

Vad är era symptom? är i vecka 5+1 idag, själv har jag inte alls mycket symptom förutom ömhet samt molvärk. Man blir ju lite orolig när man inte har så mycket symptom haha, kan inte längta till att må dåligt... 
    har ni bokat tid hos BM? 

Jag har inte alls mycket symptom heller ☺️ Precis börjar få lite ömma bröst som blivit lite ?svullna?. Lite illamående och metallsmak i munnen då och då, men ytterst lite och sällan. Det jag känner av mest är att jag är helt sjukt trött 🙈

Har inskrivningssamtal den 26/9, men bokade in ett tidigt ultraljud den 13/9 för att se så att något är där inne och förhoppningsvis höra lite hjärtslag. Läst så mycket ledsamma historier så är så nervös och stressad så var tvungen att boka in ett tidigt 🥹 Känns det bättre när det närmar sig så bokar jag nog av och bokar ett lite längre fram istället ☺️

Har du någon tid bokad? 

• ssandra00
    JLFRFRE skrev 2024-08-31 22:52:23 följande:

Jag har inte alls mycket symptom heller ☺️ Precis börjar få lite ömma bröst som blivit lite ?svullna?. Lite illamående och metallsmak i munnen då och då, men ytterst lite och sällan. Det jag känner av mest är att jag är helt sjukt trött 🙈

Har inskrivningssamtal den 26/9, men bokade in ett tidigt ultraljud den 13/9 för att se så att något är där inne och förhoppningsvis höra lite hjärtslag. Läst så mycket ledsamma historier så är så nervös och stressad så var tvungen att boka in ett tidigt 🥹 Känns det bättre när det närmar sig så bokar jag nog av och bokar ett lite längre fram istället ☺️

Har du någon tid bokad? 

åh.. förstår dig helt. Mina blev väldigt ömma och svullna, nu har svullnaden lagt sig lite samt ömheten, men inte helt. Med tanke på att jag fick en kemisk graviditet förra månaden så är jag också orolig. Har inga symptom förutom det :/. ringde BM och fick bara inskrivningssamtal den 11/9, ultraljud har jag inte ens fått tid för. Hur gick du tillväga för att få tidigt ultraljud, bokade du privat? Hade också velat, har sån stress hela tiden. Men heja oss och håller alla tummar för oss!!!! Skrattande
  • JLFRFRE
    ssandra00 skrev 2024-08-31 23:08:31 följande:
    åh.. förstår dig helt. Mina blev väldigt ömma och svullna, nu har svullnaden lagt sig lite samt ömheten, men inte helt. Med tanke på att jag fick en kemisk graviditet förra månaden så är jag också orolig. Har inga symptom förutom det :/. ringde BM och fick bara inskrivningssamtal den 11/9, ultraljud har jag inte ens fått tid för. Hur gick du tillväga för att få tidigt ultraljud, bokade du privat? Hade också velat, har sån stress hela tiden. Men heja oss och håller alla tummar för oss!!!! Skrattande

Skönt ändå med inskrivningssamtal snart! ☺️ 
    Åh jag förstår, så ledsamt med kemisk graviditet! 

Jag bokade privat via Babyscreen Stockholm. Man kunde boka ett viabilitetsultraljud redan i vecka 7, typ för att se så det är något där inne.

Lite beroende på var man bor så får man första ultraljudet vecka 18, men man brukar kunna boka privat mot en kostnad via BM också ☺️ Så hör med din BM om det finns möjlighet! 

• Abbe123
    ssandra00 skrev 2024-08-31 22:19:16 följande:

har ni bokat tid hos BM? 

Jag har inte så mycket symptom heller. Spända lätt ömma bröst med känsliga bröstvårtor och någon minut motvärn här och där. 

är generellt en oroligt lagd person men jag minns att förra graviditet så hade jag knappt några stprom heller men finns fanns där en bebis där inne så försöker att inte stressa upp mig i onödan.

Jag har inte ringt BM eller bokat in något tidigt ultraljud, har inte bestämt mig där. Det hade varit skönt att de att det fanns något där men jag kommer att göra NIPT någon gång i v 11 så jag ska nog försöka hålla ut tills dess. 

Har hört lite olika om det där med att göra ?många? UL skulle kunna vara skadligt men vet inte om det stämmer egentligen. . . . 

Hur tänker ni andra kring KUB?

• Frizz

Hej! Plussade i tisdags. Är nu på i vecka 5 (4+4). Är 34 år och tog ut spiralen maj 2022. Tog 9 månader innan första plusset men fick ett MA i 7+0. Sen tog det ytterligare 17 månader innan nästa plus. Vi har startat en fertilitetsutredning i början på sommaren och jag hade precis gjort en spolning av äggledarna och fick plus direkt efter! Tyvärr är man försiktigt optimistisk pga tidigare MA men har bokat tidigt ultraljud när jag är i vecka 7+0. Bokar inte in något besök hos BM fören tidigast v.8. Än så länge känner jag av brösten lite och viss andfåddhet. Väntan är låååååång nu 😅

• Josefinatrotz

Plussade idag. Mitt tredje barn. Har sedan tidigare två barn på 9 och 7 så det blir en oplanerad överraskning. Planen är att flytta till Australien nästa sommar. Vi får väl se hur det blir med det :) 

Svar på tråden BF maj 2025